Hain just tousle henkilölle tarkoitetun postipaketin.
Ostin FB-kirpputorilta paidan. Etsin hakutoiminnolla myyjän nimellä muita myytäviä vaatteita. Löysin aivan ihanan laatutakin (kalliskin), mutta se oli jo varattu ja siihen oli pitkä jono.
Takin alla käydyn keskustelun perusteella tajusin, että myyjä lähettää minun paitani ja sen ihanan takin samaan aikaan seuraavana päivänä Postista. NO, minäpä sitten klikkasin sen takin ostajan FB-profiilin auki ja katsoin, missäpäin maailmaa se asuu. Ilmoitti asuvansa parinkymmenen kilometrin päässä minusta, viereisessä kaupungissa.
Sain myyjältä sitten seuraavana päivänä paitani seurantakoodin, jonka naputtelin Postin sivuille. Kokeilin edellistä numeroa, muttei tullut mitään tietoja. Seuraavalla numerolla (eli jos oma numerosarjani päättyi numeroon 6, kokeilin numeroa 7) tärppäsi - lähetettäväksi oli viety noin 2 kilon painoinen paketti. Kohdeosoitetta ei tietenkään vielä näkynyt, mutta ajattelin seurata sitä.
NO, eilen se toinen lähetys oli saapunut toimipaikkaan, sinne 20 kilometrin päähän minusta. Minäpä otin pyöräni ja polkaisin seurantakoodeineni paikalle ja sain sen takin itselleni. Kukaan ei kysynyt mitään, koodi riitti. Kuittasin epämääräisen söherön sähköiseen alustaan ja polkaisin takaisin kotiin.
Nyt minulla on sekä se paita, jonka oikeasti rehellisesti ostin ja se ihana takki ilmaiseksi, joka myyjän ja ostajan leväperäisen nettikäyttäytymisen takia päätyi vieraisiin käsiin.
KIVAKIVA!
Kommentit (52)
Ok. Nyt vaan sit kakaralle hyvällä omatunnolla varastettua takkia päälle. Kaiken maailman sosiaalitapaukset niitä kakaroita saakin kasvattaa :D
Minä käyn postissa melkein joka päivä, pienessä kaupungissa eli tuntevat minut jo ja osa muistaa jo henkilötunnuksenkin ulkoa. Henkkareita ei siis tarvitse vilauttaa mutta loppuosa pitää luetella, eivät kuulemma pääse koneella muuten eteenpäin. Pitää siis piipata henkkarit tai naputella se loppuosa koneelle.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:43"]
Leikitään ettet oo provo. Mitä olisit tehnyt jos olis kysytty henkkarit
[/quote]
Tottakai mietin tätä. Olisin sanonut, että ohoh, unohtu kotiin, tuun ihan kohta takaisin. Olisin polkenut kotiin ja takki olisi jäänyt saamatta. Se, jolle takki oikeasti oli menossa, olisi hakenut sen todennäköisesti eilen joka tapauksessa myöhemmin. Eikä kukaan Ärrän työntekijä muista parin tunnin päästä oliko se tyyppi sama kuin aamulla, jos oli edes sama työntekijä enää vuorossa.
ap
[/quote]
ai tää oli ärrän posti :)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:58"]
Ok. Nyt vaan sit kakaralle hyvällä omatunnolla varastettua takkia päälle. Kaiken maailman sosiaalitapaukset niitä kakaroita saakin kasvattaa :D
[/quote]
En minä nyt tuota takkia kenellekään kakaralla aio antaa, miksi ihmeessä antaisin? Ihan itse sen pidän. Luetun ymmärtämisen vaikeuksia?
ap
Kai tajuat tehneesi rikoksen ja kertoneesi sen juuri julkisesti?
Joku ottaa nyt tästä keskustelusta screenit ja ilminantaa poliisille. Jos olet jonne 13 v.es-pärinöissäsi niin onnea vain, jos saat trollillasi pollarit ovelle.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Ja sen pystyy todistamaan.. Niin miten?
