Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairilla loppuraskaudessa lentäneet

Vierailija
10.03.2015 |

Finnairin sivujen mukaan heille pitäisi lähettää sähköpostilla tai faxilla lääkärintodistus raskauden kestosta ennen lentoa, jos raskaus on kestänyt yli 28 viikkoa. Onko joku lentänyt loppuraskaudesta ja lähetitkö tuollaisen todistuksen?

Todistus mulla siis kyllä on, siitä olen tietoinen, että saattavat sellaista kysyä, mutta toi oli nyt uutta, että se pitäisi etukäteen lähettää lentoyhtiölle.

Voivatko kieltäytyä ottamasta lennolle, jos tuota ilmoitusta ei ole annettu? 

Terv. nimim. Mistä hitosta lähden nyt skanneria tai faxia hakemaan tähän hätään, että saan todistuksen lähetettyä..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lentänyt viime raskaudessa 2 vuotta sitten finnairilla Euroopassa viikolle 30 saakka ja sen jälkeen kotimaassa, viimeinen lento oli rv 36. Nyt odottaessani toista lensin new yorkiin vähän ennen rv 20, mutta raskautta ei varmaan siinä vaiheessa vielä välttämättä olisi huomannut löysien vaatteiden alta. Ei siis kuitenkaan koskaan ole kyselty mitään, enkä tosiaan ole lähetellyt mitään etukäteen. Ehkä saattavat olla tarkempia pitkillä mannertenvälisillä lennoilla etenkin jos viikkoja alkaa olla lähelle 30. Ehkä otat vain raskaustodistuksen mukaan tms..?

Vierailija
2/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelimella kuva todistuksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiö voi kieltäytyä ottamasta miltei täysaikaista raskaana olevaa kyytiin, koska synnytyksen käynnistyminen on todennäköistä.
Joka tapauksessa sinun on toimittava ohjeiden mukaan, tai muutoin joudut maksamaan mahdollisesta välilaskusta koituvat kustannukset.

Vierailija
4/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi olla yksiselitteisiä ohjeita... Kun toisaalla sanovat, että ennen vkoa 36 voi lentää "vapaasti". Sitten toisaalla, että tuo todistus on lähetettävä jos viikkoja enemmän kuin 28.

Mulla siis lento varattu Air Berlinin kautta ja Finnair on sitten vain se operoiva lentoyhtiö jatkolennolla. Air Berlinillä selvät ohjeet. Että todistus vaan mukaan ja kysyttäessä todistettava ettei vielä ole ylittynyt tuo 36 vkoa. (Olen vkolla 30) Ihan vaan huvikseni satuin nyt katsomaan Finnairinkin ohjeita ja tuolla oli tuollainen hassu pykälä.

Ja joo, puhelinkuva hyvä idea. Menköön sellainen sitten. 

Vierailija
5/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota varmuuden vuoksi myös kopio tai kaksi todistuksesta ja pidä se helposti saatavilla käsimatkatavaroissa sen varalta, että jossain kysytään.

Vierailija
6/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:36"]

Miksei voi olla yksiselitteisiä ohjeita... Kun toisaalla sanovat, että ennen vkoa 36 voi lentää "vapaasti". Sitten toisaalla, että tuo todistus on lähetettävä jos viikkoja enemmän kuin 28.

Mulla siis lento varattu Air Berlinin kautta ja Finnair on sitten vain se operoiva lentoyhtiö jatkolennolla. Air Berlinillä selvät ohjeet. Että todistus vaan mukaan ja kysyttäessä todistettava ettei vielä ole ylittynyt tuo 36 vkoa. (Olen vkolla 30) Ihan vaan huvikseni satuin nyt katsomaan Finnairinkin ohjeita ja tuolla oli tuollainen hassu pykälä.

[/quote]

Mitä hassua on mielestäsi säännöissä, joilla vielä ajatellaan omaa terveyttäsi?

Voi luoja miten typeriä ihmiset osaa olla.

Vierailija
7/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

Mitähän tekemistä tällä Finnairin käytännöllä on terveyteni kanssa? Olen tietenkin lääkärintarkastuksessa käynyt ja minut ja vauva on todettu terveiksi ja "lennonkestäviksi" ja siitä on todistus esittää tarvittaessa. 

