Milloin siirryit itse nukkumaan omaan huoneesen?
Kommentit (11)
Kotona jaoin huoneeni aina sisareni kanssa.
Aiemmin nukuin veljen kanssa samassa huoneessa. Sitten asuimme kaksiossa vanhempien eron jälkeen vuoden, jolloin nukuimme kaikki (äiti, minä + 2 veljeä) vierekkäin patjoilla lattialla - sen muistan ihanana aikana:-) Täytin 6-vuotta, kun muutimme isompaan asuntoon, jolloin nukuin äidine vieressä aika kauan, vaikka oma huonekin oli... Muistan vielä, miten jännää oli mennä omaan huoneeseen sitten nukkumaan! Olin joko 6 tai 7, kuitenkin ennen koulun álkua.
Olin kyllä kesäisin ajoittain saanut "oman" huoneen aiemminkin. Salia ei lämmitetty joten siellä ei voinut yöpyä talvella, mutta muutamana kesänä minulla oli sänky siellä. Maalla ei siihen aikaan oikein kellään ollut omaa huonetta. Maalaistaloissa oli valtavat huoneet joissa oli yleensä useita sänkyjä, vain isännälle ja emännälle oli pienempi kamari.
Asuttiin omakotitalossa, mutta yläkerran makkarit oli jo varattu ja siskot (9 ja 13 vuotta mua vanhempia) eivät halunneet mua samaan huoneeseen nukkumaan. Ja alakerran vapaassa makkarissa nukkui mammani, joka asui meillä.
Sain sitten siskoni vanhan huoneen, kun hän muutti pois.
Vielä opiskelun alkuaikoina asuin kahden hengen huoneessa.
sitä ennen yhteinen huone siskon kanssa
Vanhempien luona asuessa jaoin huoneen isoveljeni kanssa, kunnes kyllästyin ja muutin kotoa pois 17-vuotiaana - suoraan avoliittoon nykyisen aviomieheni kanssa.