Mitä kannattaisi lähteä vielä opiskelemaan 47v?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt vähän, mitä koulutusta ja osaamista sulla on pohjalla.
Kaupallista ja it-koulutusta, taloushallintokokemusta, myyntiä ja markkinointia. Ap
Yksi tuttu, joka oli alkuun taloushallinnon puolella ja teki kirjanpitohommia, opiskeli sen jälkeen IT-tradenomiksi. Ja jonkun mutkan kautta taisi lopulta päästä sellaiseen työhön, jossa pystyi siellä ohjelmistokehityksen puolella hyödyntämään sitä taloushallinnon tuntemusta.
Toisaalta joku data-analyysi tai business intelligence voisi sopia tuolle pohjalle myös. Jos vain sellaiset asiat kiinnostaa.
Jotain villasukan kudontaa tai pitsin nypläystä. On sitten jotain mitä osaat tehdä eläkkeellä ollessasi. Siihenhän ei tuossa iässä ja tuolla terveydellä ole enää pitkä aika. Normaalikuntounen 47v pystyy vielä tekemään fyysistä työtä.
Opiskele ekonomiksi, työllistyminen on helpompaa kuin tradenomeilla.
Itse valmistuin 40vuotiaana ja sain ennen valmistumistani koulutusta vastaavaan vakituisen työpaikan, ei aiempaa työkokemusta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit merkonomin tai AMK tradenomin tutkintoa niin suosittelen tradenomiopintoja (korkeakoulu). Suuntautumisen voi valita. Palkka on parempi ja työtehtävät mielenkiintoisempia.
Minä valmistuin 42-vuotiaana tradenomiksi kurssini priimuksena keskiarvolla 4,7. Ikinä en sillä tutkinnolla saanut töitä. Lopulta pitkän työttömyyden jälkeen pääsin pysäköinninvalvojaksi 10€/h, mutta siihen olisi ihan ajokorttikin riittänyt.
Nyt olen jo 51 ja valmistumisesta on 9 vuotta. Olen itsekin miettinyt pitäisikö päivittää osaamista taloushallinnon suuntaan (eka tutkinto oli finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelmasta). Mutta täällä on joku sanonut, että silläkään puolella ei ole puutetta vastavalmistuneista, vaan niistä senioritason osaajista jotka osaavat tehdä konsernitilinpäätöksiä. Niin vähän mietityttää, olisiko lisäopinnoista apua enää tässä kohtaa. Pysäköinninvalvontahommat lopetin 3,5 vuoden jälkeen, nyt tässä ihmettelen että mitähän seuraavaksi.
Mut ap:lle ehdottaisin jotain, missä elämänkokemuksesta on etua. Ja mieleen tulee lähinnä joku hautaustoimistojuttu tai sitten oikeustieteiden puolelta perunkirjoitukset. Antaisikohan notaarin koulutus siihen riittävän pohjan?
Palstalla on pari viisikymppistä lähihoitajaa valitellut, ettei hekään saa töitä. Että mietityttää onko silläkään puolella todellista työvoimapulaa, kun on kuitenkin varaa tuollaiseen nirsoiluu. Vaikea se on antaa mitään voittajareseptiä, jolla vastavalmistunut 50v työllistyisi varmasti.
Koonteistökirjanoidon puolella tarvitaan jatkuvasti osaajia, kannattaa etikoistua siihen, osaajista on kuulemma pulaa. Isot kiinteistöomistajat maksavat jopa kunnon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele ekonomiksi, työllistyminen on helpompaa kuin tradenomeilla.
Itse valmistuin 40vuotiaana ja sain ennen valmistumistani koulutusta vastaavaan vakituisen työpaikan, ei aiempaa työkokemusta alalta.
Mikähän se oikea taso oikein olisi, kun toiset valittaa että korkeakoulutetuille ei ole töitä ja toiset valittaa ettei merkonomina tai tradenomina ainakaan saa töitä? Ap
Minä valmistuin 42-vuotiaana tradenomiksi kurssini priimuksena keskiarvolla 4,7. Ikinä en sillä tutkinnolla saanut töitä. Lopulta pitkän työttömyyden jälkeen pääsin pysäköinninvalvojaksi 10€/h, mutta siihen olisi ihan ajokorttikin riittänyt.
Nyt olen jo 51 ja valmistumisesta on 9 vuotta. Olen itsekin miettinyt pitäisikö päivittää osaamista taloushallinnon suuntaan (eka tutkinto oli finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelmasta). Mutta täällä on joku sanonut, että silläkään puolella ei ole puutetta vastavalmistuneista, vaan niistä senioritason osaajista jotka osaavat tehdä konsernitilinpäätöksiä. Niin vähän mietityttää, olisiko lisäopinnoista apua enää tässä kohtaa. Pysäköinninvalvontahommat lopetin 3,5 vuoden jälkeen, nyt tässä ihmettelen että mitähän seuraavaksi.
Mut ap:lle ehdottaisin jotain, missä elämänkokemuksesta on etua. Ja mieleen tulee lähinnä joku hautaustoimistojuttu tai sitten oikeustieteiden puolelta perunkirjoitukset. Antaisikohan notaarin koulutus siihen riittävän pohjan?
Palstalla on pari viisikymppistä lähihoitajaa valitellut, ettei hekään saa töitä. Että mietityttää onko silläkään puolella todellista työvoimapulaa, kun on kuitenkin varaa tuollaiseen nirsoiluu. Vaikea se on antaa mitään voittajareseptiä, jolla vastavalmistunut 50v työllistyisi varmasti.