Painon pudottaminen normaalipainossa?
Miten onnistuisi? Olen aina ollut normaalipainoinen mutta viimeaikoina on kertynyt pari ylimääräistä kiloa. Millaisella ruokavaliolla ja liikunnalla sellainen parista viiteen kiloon saataisiin pois?
Kommentit (4)
Mä pudotin normipainon sisällä viimevuonna 4 kiloa ja nyt joulun jälkeen lähti viimeinenkin ja vielä menisi alaspäin.
Olen pieniruokainen ja syön normaalisti 1200-1500 kaloria /pvä (viikonloppuna n 1800) mutta nyt olen pitänyt 1-2 n 600 kalorin päivää viikossa. Jokaiseen päivään kuuluu silti 1 normaali lämmin kotiruoka-annos joten ihan täysravinnolla mennnään nekin päivät.
Liikun 1,5 h viikossa pilatesta, muuten enimmäkseen hyötyliikuntaa (talvella vähän kesällä enemmän)
Mulle sopi tämä oikein hyvin:D
Itse pudotin normaalipainon sisällä viime vuoden alussa sellaiset 7 kiloa. Oli ihan yllättävän helppoa. Remppasin ruokavaliota ja jossain vaiheessa aloitin lenkkeilyn. Alusta asti paino putosi kyllä hyvin ilman liikunnan lisäämistäkin. Kurkkaa vaikka blogista vuoden 2014 alkaen tekstejä, jos kiinnostaa :) http://kaem-life.blogspot.fi/
Riippuu ehkä se painon putoamisnopeus siitäkin, millaista se "ylimääräinen" on. Jos on vaikka paljon turvotusta niin toki paino putoaa nopeammin, kuin läskiä polttamalla. Kyllä se painon pudotus kuitenkin normaalipainossakin ihan mahdollista on :)
Syöt vähemmän kuin kulutat, yksinkertaista. Ruokavalio voi koostua vaikka suklaasta ja pullasta, kunhan kokonaiskalorit pysyvät tarpeeksi pieninä.
Vaikea sanoa mitään tarkempaa, koska et kertonut mitään ruokavaliostasi tai mittojasi. Mutta kun pienennät annoksia ja syöt vähemmän, niin paino laskee. Liikunnan merkitystä laihtumisessa liioitellaan usein, vaikka onhan liikkuminen tietenkin hyvä asia terveyden kannalta. Mutta ruokavaliolla laihdutaan.