Hain just tousle henkilölle tarkoitetun postipaketin.
Ostin FB-kirpputorilta paidan. Etsin hakutoiminnolla myyjän nimellä muita myytäviä vaatteita. Löysin aivan ihanan laatutakin (kalliskin), mutta se oli jo varattu ja siihen oli pitkä jono.
Takin alla käydyn keskustelun perusteella tajusin, että myyjä lähettää minun paitani ja sen ihanan takin samaan aikaan seuraavana päivänä Postista. NO, minäpä sitten klikkasin sen takin ostajan FB-profiilin auki ja katsoin, missäpäin maailmaa se asuu. Ilmoitti asuvansa parinkymmenen kilometrin päässä minusta, viereisessä kaupungissa.
Sain myyjältä sitten seuraavana päivänä paitani seurantakoodin, jonka naputtelin Postin sivuille. Kokeilin edellistä numeroa, muttei tullut mitään tietoja. Seuraavalla numerolla (eli jos oma numerosarjani päättyi numeroon 6, kokeilin numeroa 7) tärppäsi - lähetettäväksi oli viety noin 2 kilon painoinen paketti. Kohdeosoitetta ei tietenkään vielä näkynyt, mutta ajattelin seurata sitä.
NO, eilen se toinen lähetys oli saapunut toimipaikkaan, sinne 20 kilometrin päähän minusta. Minäpä otin pyöräni ja polkaisin seurantakoodeineni paikalle ja sain sen takin itselleni. Kukaan ei kysynyt mitään, koodi riitti. Kuittasin epämääräisen söherön sähköiseen alustaan ja polkaisin takaisin kotiin.
Nyt minulla on sekä se paita, jonka oikeasti rehellisesti ostin ja se ihana takki ilmaiseksi, joka myyjän ja ostajan leväperäisen nettikäyttäytymisen takia päätyi vieraisiin käsiin.
KIVAKIVA!
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:39"]
[/quote]
Se kone siellä postissa taitaa nykyään vaatia henkilötunnuksen loppuosan paketin hakijalta, joten sulta on ollut välttämätöntä kysyä joko henkkari tai sitten se loppuosa. Ei tää nyt vaan mene läpi, sori.
[/quote]
Ja henkilötunnuksen loppuosaa ei voi "muistaa" väärin? Siwapaketeissa ainakin olen ihan itse kirjoittanut sen loppuosan siihen kuittiin, ihan sama mitä numeroita siihen laittaa.
Ap, helpoimmalla selviät kun palautat sen takin sinne ärrälle ja sanot että hait väärän paketin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:29"]Sain myyjältä sitten seuraavana päivänä paitani seurantakoodin, jonka naputtelin Postin sivuille. Kokeilin edellistä numeroa, muttei tullut mitään tietoja. Seuraavalla numerolla (eli jos oma numerosarjani päättyi numeroon 6, kokeilin numeroa 7) tärppäsi - lähetettäväksi oli viety noin 2 kilon painoinen paketti. Kohdeosoitetta ei tietenkään vielä näkynyt, mutta ajattelin seurata sitä.[/quote]
Noissa numerosarjoissa on tarkistusnumero sitä varten, että yhden numeron muutos ei tuota sallittua koodia.
Pieni vihje tulevalle ammattigangstalle: Siten kun etenet rikollisella urallasi seuraavalle askeleelle, ja onnistut näpistämään kaupasta norttiaskin ja pari keskikaljapulloa, älä rehvastele sillä julkisesti, koska:
A) Tuollaisella rikollisuudella ei saa pelottavaa mainetta, jota voisi hyödyntää sitten isona mafiapomona.
B) Tuollainen tapapikkurikollisuus on jokaisen normaalin mielestä tosi idioottimaista ja noloa.
C) Poliisi selvittää halutessaan henkilöllisyytesi minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:39"]
[/quote]
Se kone siellä postissa taitaa nykyään vaatia henkilötunnuksen loppuosan paketin hakijalta, joten sulta on ollut välttämätöntä kysyä joko henkkari tai sitten se loppuosa. Ei tää nyt vaan mene läpi, sori.
[/quote]
Ja henkilötunnuksen loppuosaa ei voi "muistaa" väärin? Siwapaketeissa ainakin olen ihan itse kirjoittanut sen loppuosan siihen kuittiin, ihan sama mitä numeroita siihen laittaa.
[/quote]
Ainakin meillä nykyään ihan se työntekijä näppäilee sen sinne tietokoneelle, ei siihen enää paperia käytetä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:39"]
Ap, helpoimmalla selviät kun palautat sen takin sinne ärrälle ja sanot että hait väärän paketin.
[/quote]
Väärän paketin? Tuskin menee läpi.
No helpostihan tuosta jää kiinni. Paketti kadoksissa --> selvitellään mistä noudettu ja monelta --> Ärrän myyjä muistaa AP:n hakeneen molemmat paketit (asian voi todistaa valvontanauhalta) --> vaatteiden myyjällä on paidan ostajan, eli AP:n tiedot itsellään.
Siis jos tämä trolli olisi totta.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:30"]
Otsikon *tousle on toiselle. Mikä ihme ranskalainen automaattinen tekstinsyöttö minulla on päällä?
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:18"]
No helpostihan tuosta jää kiinni. Paketti kadoksissa --> selvitellään mistä noudettu ja monelta --> Ärrän myyjä muistaa AP:n hakeneen molemmat paketit (asian voi todistaa valvontanauhalta) --> vaatteiden myyjällä on paidan ostajan, eli AP:n tiedot itsellään.
Siis jos tämä trolli olisi totta.
[/quote]
Eihän ap hakenut molempia paketteja samasta paikasta, vaan oman paketin omasta postista ja sen toisen sieltä 20 kilometrin päästä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:29"][/quote]
Noissa numerosarjoissa on tarkistusnumero sitä varten, että yhden numeron muutos ei tuota sallittua koodia.
[/quote]
Mulla on nippu postin osoitekortteja kotona ja ihan niissä on juokseva numerointi.
Vaikka ap olisi hakenut paketit eri paikoista on paidan myyneellä FB- käyttäjällä silti paidanostajan tiedot nimineen ja osoitteineen päivineen. Joten kusitpa ap omaan nilkkaasi ja lahjakkaasti, tyhmyydestä sakotetaan AINA. Kannattanee jättää pikkurikosten tehtailut sekä naurettavien provojen tehtailut muille.
Jos tää olis totta jäät Niiiin kiinni tästä :) ite olen mukana lähes jokaisella fb-kirpparilla, joten kun siellä tämä aihe totta ollessaan pulpahtaa keskusteluun seinälle, kehotan myyjää kysymään henkilöltä kekäle möi paidan ja linkitän todisteeksi tähän keskusteluun. Kiitos kun olit rehellinen varas. Harmi ettei sellainen kannata :)
[/quote]
Epäilenpä kyllä vähän tätäkin :D Ympäri suomea kaikilla mahollisilla fb-kirppareilla? Onko sulla elämä?