[/quote]
En ymmärrä miksi tätä yläpeukutetaan, kun kommentin laittaja on itse keksinyt tuon "kakaralle takki"??? Aloituksesta selviää erittäin hyvin, että ap halusi takin itselleen. Taas kunnon vähä-älyiset liikenteessä, onnea teille.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Ja sen pystyy todistamaan.. Niin miten?
[/quote]
Usko tai älä, mutta täällä käy satoja mammoja päivittäin ja suurin osa on facessa. Osa taatusti samalla kirppispalstalla kuin sinäkin ja sitten, kun se kenen paketin pöllit ihmettelee paketin katoamista, niin tämä keskustelu linkitetään sille. Tosin sä oot trolli, joten nou vöriis :)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:41"]
[/quote]
En ymmärrä miksi tätä yläpeukutetaan, kun kommentin laittaja on itse keksinyt tuon "kakaralle takki"??? Aloituksesta selviää erittäin hyvin, että ap halusi takin itselleen. Taas kunnon vähä-älyiset liikenteessä, onnea teille.
[/quote]
Ai, vaikuttaako ap jotenkin aikuiselta?
Niin, takin ja paidan lähettäjä tai joku muu kirppisryhmän jäsen lukee tämän jutun. Takin ostaja lähtee hakemaan pakettia postiin ja saa kuullla että se on noudettu. Ottaa yhteyttä myyjään ja yhdessä raapivat päätään kirpputorilla miten on mahdollista? Kunnes vaikka minä tai sinä muistat tämän keskustelun ja vinkkaat molemmille. Tarkistavat vielä paidan ostan FB-profiilin, asuuko hän lähellä takin ostajaa. Yhteys poliisiin ja AV:ylläpidolta tiedot ketjun aloittajasta joka tunnustaa tekonsa. Tadaa!
Jos ap on paketin hakenut ärrältä, niin uskon hyvinkin ettei henkkareita ole kysytty. Olen monesti hakenut siwasta ja ärrältä paketteja, eikä koskaan ole henkkareita kysytty. Riittää kun antaa lähetyskoodin ja kertoo nimensä.
Te jotka kuulutte fb kirppariryhmiin, voisitte jakaa tämän keskustelulinkin niihin, saa tiedon leviämään ja varmasti tavoittaa jossain vaiheessa oikean ryhmän!!
Jos ei ole provo niin:
toivottavasti joko tuon takin ostaja, myyjä tai joku heidän lähipiiristään lukee tämän keskustelun. Uppaillaan tätä keskustelua niin todennäköisemmin näin käy.
Ap olet varas, riippumatta siitä jäitkö/jäätkö kiinni! Mietipä omalle kohdalle, jos oma pakettisi varastettaisiin. Tuntuisko missään?
Ap jos et oo trolli niin oot ainakin paska tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:39"]
Ei kysytty! Tiesin, että voidaan kysyää, mutta kun ei kysytty. Olen viime aikoina hakenut todella monta kertaa paketin Postista, eikä puolessakaan tapauksista ole kysytty kuin se koodi. Ja aina on laitettu sellaiseen sähköiseen allekirjoitusalustaan oma nimi. Nyt laitoin sellaista söheröä, ettei lääkäritkään saisi selvää.
Ainut, mistä minut voisi tunnistaa, olisi valvontakamerakuvat, mutta minulla oli puolison vanha takki huppuineen päällä, eikä siitä voi minua tunnistaa.
ap
[/quote]
Se kone siellä postissa taitaa nykyään vaatia henkilötunnuksen loppuosan paketin hakijalta, joten sulta on ollut välttämätöntä kysyä joko henkkari tai sitten se loppuosa. Ei tää nyt vaan mene läpi, sori.
Jos tää olis totta jäät Niiiin kiinni tästä :) ite olen mukana lähes jokaisella fb-kirpparilla, joten kun siellä tämä aihe totta ollessaan pulpahtaa keskusteluun seinälle, kehotan myyjää kysymään henkilöltä kekäle möi paidan ja linkitän todisteeksi tähän keskusteluun. Kiitos kun olit rehellinen varas. Harmi ettei sellainen kannata :)
Minultakaan ei kysytty henkkareita viimeksi. Tarjosin niitä ja kysyin että etkö muka katso henkkareita, vastaukseksi tuli "ei tartte".
Olin aika äimistynyt.