Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teknologia tuhoaa tän maailman

Vierailija
09.03.2015 |

Oletteko ajatellut miten riippuvaisia ihmiset on teknologiasta? Nuoret tuijottavat älypuhelimia kaikkialla, ovat teknologian vankeja. Teknologian tarkoitus on tehdä ihmisisestä niin riippuvaisia teknologiasta, että jossain vaiheessa teknologia on älykkäämpi kuin ihminen, jolloni robotit ja koneet hallitsevat maailmaa. On todettu, että ihmiset oli onnellisempia 10 000 vuotta sitten ilman teknologiaa. Älä ihmettele jos lapsillasi ei ole työpaikkaa vuonna 2030.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teknologia tuohoa tätä maailmaa vaan se että ihmiset lisääntyy liikaa.

Vierailija
22/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:01"]

[/quote]

Mutta kuitenkaan et vähennä väestömäärää poistamalla itseäsi...

Maapallon kantokyvyn rajat ovat vielä kaukana ja väestönkasvu taittuu ennen kuin niitä saavutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Maapallon kantokyvyn rajat ovat vielä kaukana ja väestönkasvu taittuu ennen kuin niitä saavutetaan.

[/quote]

Sanoi vanhempi sukupolvi kun itse aiheutetut ongelmansa nuorten harteille jätti.

Teknologia on tapa hallita ihmisiä. Älypuhelinta voi verrata vaikka porkkanaan ongensiimassa jota hevonen seuraa. Monet ovat riippuvaisia siitä. Olen 20 kanssa samaa mieltä siitä että on epäluonnollista ihmiselle tehdä työtä monta tuntia putkeen. Ja jotkut vielä yö aikaan. Oikeasti ruuan hankinta sellaisenaan on todella lyhyt aikainen toimitus, jos elettäisiin luonnollisesti. Plus muut asiat.

Vierailija
24/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:10"]Oletteko ajatellut miten riippuvaisia ihmiset on teknologiasta? Nuoret tuijottavat älypuhelimia kaikkialla, ovat teknologian vankeja. Teknologian tarkoitus on tehdä ihmisisestä niin riippuvaisia teknologiasta, että jossain vaiheessa teknologia on älykkäämpi kuin ihminen, jolloni robotit ja koneet hallitsevat maailmaa. On todettu, että ihmiset oli onnellisempia 10 000 vuotta sitten ilman teknologiaa. Älä ihmettele jos lapsillasi ei ole työpaikkaa vuonna 2030. [/quote] Ei kannata murehtia. Kohta kuitenkin saavutamme taas sen teknologisen tason että päädymme reaperien harvestoimaksi. Sama toistuu 50000 vuoden välein.

[/quote]

Onneksi on Commander Shepard.

Vierailija
25/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:12"]

[/quote]

[/quote]

Sanoi vanhempi sukupolvi kun itse aiheutetut ongelmansa nuorten harteille jätti.

Teknologia on tapa hallita ihmisiä. Älypuhelinta voi verrata vaikka porkkanaan ongensiimassa jota hevonen seuraa. Monet ovat riippuvaisia siitä. Olen 20 kanssa samaa mieltä siitä että on epäluonnollista ihmiselle tehdä työtä monta tuntia putkeen. Ja jotkut vielä yö aikaan. Oikeasti ruuan hankinta sellaisenaan on todella lyhyt aikainen toimitus, jos elettäisiin luonnollisesti. Plus muut asiat.

[/quote]

Ai kun kivalla lohkaisulla ajattelit tuosta vaan kumota sinulle esitetyt väitteet. Onpa argumentaatiosi vahvalla pohjalla.

Jos todella olet sitä mieltä, että teknologiaa käytetään hallitsemiseesi niin mitä ihmettä teet verkossa? Matkoihisi siitä, jos todella ajattelet kuten väität.

Kuten sanoin, mikään ei estä sinua aloittamasta vaikka heti elämää entisajan malliin. Aloita vaikka pyykinpesusta. Siitä vaan hakemaan pesuvedet järvestä ja polttopuut metsistä. Miten olenkin varma, ettet viitsi edes yhtä osa-aluetta elämästäsi elää aatteittesi mukaisesti?

