Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain just tousle henkilölle tarkoitetun postipaketin.

Vierailija
10.03.2015 |

Ostin FB-kirpputorilta paidan. Etsin hakutoiminnolla myyjän nimellä muita myytäviä vaatteita. Löysin aivan ihanan laatutakin (kalliskin), mutta se oli jo varattu ja siihen oli pitkä jono. 

Takin alla käydyn keskustelun perusteella tajusin, että myyjä lähettää minun paitani ja sen ihanan takin samaan aikaan seuraavana päivänä Postista. NO, minäpä sitten klikkasin sen takin ostajan FB-profiilin auki ja katsoin, missäpäin maailmaa se asuu. Ilmoitti asuvansa parinkymmenen kilometrin päässä minusta, viereisessä kaupungissa.

Sain myyjältä sitten seuraavana päivänä paitani seurantakoodin, jonka naputtelin Postin sivuille. Kokeilin edellistä numeroa, muttei tullut mitään tietoja. Seuraavalla numerolla (eli jos oma numerosarjani päättyi numeroon 6, kokeilin numeroa 7) tärppäsi - lähetettäväksi oli viety noin 2 kilon painoinen paketti. Kohdeosoitetta ei tietenkään vielä näkynyt, mutta ajattelin seurata sitä.

NO, eilen se toinen lähetys oli saapunut toimipaikkaan, sinne 20 kilometrin päähän minusta. Minäpä otin pyöräni ja polkaisin seurantakoodeineni paikalle ja sain sen takin itselleni. Kukaan ei kysynyt mitään, koodi riitti. Kuittasin epämääräisen söherön sähköiseen alustaan ja polkaisin takaisin kotiin.

Nyt minulla on sekä se paita, jonka oikeasti rehellisesti ostin ja se ihana takki ilmaiseksi, joka myyjän ja ostajan leväperäisen nettikäyttäytymisen takia päätyi vieraisiin käsiin. 

KIVAKIVA!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme perseilyä myös postin puolelta tuollainen. Mutta silti: http://i.imgur.com/BOF2oWf.png

Vierailija
2/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta oikeasti Postissa ei ole ikinä kysytty henkkareita kun oon hakenut paketteja. Olen hakenut pakettaja pelkän seurantakoodin ja sen kortin kanssa jonka postimies on jättänyt. Ja tämä Helsingissä. Kirjattuina kirjeinä lähetetyissä paketeissa on pitänyt näyttää henkkarit ja jättää allekirjoitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asiamiespostin täti taitaa pistää viestiä eteenpäin postin sisällä :)

Aplle kuitenkin pisteet, polki 20km suuntaansa varastaakseen takin. Reipas tyttö!

Vierailija
4/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:28"]

Provohan tämä on mutta oikeasti Postissa ei ole ikinä kysytty henkkareita kun oon hakenut paketteja. Olen hakenut pakettaja pelkän seurantakoodin ja sen kortin kanssa jonka postimies on jättänyt. Ja tämä Helsingissä. Kirjattuina kirjeinä lähetetyissä paketeissa on pitänyt näyttää henkkarit ja jättää allekirjoitus. 

[/quote]

Ja juuri näiden muutamien postien takia me sääntöjen mukaan toimivat saadaan kuraa niskaan "kum ei mun edellisessä postissa tarvinu näyttää!". Itseasiassa tämä henkkaripakko on ollut jo monta vuotta, reilu vuosi sitten sen lisättiin sinne meidän koneeseen. Eli kone vaatii henkkareita, mutta voi sinne myös näpytellä diibadaabaa. Paska säkä sitten jos tulee mokia eikä tiedot täsmää.

Vierailija
5/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:37"]

Joku ottaa nyt tästä keskustelusta screenit ja ilminantaa poliisille. Jos olet jonne 13 v.es-pärinöissäsi niin onnea vain, jos saat trollillasi pollarit ovelle.

[/quote]

Juu juu ja poliisia kiinnostaa.... ei niil oo aikaa mihinkään takkivarkauksiin :D Ei ole aikaa tärkeimpiinkään juttuihin. Ettekö ymmärrä kuinka vähäiseksi poliisivoimat on karsittu? 