Ihmettelen enää, että mitä Finnair sillä todistuksella etukäteen tekee, kun ei mikään muukaan lentoyhtiö sellaista itselleen etukäteen kysele.

Että voi luoja vaan itsellesi.

Vierailija
8/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair tarvitsee sen etukäteen varmaankin jo ihan vakuutussyistä ja myös siksi, ettei raskaana oleva henkilö ole ostanut paikkaa/sijoittaudu hätäuloskäyntien eteen. Ennen lentoa pidettävässä briiffissä miehistö myös yleensä saa tietoonsa lennolle tulevien liikuntarajoitteisten ja raskaana olevien määrän.

Ja kyllä, tiedän tapauksen jossa henkilöä ei ole päästetty lennolle, koska todistusta ei ole toimitettu etukäteen.

Vierailija
9/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

Mitähän tekemistä tällä Finnairin käytännöllä on terveyteni kanssa? Olen tietenkin lääkärintarkastuksessa käynyt ja minut ja vauva on todettu terveiksi ja "lennonkestäviksi" ja siitä on todistus esittää tarvittaessa. 

Ihmettelen enää, että mitä Finnair sillä todistuksella etukäteen tekee, kun ei mikään muukaan lentoyhtiö sellaista itselleen etukäteen kysele.

Että voi luoja vaan itsellesi.

[/quote]

Tuo nyt on matkustussäännöissä Finnairilla. Jos et noudata sääntöjä, niin et ole pääsemässä koneeseenkaan.

Ymmärrätkö?

Vierailija
10/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:13"]Finnair tarvitsee sen etukäteen varmaankin jo ihan vakuutussyistä ja myös siksi, ettei raskaana oleva henkilö ole ostanut paikkaa/sijoittaudu hätäuloskäyntien eteen. Ennen lentoa pidettävässä briiffissä miehistö myös yleensä saa tietoonsa lennolle tulevien liikuntarajoitteisten ja raskaana olevien määrän.

Ja kyllä, tiedän tapauksen jossa henkilöä ei ole päästetty lennolle, koska todistusta ei ole toimitettu etukäteen.
[/quote]

Mitenköhän ne muissa lentoyhtiöissä selviää raskaana lentävien kanssa ilman tätä ennakkotietoa?

Vierailija
11/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:13"]Finnair tarvitsee sen etukäteen varmaankin jo ihan vakuutussyistä ja myös siksi, ettei raskaana oleva henkilö ole ostanut paikkaa/sijoittaudu hätäuloskäyntien eteen. Ennen lentoa pidettävässä briiffissä miehistö myös yleensä saa tietoonsa lennolle tulevien liikuntarajoitteisten ja raskaana olevien määrän. Ja kyllä, tiedän tapauksen jossa henkilöä ei ole päästetty lennolle, koska todistusta ei ole toimitettu etukäteen. [/quote] Mitenköhän ne muissa lentoyhtiöissä selviää raskaana lentävien kanssa ilman tätä ennakkotietoa?

[/quote]

No, sitä voi miettiä, onko etukäteen varautuminen turvallisuusasioissa plussaa vai ei. Norwegianhan päästää koneeseen ihan vapaasti ilman lääkärintodistuksia viikolle 36 asti, mutta voi toki miettiä, kumpi on yhtiön/yksittäisen odottajan kannalta järkevämpää---

Vierailija
12/12 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:13"]Finnair tarvitsee sen etukäteen varmaankin jo ihan vakuutussyistä ja myös siksi, ettei raskaana oleva henkilö ole ostanut paikkaa/sijoittaudu hätäuloskäyntien eteen. Ennen lentoa pidettävässä briiffissä miehistö myös yleensä saa tietoonsa lennolle tulevien liikuntarajoitteisten ja raskaana olevien määrän. Ja kyllä, tiedän tapauksen jossa henkilöä ei ole päästetty lennolle, koska todistusta ei ole toimitettu etukäteen. [/quote] Mitenköhän ne muissa lentoyhtiöissä selviää raskaana lentävien kanssa ilman tätä ennakkotietoa?

[/quote]

Ei se välttämättä pakollista olekaan, mutta en ymmärrä miksei lentoyhtiö saisi varautua mahdollisiin ongelmatilanteisiin parhaansa mukaan? Mikäli tuo vaatimus on jollekin niin hankala asia, voi aina käyttää toisen lentoyhtiön palveluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi