Lavuaari tukossa ja pesukoneen vedet tulee siihen!
Mitä teen?? huomasin, vasta nyt että tukossa, voi tulla YLI!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet kipon ja mätät ylimääräiset vedet pois vaikka vessan pönttöön. Menee yli varmasti, jos et tee mitään.
Kun pesukone on lopettanut, purat hajulukon ja putsaat hiuskertymät pois. Ongelma on poistunut.
Paitsi että hajulukon purkaminen kuuluu nykyään taloyhtiöissä yhtiölle. Omassa talossa teet itse.
Ihan sama vaikka kuuluisi, itse en alkaisi soittelemaan ja odottelemaan helpon parin minuutin työn takia huoltoyhtiötä.
Siis saat putsata hajulukon (kuppi kierteillä hajulukon pohjassa) Mutta purkamaan et saa alkaa. Vastuukysymys, jos jotain sattuu.
No paskat. Halulukon saa purkaa ja se aukeaa ilman työvälineitä. Siihen ei liity mitään tulvimisriskiä.
Tulvii tai ei. Mutta ei saa avata itse. Ei ole kyse osaamisesta.
Jokaisessa meissä asuu pieni putki/sähkömies. Mutta kun ei saa.
Sinä et edes tiedä, mikä on hajulukko, jos tuollaista väität. Vai oletko sinä työtön putkimies ja siksi yrität epätoivoisesti väittää, että sinua tarvitaan eikä saa itse noin pientä hommaa tehdä.
Kun nyt sähkötyöt mainitset, niin hajulukon puhdistaminen on jokseenkin yhtä 'vaativa' homma kuin sulakkeen vaihtaminen. Siihenkään ei sähkömiestä tarvita muuten kun silloin, kun yllättäen pimenee joku täysin vieras tila vaikka työpaikalla eikä ole aavistustakaan, missä on sähkökaappi ja mikä niistä kymmenistä todella vanhanaikaisista sulakkeista on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat ei uskalla/osaa purkaa hajulukkoa ja ainoat mieleen tulevat ratkaisut ovat MIES tai huoltoMIES apuun.
Feministiesiäitinne kääntyvät haudoissaan.
Putki- ja sähkönaiset eivät tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa tätä lukiessa. Ne mummot häpeävät teidän puolestanne, jotka ovat itse avanneet viemärit ja puhdistaneet hajulukot. Ja laittaneet itse lampun sokeripalalla.
Noin se näköjään on:
– Esimerkiksi jos lavuaari vetää heikosti, osakkaan kannattaa esitoimena yrittää puhdistaa hajulukko viemärinavausaineella, ja ellei tässä onnistuta, kutsua huoltoyhtiö avaamaan tukos, sanoo Kiinteistöliitto Uusimaan johtava lakimies, VT Mia Pujals.
Kyllä hajulukon voi puhdistaa itse.
Ihan helppo ainakin minulla, kierretään vaan auki. Kaksi muovista osaa.
Minulla oli sama ongelma, sitten tajusin avata sen. Se oli täynnä mm. hiuksia ja myös silikonisia hammasväliharjoja. Oli myös muutama vanupuikko. Ei ihme että oli tukossa...
Vierailija kirjoitti:
Laita poistoletku pönttöön. Kaverilla ollut 10v ei mitään ongelmaa.
Minun kylppärissä pesukoneen paikka ja pönttö ovat niin kaukana toisistaan, ettei poistoletku ylety pönttöön. Pakko pistää lavuaariin
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama ongelma, sitten tajusin avata sen. Se oli täynnä mm. hiuksia ja myös silikonisia hammasväliharjoja. Oli myös muutama vanupuikko. Ei ihme että oli tukossa...
Voi voi. Toki voi. Mutta ei saa.
Miksi katsastaa autoaan kun voi ajaa katsastamatta.
Miksi maksaa ostokset kassalla kun voi mennä vaan ohi.
Hajulukko haisee kun sitä ei osata putsata. Itse putsaan kerran kuussa. Ei tarvitse olla putkimies/nainen siihen hommaan. Saaman sarjaan kuuluu viemärin lattiakaivonputsaus . Perussiivous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Toki voi. Mutta ei saa.
Miksi katsastaa autoaan kun voi ajaa katsastamatta.
Miksi maksaa ostokset kassalla kun voi mennä vaan ohi.
lol. uusavuton siellä viestittelee.