Vierailija
6/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon *tousle on toiselle. Mikä ihme ranskalainen automaattinen tekstinsyöttö minulla on päällä?

ap

Vierailija
7/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet hakenut postipaketin niin noudon yhteydessä on otettu tiedot ylös, kelle paketti on luovutettu. Eli löytyy tieto, että paketti on luovutettu sinulle ja myyjä voi viedä asian eteen päin.

Vierailija
8/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllähän ne henkkarit postissa kysyy. Keksi ensi kerralla parempi!

Vierailija
9/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurantakoodin sanomisen jälkeen postintäti hakee paketin ja pyytää henkkareita. Myös sinulta. Eli huono kyhäelmä aloittajalta.

Vierailija
10/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"]Niin kyllähän ne henkkarit postissa kysyy. Keksi ensi kerralla parempi!
[/quote]
Ei kysy aina. Minultakaan ei ole joskus kysytty, tosin ihan omaa pakettiani olin hakemassa.

Vierailija
11/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne ne henkkarit kysyy, että tjooh...

Vierailija
12/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty! Tiesin, että voidaan kysyää, mutta kun ei kysytty. Olen viime aikoina hakenut todella monta kertaa paketin Postista, eikä puolessakaan tapauksista ole kysytty kuin se koodi. Ja aina on laitettu sellaiseen sähköiseen allekirjoitusalustaan oma nimi. Nyt laitoin sellaista söheröä, ettei lääkäritkään saisi selvää. 

Ainut, mistä minut voisi tunnistaa, olisi valvontakamerakuvat, mutta minulla oli puolison vanha takki huppuineen päällä, eikä siitä voi minua tunnistaa.

ap

Vierailija
13/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän kyllä luovuttaa sen kenelle vaan, ja ottaako ne nyt ylös henkilötunnuksen loppuosan?

Vierailija
14/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:39"]

Ei kysytty! Tiesin, että voidaan kysyää, mutta kun ei kysytty. Olen viime aikoina hakenut todella monta kertaa paketin Postista, eikä puolessakaan tapauksista ole kysytty kuin se koodi. Ja aina on laitettu sellaiseen sähköiseen allekirjoitusalustaan oma nimi. Nyt laitoin sellaista söheröä, ettei lääkäritkään saisi selvää. 

[/quote]

Asiamiespostissa työskentelevänä joudun sanomaan, että höpsis.

Vierailija
15/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ei oo multakaan kysytty viimeseen kahteen kertaan joka on häirinny muo vähän :D mutjoo eipä myöskään henkkareit tarvii sellasten uusien pakettilaitteiden kans

Vierailija
16/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, Porvoon posti asialla sitten jos ei kysellä.

Vierailija
17/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään ettet oo provo. Mitä olisit tehnyt jos olis kysytty henkkarit

Vierailija
18/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihan pointti, vaikka teitkin väärin. Tosi usein saan tietooni asioita ihmisistä, joita en tunne ja joiden henkilökohtaiset asiat eivät minulle kuulu.

Noilla FB-kirpuilla usein myyjä kertoo, ettei voi antaa just nyt mittoja, kun on pari viikkoa lomalla. Jaahas, kukaan ei ole kotona! Klik-klik vaan ja google laulamaan, selviää, mikä asunto on pari viikkoa tyhjillään.

Vierailija
19/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:41"]Itseasiassa ei oo multakaan kysytty viimeseen kahteen kertaan joka on häirinny muo vähän :D mutjoo eipä myöskään henkkareit tarvii sellasten uusien pakettilaitteiden kans
[/quote]
Ootko nyt varma että sulla oli paketteja koodilla eikä suurikokoisia kirjeitä? Smart-paketeistahan tulee koodi kännykkään joten katsottaneen että varmistus riittää.

Vierailija
20/52 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:43"]

Leikitään ettet oo provo. Mitä olisit tehnyt jos olis kysytty henkkarit

[/quote]

Tottakai mietin tätä. Olisin sanonut, että ohoh, unohtu kotiin, tuun ihan kohta takaisin. Olisin polkenut kotiin ja takki olisi jäänyt saamatta. Se, jolle takki oikeasti oli menossa, olisi hakenut sen todennäköisesti eilen joka tapauksessa myöhemmin. Eikä kukaan Ärrän työntekijä muista parin tunnin päästä oliko se tyyppi sama kuin aamulla, jos oli edes sama työntekijä enää vuorossa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme