Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi-ihon hoito, rasvan päälle rasvaa?

Vierailija
06.12.2021 |

Miten te muut kuivaihoiset pärjäätte näillä pakkasilla? Itse olen pessyt kasvoni viimeksi lauantaina. Nyt vaan levitän joka aamu uuden kerroksen ihovoidetta entisten päälle. Alimmaisena kerroksena saunan jälkeen on kauraöljyä. Seuraavana päivänä Eucerin Aqauphorin levitys. Eilen apteekin Avecos-kosteusvoide. Tänäaamuna Lidlin luonnonkosmetiikkaa edustava yövoide naamalle.
Kaikki voiteet ovat imeytyneet eikä naama kiillä.
En ole keksinyt parempaa keinoa huolehta iostani kuin pesemisen vähentäminen ja päivittäinen voidekerroksen lisääminen.
Menetelmä ei todennäköisesti toimisi, jos olisi taipumusta mustapäihin tai näppylöihin.
Näillä mennään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vedellä pesen kasvot ennen kuin laitan niihin rasvaa. Puhdistusainetta käytän pari kertaa viikossa.

Jos kasvot eivät ole likaiset etkä meikkaa, niin vesipesu riittää. Jos mä en käytä meikkiä, en pese millään aineella. Ja nyt, kun maskien käytön myötä meikkaaminen on jäänyt, en pese naamaa aineella juuri koskaan.

Tali ei liukene pelkkään veteen.

Minun mielestäni kasvojen pesun (tai muunkaan peseytymisen) tarkoituksena ei ole poistaa iholta sen luonnollista rasvaa. Eli eikös se sitten ole ihan hyvä juttu?

"Jos et käytä meikkiä, et hikoile runsaasti, ihollesi ei tartu näkyvää likaa tai et ole laittanut iholle aurinkosuojaa tai muita iholle jätettäviä kosmetiikkatuotteita, kuten vaikka silikonia (jota on monessa kasvovoiteessa), niin pelkkä vesipesu saattaa hyvinkin riittää. Muussa tapauksessa kasvojen hellävarainen pesu kerran päivässä on suositeltavaa ja aamuisin lähes kaikille ihotyypeille riittää pelkkä vesipesu. Poikkeuksena tässä ovat erittäin kuivaihoiset, joiden voi olla parempi pyyhkiä kasvot kosteuttavalla kasvovedellä."

Eli jos on vuodepotilaana, kasvoja ei tarvitse pestä pesuaineella.

Vierailija
22/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vedellä pesen kasvot ennen kuin laitan niihin rasvaa. Puhdistusainetta käytän pari kertaa viikossa.

Jos kasvot eivät ole likaiset etkä meikkaa, niin vesipesu riittää. Jos mä en käytä meikkiä, en pese millään aineella. Ja nyt, kun maskien käytön myötä meikkaaminen on jäänyt, en pese naamaa aineella juuri koskaan.

Minun mielestäni kasvojen pesun (tai muunkaan peseytymisen) tarkoituksena ei ole poistaa iholta sen luonnollista rasvaa. Eli eikös se sitten ole ihan hyvä juttu?

"Jos et käytä meikkiä, et hikoile runsaasti, ihollesi ei tartu näkyvää likaa tai et ole laittanut iholle aurinkosuojaa tai muita iholle jätettäviä kosmetiikkatuotteita, kuten vaikka silikonia (jota on monessa kasvovoiteessa), niin pelkkä vesipesu saattaa hyvinkin riittää. Muussa tapauksessa kasvojen hellävarainen pesu kerran päivässä on suositeltavaa ja aamuisin lähes kaikille ihotyypeille riittää pelkkä vesipesu. Poikkeuksena tässä ovat erittäin kuivaihoiset, joiden voi olla parempi pyyhkiä kasvot kosteuttavalla kasvovedellä."

Sä lainasit tuossa jotain tekstiä (jonka lähdettä et mainitse), jossa sanotaan, että vesipesu saattaa hyvinkin riittää, ja sitten sanot, että vesipesu on vain vuodepotilaille. Mielenkiintoista.

Mulla kaikki speksit toteutuu, joten pesen naaman enimmäkseen vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Erisanin ravitsevaa kasvovoidetta itse asiassa läpi vuoden. Levitän voiteen puhtaille kasvoille, mutta laitan aina useamman kerroksen. Kun esim. pesen hiukset ja olen siksi kauemmin suihkussa, rasvaan kasvot niin, että ensin levitän pari kerrosta ja hetken päästä levitän uudelleen kerroksen tai pari. Kasvot eivät ole kuivat mutta eivät myöskään kiiltävän rasvaiset.