Voi olla että osa hajulukoista on vaikeampi puhdsitaa, mutta omani on todella helppo. Saa ihan kädellä keirtämällä auki.
Turha sen vuoksi aiheuttaa lisää kuluja taloyhtiön kassaan, koska toki huoltoyhtiö ottaa siitä maksun.
Mä soitin kerran isännöitsijälle, että putki on tukossa. Hän sanoi, että etkö tosiaan osaa sitä itse avata ja putsata? Sanoin etten ole koskaan sitä tehnyt (kun exäni oli putkimies). Sen jälkeen olen itse ne aina putsannut. Ajattelin että kai se sitten kuuluu ja pitää jokaisen osata ja itse tehdä.
Katso ettei vuoda sinne kaappiin.
Avausaineet voi tehdä reiän putkeen huomaamatta, ainakin metalliseen.
meillä ei saa puhdistaa keittiön hajulukkoa itse, mutta kylppärin saa. Tässä kun oli kesällä keittiön lavuaari tukossa, niin huoltomieskään ei sitä hajulukkoa avannut, vaan sellaisella oudolla pumpulla tyhjensivät sen ja homma hoidettu. Ei siinä kyllä mennyt kuin 20 sekuntia, että hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet kipon ja mätät ylimääräiset vedet pois vaikka vessan pönttöön. Menee yli varmasti, jos et tee mitään.
Kun pesukone on lopettanut, purat hajulukon ja putsaat hiuskertymät pois. Ongelma on poistunut.
Paitsi että hajulukon purkaminen kuuluu nykyään taloyhtiöissä yhtiölle. Omassa talossa teet itse.
Ihan sama vaikka kuuluisi, itse en alkaisi soittelemaan ja odottelemaan helpon parin minuutin työn takia huoltoyhtiötä.
Siis saat putsata hajulukon (kuppi kierteillä hajulukon pohjassa) Mutta purkamaan et saa alkaa. Vastuukysymys, jos jotain sattuu.
No paskat. Halulukon saa purkaa ja se aukeaa ilman työvälineitä. Siihen ei liity mitään tulvimisriskiä.[/quot
Halulukko?
Uus tai vanha-avuton mut jos joutuu täällä neuvoa kysymään niin antaa suosiolla homman huoltomiehelle.
Vanhat hajulukot kestää lekalla ja sorkkaraudalla avaamisen. Mutta nykyiset muoviset helppo rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paskat. Halulukon saa purkaa ja se aukeaa ilman työvälineitä. Siihen ei liity mitään tulvimisriskiä.[/quot
Halulukko?
meillä ei aukea ilman työvälineita
sivusta
Itse en saanut auki nukkasihtiä, hajulukkoja putsailtu on. Pyydä huoltohenkilöä katsomaan molemmat arkipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se haittaa, jos kylppärin/kodinhoitohuoneen lattialle vettä menee. Onhan niissä lattiakaivo.
Ei välttämättä ole. Tämänhetkisessä vuokra-asunnossani on suihku ja wc erillisissä tiloissa. Pesukoneliitäntä on vessassa, eikä siellä ole lattiakaivoa.
Sain keittiön viemärin auki, se vaati Mr Musclea, valtavasti kuumaa vettä, ruokasoodaa, suolaa ja vielä toisen pullon Mr Musclea. Sitten purskutin lopuksi sitä vettä altaassa 2 litran turkkilaisjugurtti purkki ylösalaisin ja pumppausta, että meni ilmaa sinne ja painetta. Nyt vetää.
Hajulukkoako? Kyllä sen saa puhdistaa ihan itse eikä kukaan saa edes tietää, että on puhdistettu. Haluatteko tietää, mitä huoltomiehen käynti juhlapyhänä maksaa, vaikka asuisikin kerrostalon vuokra-asunnossa? Maalla omakotitaloissa ei kävisi pienessä mielessäkään huoltomiehen tilaaminen ennen kuin äärimmäisessä hädässä. Yksin asuva mummokin soittaa ensin naapurille.
Toivottavasti aloittaja älysi ainakin sammuttaa koneen siksi aikaa, kun lähti kirjoittamaan tänne. Olisi keskeytynyt vedenpoisto ja olisi ehtinyt tehdä asialle jotain ennen kuin kone jatkaa ohjelmaa.