Saako vuokranantaja / isännöitsijä tietää jos poliisi käy...
Meni juhlinta "vähän" pitkäksi lomalla yks ilta ja naapuri oli soittanut poliisit. Kävivät vaan ovella sanomassa että naapurit on valittaneet melusta ja kehottivat pitämään pienenpää ääntä, toteltiin heti eikä ollut mitään sen kummempaa. Asutaan yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa niin meneeköhän tuosta poliisikäynnistä tieto asunnon omistajalle ja/tai isännöitsijälle? Tai jääkö muuten johonkin joku merkintä?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 00:36"]
Mä olen muuttanut pois kotoa 18-vuotiaana mutta koskaan ei ole ollut tarvetta häiritä naapureita bilettämällä. Baarissa selviää pienelläkin rahalla, mulla meni opiskeluaikana n. parikymppiä tai pelkkä sisäänpääsy+narikka, ei kannata juoda itseään konttauskuntoon. Ihan jo oman turvallisuutensa vuoksi. Kyllä mäkin todellakin valittaisin jos sun naapuri olisin, meen monesti viikonloppuisinkin töihin kuuteen niinkuin moni muukin. Suihkussa saatan välillä käydä hiljaisuuden jälkeen jos oon ollut iltavuorossa
[/quote]
Normaalit elämisen äänet on sallittuja hiljaisuuden jälkeenkin, suihkussa käyminen, musiikin kuuntelu telkkarit ym tai vaikka ne bileiden jatkotkin jos musiikki ja keskustelu pysyy aisoissa. Ei sen jälkeen tosiaankaan tarvitse hiiviskellä varpaillaan tai odottaa jalat ristissä aamua, kun ei vessaa kehtaa vetää.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 00:03"]
Aiotteko ottaa opiksenne vai jatkaa öistä meluamista?
[/quote]
No ei nyt ihan hissun kissun aleta olemaan mutta pitää varmaan yrittää lopettaa bileet aiemmin. Eikä mun mielestä nyt kovin myöhään menneet nuokaan bileet kun puoli kahdelta jo tuli poliisi. :P Luulisin että poliisien soitto ois sen verran iso juttu että ei ihan noin aikasin. ap
[/quote]
Jotkut ihmiset joutuvat viikonloppuisinkin heräämään aamulla aikaisin töihin ja silloin olisi kiva saada nukuttua eikä kuunnella naapureiden biletystä. Kokemusta on nimittäin. Ja vai että "jo" puoli kahdelta tuli poliisi. Luulisi nyt herranjesta jo maalaisjärjellä tajuavan että tuohon aikaan suurin osa ihmisistä nukkuu tuohon aikaan ja että kerrostalossa hiljennetään juhlimiset hiljaisuuden tullessa juuri tästä syystä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 00:31"]
Mun mielestä kotibileet on just sitä oikeaa bilettämistä. Kun haluaa nähdä vaan kavereita eikä istua meluisessa baarisa kauhean ihmislauman keskellä missä ei kuule mitään ja missä ei oo rahaa ostaa mitään juomista. Eikä opiskelijabileet oo sen parempia. Mun puolesta vois bileet loppua vaikka yhdeltä mutta 23.00 on liian aikasin. Pitäskö sitten vaan vieraille sanoa että lähtekää pois kun pitää olla hissun kissun nyt että mummot saa nukkua? Kun ei sinne baariinkaan oo varaa lähteä. ap
[/quote]
Mummot harvemmin on ongelma, eihän ne välttämättä kuulekaan mitään. Yleensä se on se viideltä aamulla töihin ponkaiseva vkl-vuorolainen, joka poliisiin ja isännöitsijään on yhteydessä, kun ei sitä joka vkl jaksa parin kolmen tunnin yöunilla. Tai jonkun huonosti nukkuvan pikkulapsen vanhemmat, joilla sitä univelkaa kertyy riittävästi ilman sinunkin avuliaisuuttasi.
Eikä sitä välttämättä tarvitse bileitä hiljaisuuteen lopettaa, jos osaa olla ihmisiksi. Sanoit, että et halua istua jossain missä et kuule ketään, niin mitäs jos vääntäisit ne musiikit sille tasolle, että normaali puheääni riittää huutamisen sijaan ja keskittyisitte volyymin sijaan laatuun myös keskusteluissa.