Vierailija
24/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä lainasit tuossa jotain tekstiä (jonka lähdettä et mainitse), jossa sanotaan, että vesipesu saattaa hyvinkin riittää, ja sitten sanot, että vesipesu on vain vuodepotilaille. Mielenkiintoista.

Saattaa riittää, jos ei laita kasvoilleen voiteita, ei liiku eikä mene ulos. Kuulostaa hyvinkin vuodepotilaalta.

Vierailija
25/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa riittää, jos ei laita kasvoilleen voiteita, ei liiku eikä mene ulos. Kuulostaa hyvinkin vuodepotilaalta.

Siis sä itse kopioit sen lainauksen, mutta et tiedä, mitä siinä sanottiin. Vinkki: ei tuota, mitä nyt kirjoitat. Menepä lukemaan uudestaan se kopioimasi teksti ja lue se ajatuksella. Voimme sitten jatkaa keskustelua.

Vierailija
26/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne voiteet KOSTEALLE iholle niin ne imeytyy. Ja olen samaa mieltä että apteekin perusvoide hakkaa mennen tullen kaikki kalliit seerumit. Mulla on niitä seerumeita kertynyt ja nyt rasvaan niillä jalkani että ne hemmetti vieköön loppuisi : D

Vierailija
27/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole vuodepotilas, vaan menevä ja aktiivisesti koiran kanssa pitkiä ulkoilulenkkejä tekevä eläkeläinen. Pakkasella suojaan ulkona kasvot myös huivilla.

En edelleenkään ymmärrä, miksi minun pitäisi puhdistaa tai pestä edes pelkällä vedellä kasvot joka päivä? Miten ihon peseminen voi auttaa kuivaa ihoani, en ymmärrä.

En käytä meikkiä, ei ole näppylöitä eikä ihohuokoset tukkeudu. Koskaan ei ole ollut mustapäivä tai finnejä. AP

Vierailija
28/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele tuota pelkkää vesipesua. Kokeilin joskus pestä pelkällä vedellä ja olla käyttämättä voiteita. Lopputuloksena oli kyllä "hyvä iho", mutta se näytti harmaalta, samealta ja elottomalta. Puhdistusöljyä käyttäessä kasvot saavat samalla hierontaa, eikä öljymäinen puhdistustuote kuivata.

Vierailija
29/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä saa parhaat vinkit.

https://miiajohansson.com/2020/07/parhaat-ihonhoitotuotteet-kuivalle-ih…

Kasvovesi on kuivan ihon tärkein kosteutustuote.

"Kuiva iho vaatii paljon kosteutusta ja sitä saa kasvovedestä. Kasvovesi siis suihkutellaan kasvoille eikä laiteta pumpulilla. Se on hyvä myös painella iholle ja lisätä kosteusvoide tai balsami niin, että kasvot ovat vielä kosteat kasvovedestä. Näin kosteus lukittuu ihoon."

Eli taas pitäisi ostaa uusi tuote, nyt

Tehokosteuttava hyaluronihappokasvovesi!

32,90 €

Saanko rahani takaisin, jos tuote ei sovi iholleni? Mielipuolinen hinta pienestä pullollisesta nestettä, joka mitä todennäköisimmin menee roskikseen. Miksi sivuilla ei ole tuoteselostetta? Sisältääkö tuote säilöntäaineita jne? Olen allergikko ja astmaatikko. AP

Millä sivuilla ei ole tuoteselostetta? Löydän itse esimerkiksi INCI listan niin useammasta tuotetta myyvästä verkkokaupasta kuin merkin omiltakin kotisivuilta.

Vierailija
30/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan Ekopharman Herukka tai Mustikka-tuotteita. Puhdistusemulsio, kasvovesi ja voide.

Vierailija
31/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan Ekopharman Herukka tai Mustikka-tuotteita. Puhdistusemulsio, kasvovesi ja voide.

Kauhean kalliita! AP

Vierailija
32/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän apteekin tuotteita.Kuiva iho ja herkkä.Yleensä merkki on ollut La roche ,mutta ei nyt talvella ei auta.Ostin Aco merkki ja huippu hyvä.Suosittelen.En pysty käyttää mitään lumene ym.Acolta löytyy myös hyvä seerumi kuivalle iholle.