Lavuaari tukossa ja pesukoneen vedet tulee siihen!
Mitä teen?? huomasin, vasta nyt että tukossa, voi tulla YLI!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Haet kipon ja mätät ylimääräiset vedet pois vaikka vessan pönttöön. Menee yli varmasti, jos et tee mitään.
Kun pesukone on lopettanut, purat hajulukon ja putsaat hiuskertymät pois. Ongelma on poistunut.
Ei välttämättä auta. Tukos voi olla syvemmällä ja tarvitsee putkimiehen.
Sulla on nukkapallo siellä hajulukossa joka ei hajoa tököteillä. Ruuvaa auki se hopeinen koppa ja tyhjennä roskiin. Minuutin homma ja taas vetää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet kipon ja mätät ylimääräiset vedet pois vaikka vessan pönttöön. Menee yli varmasti, jos et tee mitään.
Kun pesukone on lopettanut, purat hajulukon ja putsaat hiuskertymät pois. Ongelma on poistunut.
Paitsi että hajulukon purkaminen kuuluu nykyään taloyhtiöissä yhtiölle. Omassa talossa teet itse.
Ihan sama vaikka kuuluisi, itse en alkaisi soittelemaan ja odottelemaan helpon parin minuutin työn takia huoltoyhtiötä.
Siis saat putsata hajulukon (kuppi kierteillä hajulukon pohjassa) Mutta purkamaan et saa alkaa. Vastuukysymys, jos jotain sattuu.
Jos et osaa itse avata, niin huoltomies tai puol pulloa putkenavaajaa vaikuttaa ja et käytä päivään sitä hanaa tai pesukonetta.
Itse varmaan panikoisin ja pyörtysin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen pesumasiinan voi laittaa pausellekin, eikä välttämättä auta. Minulla on osakeasunnossani iänikuisena ongelmana tuo lavuaarin tulviminen, enemmän tai vähemmän. Aina olen hajulukon putsannut totta kai, mutta ei se ole aina auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että hajulukon purkaminen kuuluu nykyään taloyhtiöissä yhtiölle. Omassa talossa teet itse.
Ihan sama vaikka kuuluisi, itse en alkaisi soittelemaan ja odottelemaan helpon parin minuutin työn takia huoltoyhtiötä.
Siis saat putsata hajulukon (kuppi kierteillä hajulukon pohjassa) Mutta purkamaan et saa alkaa. Vastuukysymys, jos jotain sattuu.
No paskat. Halulukon saa purkaa ja se aukeaa ilman työvälineitä. Siihen ei liity mitään tulvimisriskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paskat. Halulukon saa purkaa ja se aukeaa ilman työvälineitä. Siihen ei liity mitään tulvimisriskiä.
Juu ihan helppo keissi. Youtubessa remontti-reiska opastaa. Ei siinä montaa eri osaa ole verrattuna keittiön lavuaarin putkistoon.
Laita poistoletku pönttöön. Kaverilla ollut 10v ei mitään ongelmaa.
Hajulukko kuuluu avata ja putsata aika-ajoin. Kuuluu perussiivoukseen joita uusavuttomat eivät viitsi eivätkä osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulvii tai ei. Mutta ei saa avata itse. Ei ole kyse osaamisesta.
Jokaisessa meissä asuu pieni putki/sähkömies. Mutta kun ei saa.
Uusavuttomat ei uskalla/osaa purkaa hajulukkoa ja ainoat mieleen tulevat ratkaisut ovat MIES tai huoltoMIES apuun.
Feministiesiäitinne kääntyvät haudoissaan.
Hajulukon putsaaminen on yhtä yksinkertaista kuin lattiakaivon puhdistus. Kuuluu osata ja tehdä aika ajoin. Viimeistään siinä vaiheessa kun ei vedä enää entiseen tapaan.
Hajulukon ja pesukoneen nukkasihdin putsaus voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomat ei uskalla/osaa purkaa hajulukkoa ja ainoat mieleen tulevat ratkaisut ovat MIES tai huoltoMIES apuun.
Se on nykyään huoltotyöntekijä eikä huoltomies. Ja jos jossain perheessä on vielä jaoteltu kotityöt miesten ja naisten töihin, niin hajulukon putsaaminen on miesten työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyään huoltotyöntekijä eikä huoltomies. Ja jos jossain perheessä on vielä jaoteltu kotityöt miesten ja naisten töihin, niin hajulukon putsaaminen on miesten työ.
On se nyt h**vetti, jos joku on niin reppana että ottaa tiskit/pyykit/lapset "naisten työt" niskaansa, koska ei uskalla yhtä hajulukon kierrettä kiertää auki tai iskuporaa pitää kädessä.
Hävettää ja suututtaa juuri tuo edellisen tyylinem asenne, jossa heittäydytään avuttomaksi pikkulapseksi miesten edessä.
Hävetkää!
N37
Eikö muka saa omassa kämpässä nykyään edes hajulukkoa putsata? Olen aina tehnyt niin.
Hommaisin kunnon miehen, kuten minut ja ongelma poistuu. Pusuja