Palkkatoivomuksen muuttaminen haastattelun jälkeen?
Olin pe työhaastattelussa, jossa kysyttiin palkkatoivomus. Luin ilmeistä, että se oli varmaan vähän liian kova. Nyt olen miettinyt uusiksi: se on kuitenkin kiva paikka, suht helppo ja mielenkintoinen työ ja haluaisin paikan. Ennen kaikkea haluaisin nykyisestä paskasta pois.
Onko ihan tyhmää ilmoittaa nyt jälkikäteen sähköpostilla uusi, alempi palkkatoive? Jos se on kynnyskysymys? Tekevät päätöksen keskiviikkona.
Kommentit (20)
Enpä ole koskaan törmännyt alennusmyyntiin tuolla tavoin, sun palkkatoive voi olla kova, mutta jos olet parast, sut valitaan ja tarjotaan liksaa, jota me maksamme, sinä sitten päätät tuletko vai etkö. Palkaatoive on vain toive, joskus toteutuu, joskus ei. ELi toiveesi ei ole kynnyskysmys.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:02"]
Enpä ole koskaan törmännyt alennusmyyntiin tuolla tavoin, sun palkkatoive voi olla kova, mutta jos olet parast, sut valitaan ja tarjotaan liksaa, jota me maksamme, sinä sitten päätät tuletko vai etkö. Palkaatoive on vain toive, joskus toteutuu, joskus ei. ELi toiveesi ei ole kynnyskysmys.
[/quote]
Niissä paikoissa, joissa olen ollut haastateltavana, tuntuu palkkatoive olevan kiveen hakattu. Yhdessäkin paikassa sanottiin "minä olisin tarjonnut satasen vähemmän". -ap
Kyllä minä laittaisin. Mitä siinä menetät jos laitat? Asiat voi olla joksu pienestä kiinni.
Ja tosiaan se palkkatoive voi olla ratkaisevakin juttu.
Itse olen menettänyt ainakin kolme paikkaa liian kovan palkkatoiveen takia.
Älkää nyt tuollaisia sähköpostilla hoitako! Puhelin kouraan, kysyt paikan perään ja ilmoitat että voit tarvittaessa keskustella vielä palkasta, jos jää siitä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:15"]
[/quote]
Mistä tiedät mikä oli menettämisen syynä?
Kuulostaa epätoivoiselta, kyvyttömyydeltä tehdä päätöksiä ja kyvyttömyydeltä realiteetteihin suoralta kädeltä. Minä en ole alentanut toivetta, mutta suostunut alempaan kun on sanottu ota tai jätä - tosin tilanteessa, jossa vaihtoehtona oli työttömyys.
Minäkin uskon, että se menee ennemmin niin päin, että sinut valitaan jos valitaan, muista syistä, ja sitten lähdetään neuvottelemaan palkasta.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:17"]
Älkää nyt tuollaisia sähköpostilla hoitako! Puhelin kouraan, kysyt paikan perään ja ilmoitat että voit tarvittaessa keskustella vielä palkasta, jos jää siitä kiinni.
[/quote]
Lupasivat itse ilmoittaa keskiviikkona, joten en oikein viitsi itse kysellä tuloksesta. Hekin hoitavat asiat sähköpostilla. Kutsu haastatteluun tuli myös sähköpostilla. AP
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:04"]
[/quote]
Niissä paikoissa, joissa olen ollut haastateltavana, tuntuu palkkatoive olevan kiveen hakattu. Yhdessäkin paikassa sanottiin "minä olisin tarjonnut satasen vähemmän". -ap
[/quote]
Eli sun toive ei edes ole liian kova... Ihme alalla olet, jos tuollain kommentoidaan ja jo naamasta näkee, jos olet toivonut liikaa...
Mikäli haluat palata tähän asiaan, soitat, et laita s-postia.
Niin ja jos päädyt ottamaan mahdolliseen tulevaan työnantajaan yhteyttä, niin mainitse tosiaan tuo, että olet valmis vielä neuvottelemaan palkasta. Älä lähetä heille mitään uutta summaa palkkatoiveeksi! Antaa sinusta epävarman kuvan.
Sehän on vain toive.. Ei se tarkoita että sen palkan sitten saisit jos sinut palkkaisivat. Jos sinut haluaisivat palkata mutta palkkatoiveesi liian kova, niin kysyisivät että oletko valmis neuvottelemaan palkasta.
Hyvä on, en siis ota yhteyttä. Tulen keskiviikkona kertomaan miten paikan kanssa kävi. Jos minua ei valita, en saa tietää syytä siihen ja ikuisesti jää kaivelemaan, että oliko se palkkatoive syynä. - ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:15"]
[/quote]
Mistä tiedät mikä oli menettämisen syynä?
[/quote]
Tiedän, kun on kerrottu, eikä haluttu edes jatkaa neuvotteluja. Överiksi vissiin meni työnantajan mielestä, itsestäni palkkatoive ili joka kerta realistinen.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]
Mikä ala?
Ja minkä suuruinen palkka, jos on satasesta kiinni? Todella kummalliselta kuulostaa.
Ei tosiaan kannata enää muuttaa. Jos kyse olisi parista satasesta, niin se ei tule olemaan kynnyskysymys. Jos taas kyse on tonnista, annat itsestäsi todella epävarman ja ailahtelevaisen kuvan, jos vielä ehdotat pienempää palkkaa.
Äläkä anna sen jäädä kaivelemaan. Toive on toive, kyllä ne vielä haluavat ainakin neuvotella siitä, jos todella olet sopiva tehtävään. Pidän peukkuja, että saat paikan. :)
AP, montako satasta on ero aiemman palkkatoiveesi ja sen uuden välillä, jonka ajattelit ilmoittaa?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:02"]
Hyvä on, en siis ota yhteyttä. Tulen keskiviikkona kertomaan miten paikan kanssa kävi. Jos minua ei valita, en saa tietää syytä siihen ja ikuisesti jää kaivelemaan, että oliko se palkkatoive syynä. - ap
[/quote]
No vittu tekstaa ta säpoile, että saat syyn selville...
Kuinka avuttomia tämä maa kantaakaan?
No onhan se vähän noloa ainakin mun mielestä mutta varmaan kuitenkin laittaisin sähköpostin.