Tänään tulee taas teeveestä Tuntematon sotilas jonka vuorosanat osataan ulkoa. Illalla tulee vielä toinen versio
Kommentit (23)
Eikö myös Mollbergin version voisi näyttää? Olisi kiva vertailla eri filmatisointeja.
Mutta Maikkari pistää paremmaksi ja lähettää parhaaseen katseluaikaan elokuvan Uuno Turhapuro - Suomen tasavallan herra presidentti!
Tämä on siis Maikkarin näkemys sopivasta Itsenäisyyspäivän ohjelmasta.
En katso. Olen nähnyt Tuntemattoman noin kymmenen kertaa. Minusta se on ihan kelpo filmi, mutta tänään jotain muuta.
Miksi Suomen itsenäisyyttä joka vuosi juhlitaan katsomalla paskoja sotafilmejä ja Uunoja sekä kättelyä? Voisiko jotain uutta kehittää kuin nämä iänikuiset filmit ja sotamuistelot?
Vierailija kirjoitti:
Mutta Maikkari pistää paremmaksi ja lähettää parhaaseen katseluaikaan elokuvan Uuno Turhapuro - Suomen tasavallan herra presidentti!
No onhan Uuno kiinteä osa suomalaista kulttuurihistoriaa. Ei ehkä kovin taiteellista, mutta kansan rakastama klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomen itsenäisyyttä joka vuosi juhlitaan katsomalla paskoja sotafilmejä ja Uunoja sekä kättelyä? Voisiko jotain uutta kehittää kuin nämä iänikuiset filmit ja sotamuistelot?
Mitä pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Niin on munkin. Välillä jotain ihan muuta. Sentään elokuva, jotka jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Eipä meillä ole koskaan itsenäisyyspäivänä keretty edes telkkaria avaamaan, kun on edustusta siellä ja tuolla.
Korona teki tästä päivästä tavallisen vapaapäivän. Voisin avata jopa telkkarinkin, mutta ajateltiin miehen kanssa katsoa joku leffa tykiltä. Ihan kohta, kun aamukahvit on juotu.
Mä olen Tuntematonta yrittänyt lapsuudesta saakka katsella, mutta onnistumatta koskaan loppuun sakka. Uni tulee nopeesti. Parikymppisenä luovutin sen suhteen.
Mun ei tarvii itsenäisyyspäivääni eli ylimääräistä vapaapäivää tärvätä telkkaria tuijotellen. Kävin just luistelemassa ja sitten piipahdin kauppaan ostamaan loput ruokatarpeet. Lapset tulee kohta kylään, että illalla mussutetaan tortilloja pitkän kaavan mukaan ja höpötellään.
N49
Aina voi kääntää neloselle jossa taistelee "Hobitti ja viisi armeijaa" Suomen ja Neuvostoliiton sijaan.
Itse katson kerran vuoteen tuntemattoman. Tänään on se päivä.
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Hei, me voitais tehdä tänne ketju jossa puhutaan tuon tuntematon ykkösen vuorosanat ulkomuistista koko filmin läpi. Osallistujat saavat itse valita kenen roolin vetävät ja kirjoittavat sitten kukin repliikkinsä oikeaan kohtaan.
Onko tätä mitään järkeä näyttää vuodesta toiseen? Eikö esimerkiksi Talvisota olisi parempi leffa. Voisivat vähän vaihdella välillä.
Tykkään sitä aina vähän katsella, paitsi viimeiset 10 v kun lapseni on ollut liian pieni sellaiselle "rätätätätä perrrrkele auttakaa" -elokuvalle. Antaisinko jo 10 v:n katsoa halutessaan? Kohtahan tuo alkaa.
Hauskoja nuo Turhapuro pakotukset maikkarilta kun aikoinaan Spede teki sopparilla hyvän tilin ja siksi jo liian usein jo uusinnat kyllästymiseen asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi olla?
Vakava juhlahan se Suomessa on. Miten muualla:https://yle.fi/uutiset/3-11665274
Vierailija kirjoitti:
Tykkään sitä aina vähän katsella, paitsi viimeiset 10 v kun lapseni on ollut liian pieni sellaiselle "rätätätätä perrrrkele auttakaa" -elokuvalle. Antaisinko jo 10 v:n katsoa halutessaan? Kohtahan tuo alkaa.
Riippuu ihan lapsesta kannattaako antaa katsoa. Minä antaisin tuon ikäisen katsoa mielummin hobitti elokuvan mikä alkaa kolmelta.
Oudointa on, että sitä parasta Tuntemattoman filmatisointia ei näytetä.
Ymmärrä tuota Laineen elokuvan liian vanhoista näyttelijöistä moittiminen kun elokuvan muutamat parikymppiset jo aivan kiusallisen poikasia elokuvassa kun taas sitten lähinnä rankkaa työtä tehneitä olisi pitänyt sitten valita rooleihin ikäkaudesta?
Myös varmaan kohta olisi jo tekniikan parantumisen myötä jo tehdä väritetty versio?
No juu en katso. Täyspaska filmi ei kestänyt aikaa kyllä yhtään.