Ihmetyttää ammatti ihmisten suhtautuminen aborttiin.
Itse olen tehnyt abortin ja ratkaisu oli tilanteessani oikea. Sain tukea mieheltä ja ystäviltäni.
Minua suuresti ihmetyttää, miksi sitä tukea ja ymmärrystä ei saa hoitoalan ihmisiltä. Jos henkilö tekee abortin, pitää käydä lääkärissä ja itse kävin muissakin tutkimuksissa. Sekä viimeisimpänä Naistenklinikalla. Vaikka seisoin päätöksen takana, olin silti surullinen ja rikki tilanteesta. Kumminkin missään näistä paikoista ei kukaan ole ollut halukas keskustelemaan elämäntilanteesta, juttelemaan päätöksestä.
Joka paikassa minut otettiin vastaan kuin olisin suuri rikollinen. Minulle ei ole pillerit koskaan sopineet, voin huonosti ja oksennan aina. Kun kertoo, että ehkäisynä ollut kondomi se ei ole kuulemma ehkäisy, olen ollut ilman ehkäisyä.
Vaikka abortti oli kamala kokemus henkisesti varsinkin, uskon että siitä ei olisi jäänyt niin suuret henkiset tuskat jos joka paikassa ei olisi saanut nyrpeää kohtelua ja syyllistämistä. Myös monet keiden kanssa olen vaihtanut kokemuksia ovat olleet samoilla linjoilla.
Vai kuuluuko heidän olla tuollaisia kylmiä? Minäkin joka paikassa sanoin, että olisi kiva jos kanssani keskusteltaisiin ja annettaisiin tukea edes jos ei näkökantoja.
Täällä on varmasti ihmisiä, jotka ovat saman ratkaisun tehneet, saitteko minkälaista kohtelua ja keskusteltiinko teidän kanssanne syistä ja elämätilanteestanne?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:05"]
Täällä oli viimeksi eilen ketju jossa nainen väitti käyttävänsä kondomia ehkäisynä, mutta pari ekaa työntöä menee kuitenkin ilman. Ei mullakaan oikein riittäisi ymmärrys näille idiooteille.
[/quote]
Sehän tietysti tarkoittaakin, että kaikki kondomia ehkäisynään käyttävät (kuten ap) toimisi samalla tavalla.
19 yläpeukkua ja pari alapeukkua tälle viestille? Mitä vittua mammat? Hormonaalinen ehkäisy lienee teidän mielestänne ainoa oikea vaihtoehto - jos kortsu pettää niin se on kyllä ihan oma moka, mitäs et tunkenut kehoasi täyteen hormoneja.
[/quote]
Kyllä suurin osa kortsun pettämisistä johtuu käyttäjävirheestä, vaikkeivat potilaat niitä tietenkään kehtaa myöntääkään. Moni ei hae edes jälkiehkäisyä. (ja turha valittaa mistään HORMOONIPOMMISTA, ei ne aborttilääkkeetkään mitään kalkkitabletteja ole)
T. kuparikierukka JA kondomi -kombolla menevä, jolla ei ole ollut tarvetta abortille
[/quote]
Käyttövirheitä tapahtuu hyvin monenlaisista syistä, eikä käyttövirhe johdu aina huolimattomuudesta. Tarpeellisuudestaan huolimatta jälkiehkäisy ei ole mikään tuplaehkäisy, vaan ehkäisyn petettyä se madaltaa raskauden mahdollisuuden suunnilleen epävarmempien ehkäisykeinojen tasolle (tämän sanon siis sen takia kun vähän liian usein kuulee, että vastuuntuntoinen, ehkäisystään huolehtiva ja vahingon sattuessa jälkiehkäisyn ottava ei vaan voi tulla vahingossa raskaaksi).
Toisekseen, sairaanhoitajan saati random ummikon tehtävä ei ole arvioida raskaana olevan naisen oikeutta aborttiin. Sen arvion voi tehdä vain naista hoitava lääkäri tai TEO. Sitä asiaa ei muuta mammojen kinastelu siitä kuka on ymmärrystä ansaitsematon idiootti (=kaikki muut paitsi minä) ja kenellä on ehkäisy kunnossa ("meidän äitin ehkäisyimplantti on parempi kuin teidän äitin").
T: Hormonit ja selibaatti-yhdistelmällä tällä hetkellä menevä, jolla ei myöskään jostain kumman syystä ole tarvetta abortille.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:15"]Jumala on olemassa, varsinkin ymmärtävä sellainen. Jumala ei halua että me täällä toisiamme tuomitsemme. Siksi ihmettelenkin "uskovaisia" jotka jatkuvasti ovat toisia ihmisiä arvostelemassa. He eivät ole löytäneet uskon ydintä. Esimerksi vl perustuu täysin itsekkäille arvoille jotka joku kiimanen ukko on joskus päättänyt. Vl on suorastaan puistattavaa toisten ihmisten (usein naisten) alistamista ja todellisen uskon ja hyvyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. [/quote] Jos näin uskot niin uskot sillon että abortti on myös murha. Jumala ei ikinä antaisi kallisarvoista elämää naisen kannettavaksi vain siksi että tämä pääsee sen tappamaan. Jokainen elämä on lahja!
[/quote] ..ja sinä olet lahjaton, kun et sallisi aborttia naiselle vakaista syistä. Onneksi sulta ei kysellä. Abortti on raskauden keskeytys laillisten syiden vallitessa. Kaikki uskovaiset ovat jollain tavalla vinksahtaneita. Uskon asioita ei pidä sotkea asioihin, jotka lääkäri näkee ja nainen tietää itse ihan omassa kropassaan.