Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi-ihon hoito, rasvan päälle rasvaa?

Vierailija
06.12.2021 |

Miten te muut kuivaihoiset pärjäätte näillä pakkasilla? Itse olen pessyt kasvoni viimeksi lauantaina. Nyt vaan levitän joka aamu uuden kerroksen ihovoidetta entisten päälle. Alimmaisena kerroksena saunan jälkeen on kauraöljyä. Seuraavana päivänä Eucerin Aqauphorin levitys. Eilen apteekin Avecos-kosteusvoide. Tänäaamuna Lidlin luonnonkosmetiikkaa edustava yövoide naamalle.
Kaikki voiteet ovat imeytyneet eikä naama kiillä.
En ole keksinyt parempaa keinoa huolehta iostani kuin pesemisen vähentäminen ja päivittäinen voidekerroksen lisääminen.
Menetelmä ei todennäköisesti toimisi, jos olisi taipumusta mustapäihin tai näppylöihin.
Näillä mennään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ällöttävältä läimiä likaiselle iholle vaan lisää rasvaa päälle. Millä oikein peset, jos se kuivattaa ihoa niin kauheasti? Käytätkö kasvovettä tai seerumeja?

Vierailija
2/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi laitat joka päivä eri voidetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytä meikkiä. Naamaa ei tartte yhtämittaa pestä ainakaan talvella.

Vierailija
4/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä koko juttu. Ensinnäkin vanha rasva pitäisi pestä aina pois ja toisekseen pitäisi käyttää herkän ihon samaa voidetta koko ajan. Ei ihme, jos on iho-ongelmia.

Vierailija
5/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ällöttävältä läimiä likaiselle iholle vaan lisää rasvaa päälle. Millä oikein peset, jos se kuivattaa ihoa niin kauheasti? Käytätkö kasvovettä tai seerumeja?

Puhdistan joko herkän ihon puhdistusemulsiolla + kasvovedellä tai kuivan ihon misellivedellä. Iho ei tunnu juurikaan likaantuvan talviaikaan, kesällä on pölyä enemmän.

Seerumeja en käytä, mikään kokeilemani seerumi ei ole sopinut herkälle iholleni. AP

Vierailija
6/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vain pesisit vedellä?

Vierailija
7/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat ja rasvaaminen loppuivat kokonaan ilmankostuttimien hankintaan. Ennen niitä keskuslämmityskaudella sisäilman kosteus oli 20%, iho ja limakalvot voivat hyvin 40%:ssa. Astmaatikkomiehen takia ne hommattiin, en luopuisi enää.

Vierailija
8/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho parhaassa kunnossa ikinä. Olen käyttänyt sitrus-pitoista ihoa kuorivaa kasvojenpesuainetta aina suihkussa käydessäni ja voidellut ihon kasvovoiteella ja sen päälle karitevoilla. Kuorintaa en ole muina talvina harrastanut, mutta nähtävästi se juuri pitää ihon hyvänä. Ei tunnu kuivalta, vaan kosteutetulta. Ohut ja kuiva iho.

Vierailija
9/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi laitat joka päivä eri voidetta?

No laitan sitä voidetta, joka sattuu käteen osumaan. Joka toinen päivä rasvaisempaa ja joka toinen päivä kosteusvoidetta. AP

Vierailija
10/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat ja rasvaaminen loppuivat kokonaan ilmankostuttimien hankintaan. Ennen niitä keskuslämmityskaudella sisäilman kosteus oli 20%, iho ja limakalvot voivat hyvin 40%:ssa. Astmaatikkomiehen takia ne hommattiin, en luopuisi enää.

Täällä on valmiiksi sopiva ilmankosteus. Vanha hirsitalo, lämmitys puilla ja paljon viherkasveja. AP

Vierailija
11/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho parhaassa kunnossa ikinä. Olen käyttänyt sitrus-pitoista ihoa kuorivaa kasvojenpesuainetta aina suihkussa käydessäni ja voidellut ihon kasvovoiteella ja sen päälle karitevoilla. Kuorintaa en ole muina talvina harrastanut, mutta nähtävästi se juuri pitää ihon hyvänä. Ei tunnu kuivalta, vaan kosteutetulta. Ohut ja kuiva iho.

