Pelkotilat krapulassa- vertaistukea!
ja nyt ei tartte mitään moraalisaarnaa vaan kokemuksia! Mulla viimeisen vuoden aikana krapulat muuttuneet ihan kauheiksi ja oikeasti on sellainen olo, että kohta kuolee. En puhu siis fyysisistä oireista, vaan siitä, että on aivokemiat ihan sekaisin, jokainen nytkähdys kropassa kääntyy omassa päässä syöväksi tai sydäriksi, kaikki pelottaa, varsinkin nukahtaminen. Ahdistaa ja itkettää. Ja juu, en juopottele hirveän usein, mutta nyt on ikä näemmä hoitanut asian niin, että en jatkossa juo edes tätäkään. Huhhuh.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:50"]
Iän myötä krapulat todellakin pahenee! Myös fyysiset paska- olot.
[/quote]
Fyyseiet paskaolot. Et näköjään ymmärrä ongelmasta paskan vertaa.
Vittumaisiahan jatkuvasta viinankäytöstä aiheutuvat vainoharhaisuudet, ahdistukset ja valveunet ovat. Yksi tapa on vaan kärsiä kunnes ne poistuvat (saatttaa kestää useamman viikon), toinen on jatkaa juomista tai sitten käyttää vaihtoehtoista päihdettä vieroitusoireiden torjumiseen. Usein tähän tarjotaan diapamia tai muita bentsoja, mutta myös kannabis poistaa vieroitusoireet hetkellisesti. Ainakin bentsot auttaa myös kouristuksiin, jotka kannattaa ottaa tosissaan, jos ne ovat todella pahoja.
Mä tiedän mitä tarkoitat. Lopetin kokonaan kun en jaksanut enää että perjantaina tai lauantai oli humalassa ei edes pahassa ja seuraavan kerran tunsi itsensä normaaliksi keskiviikkona. Ei vaan sovi mulle, ranteet auki fiilis oli aina.
Luojan kiitos enää en elele niitä villejä sinkkuvuosia.
Tsemppiä ap! Et oo ainut.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:19"]Vittumaisiahan jatkuvasta viinankäytöstä aiheutuvat vainoharhaisuudet, ahdistukset ja valveunet ovat. Yksi tapa on vaan kärsiä kunnes ne poistuvat (saatttaa kestää useamman viikon), toinen on jatkaa juomista tai sitten käyttää vaihtoehtoista päihdettä vieroitusoireiden torjumiseen. Usein tähän tarjotaan diapamia tai muita bentsoja, mutta myös kannabis poistaa vieroitusoireet hetkellisesti. Ainakin bentsot auttaa myös kouristuksiin, jotka kannattaa ottaa tosissaan, jos ne ovat todella pahoja.
[/quote]
Ei ehkä ap puhu mistään alkkis tason jutuista.
HARJOITUS tekee myös mestarin tässä lajissa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:49"]
Yhden illan ryyppäämisestäkö tuollaiset oireet? Teidän ei varmaan kannata sitten juoda viikkoa putkeen, silloin nimittäin tulee todelliset liskot ja pelkotilat...
[/quote]
Tai sitten kun juo 5kk putkene eikä pidä hirveästi välipäiviä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:05"]
Kiitos tsempeistä, jostain syystä helpottaa, että ei ole asian kanssa yksin! Ja teille jotka pyynnöstä huolimatta tulitte moralisoimaan, niin juomiseni on vähentynyt huomattavasti nuoruuden rällästyksistä ja tällaisen olotilan voin saada 4-5 alkoholiannoksesta. Kohtuukäyttäjä olen, ilmeisesti vain epäonnekas.
[/quote]
No mikä olisi oikea vastaus pulmaasi? Jatka samaan malliin ja tsemppiä krapulointiisi? Vähän sama kuin ne jotka kysyvät että haisen pahalle, vaikka käyn suihkussa joka kolmas päivä tai lihon, vaikka syön huomattavasti vähemmän mässyä kuin vielä viisi vuotta sitten. Voit todeta, että joko kärsit alkoholin haittapuolia, jotka ovat kohdallasi ilmeisen kammottavia, tai sitten vähennät juomistasi! Tuo määrä on selkeästi elimistöllesi liikaa, aivan sama mitä määrät ovat ja kuinka paljon selittelet.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:52"]
Hei,
Mulla oli sama ja lopetin alkon kokonaan vuosia sitten. Enkä ennen sitäkään juonut humalaan kun max kerran kolmessa kuukaudessa. Viina ei sopinut mulle.
[/quote]
Mun täytyy kyllä kommentoida, että en usko, että alkoholi varsinaisesti sopii kellekkään. Se on kuitenkin niin pahaa solumyrkkyä.