Minun ihoni ei kestä minkäänlaisia kuorintoja, ei mekaanisia eikä happokuorintoja. Olen joskus kokeillut ja kuorinta johti vain ihon ärtymiseen ja punoitukseen pariksi vuorokaudeksi. AP

Vierailija
12/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdistan joko herkän ihon puhdistusemulsiolla + kasvovedellä tai kuivan ihon misellivedellä. Iho ei tunnu juurikaan likaantuvan talviaikaan, kesällä on pölyä enemmän.

Seerumeja en käytä, mikään kokeilemani seerumi ei ole sopinut herkälle iholleni. AP

Vaikea kuvitella, että mikään seerumi ei sopisi, mutta kuitenkin voi käyttää lidlin voiteita.

Vierailija
13/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että mikään seerumi ei sopisi, mutta kuitenkin voi käyttää lidlin voiteita.

Seerumit on niin hintavia, että ei ole varaa eikä halua käydä koko tarjolla olevaa valikoimaa läpi siinä toivossa, että jokin seerumi sattuisi sopimaan. Ei ole haluja heittää monen kympin pikku puteleita sekajätteisiin. AP

Vierailija
14/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa parhaat vinkit.

https://miiajohansson.com/2020/07/parhaat-ihonhoitotuotteet-kuivalle-ih…

Kasvovesi on kuivan ihon tärkein kosteutustuote.

"Kuiva iho vaatii paljon kosteutusta ja sitä saa kasvovedestä. Kasvovesi siis suihkutellaan kasvoille eikä laiteta pumpulilla. Se on hyvä myös painella iholle ja lisätä kosteusvoide tai balsami niin, että kasvot ovat vielä kosteat kasvovedestä. Näin kosteus lukittuu ihoon."

Vierailija
15/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä vedellä pesen kasvot ennen kuin laitan niihin rasvaa. Puhdistusainetta käytän pari kertaa viikossa.

Vierailija
16/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä vedellä pesen kasvot ennen kuin laitan niihin rasvaa. Puhdistusainetta käytän pari kertaa viikossa.

Jos kasvot eivät ole likaiset etkä meikkaa, niin vesipesu riittää. Jos mä en käytä meikkiä, en pese millään aineella. Ja nyt, kun maskien käytön myötä meikkaaminen on jäänyt, en pese naamaa aineella juuri koskaan.

Vierailija
17/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kasvot eivät ole likaiset etkä meikkaa, niin vesipesu riittää. Jos mä en käytä meikkiä, en pese millään aineella. Ja nyt, kun maskien käytön myötä meikkaaminen on jäänyt, en pese naamaa aineella juuri koskaan.

Tali ei liukene pelkkään veteen.

Vierailija
18/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ihoni ei kestä minkäänlaisia kuorintoja, ei mekaanisia eikä happokuorintoja. Olen joskus kokeillut ja kuorinta johti vain ihon ärtymiseen ja punoitukseen pariksi vuorokaudeksi. AP

Kuorinta-aineeni onkin rasvainen

Vierailija
19/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tali ei liukene pelkkään veteen.

Minun mielestäni kasvojen pesun (tai muunkaan peseytymisen) tarkoituksena ei ole poistaa iholta sen luonnollista rasvaa. Eli eikös se sitten ole ihan hyvä juttu?

Vierailija
20/32 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä saa parhaat vinkit.

https://miiajohansson.com/2020/07/parhaat-ihonhoitotuotteet-kuivalle-ih…

Kasvovesi on kuivan ihon tärkein kosteutustuote.

"Kuiva iho vaatii paljon kosteutusta ja sitä saa kasvovedestä. Kasvovesi siis suihkutellaan kasvoille eikä laiteta pumpulilla. Se on hyvä myös painella iholle ja lisätä kosteusvoide tai balsami niin, että kasvot ovat vielä kosteat kasvovedestä. Näin kosteus lukittuu ihoon."

Eli taas pitäisi ostaa uusi tuote, nyt

Tehokosteuttava hyaluronihappokasvovesi!

32,90 €

Saanko rahani takaisin, jos tuote ei sovi iholleni? Mielipuolinen hinta pienestä pullollisesta nestettä, joka mitä todennäköisimmin menee roskikseen. Miksi sivuilla ei ole tuoteselostetta? Sisältääkö tuote säilöntäaineita jne? Olen allergikko ja astmaatikko. AP