Vierailija
26/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:10"]Oletteko ajatellut miten riippuvaisia ihmiset on teknologiasta? Nuoret tuijottavat älypuhelimia kaikkialla, ovat teknologian vankeja. Teknologian tarkoitus on tehdä ihmisisestä niin riippuvaisia teknologiasta, että jossain vaiheessa teknologia on älykkäämpi kuin ihminen, jolloni robotit ja koneet hallitsevat maailmaa. On todettu, että ihmiset oli onnellisempia 10 000 vuotta sitten ilman teknologiaa. Älä ihmettele jos lapsillasi ei ole työpaikkaa vuonna 2030. [/quote] Ei kannata murehtia. Kohta kuitenkin saavutamme taas sen teknologisen tason että päädymme reaperien harvestoimaksi. Sama toistuu 50000 vuoden välein.

[/quote]

Onneksi on Commander Shepard.
[/quote]
Kyllä vaan. Siinä vasta nainen mun makuun. ;)

Vierailija
27/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai kun kivalla lohkaisulla ajattelit tuosta vaan kumota sinulle esitetyt väitteet. Onpa argumentaatiosi vahvalla pohjalla.

Jos todella olet sitä mieltä, että teknologiaa käytetään hallitsemiseesi niin mitä ihmettä teet verkossa? Matkoihisi siitä, jos todella ajattelet kuten väität.

Kuten sanoin, mikään ei estä sinua aloittamasta vaikka heti elämää entisajan malliin. Aloita vaikka pyykinpesusta. Siitä vaan hakemaan pesuvedet järvestä ja polttopuut metsistä. Miten olenkin varma, ettet viitsi edes yhtä osa-aluetta elämästäsi elää aatteittesi mukaisesti?

[/quote]

Minä en lukenut muita viestejä tästä ketjusta kovin tarkkaan, enkä ole alkuperäinen kommentoija. JNe. Väitinkö että minua ei hallittaisi? Tottakai minä olen internet -addikti, mutta sentään tiedostan sen. Ja olen varma että pärjäisin aivan hyvin entisajan elämän tyyliin ellei minua olisi jo opetettu, tai yritetty opettaa, pärjäämään tässä yhteiskunnassa. Koulutusta myöden. Mistä tulkin mieleen että teknologia on oiva tapa pitää ihmiset ruodussa. Kun pistetään ylimääräiset ihmiset television ääreen kuin lapset katsomaan pikku-kakkosta, niin yhteiskuntaan sopimattomat ihmiset saadan pidettyä poissa näkyvistä. Ja niin että he eivät itse tiedosta huonoa elämänlaatuaan vaan pyörivät oravan pyörässä luullen olevansa onnellisia.

Vierailija
28/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joissakin tapauksissa hyvä, mutta kaikkia asioita, kuten sairaalan tärkeitä potilastietoja, ei vain koneella pitäisi olla. Mitens sähkökatkoksien aikaan? Menee perseellee koko homma

Vierailija
29/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä tulkin mieleen että teknologia on oiva tapa pitää ihmiset ruodussa. Kun pistetään ylimääräiset ihmiset television ääreen kuin lapset katsomaan pikku-kakkosta, niin yhteiskuntaan sopimattomat ihmiset saadan pidettyä poissa näkyvistä. Ja niin että he eivät itse tiedosta huonoa elämänlaatuaan vaan pyörivät oravan pyörässä luullen olevansa onnellisia.

[/quote]

Seli seli, jos ajattelet noin, miten on mahdollista että vastailet minulle verkon välityksellä? Ei sinua pitäisi olla verkossa lainkaan, jos todella uskot noin.

Vierailija
30/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:37"]

Se on joissakin tapauksissa hyvä, mutta kaikkia asioita, kuten sairaalan tärkeitä potilastietoja, ei vain koneella pitäisi olla. Mitens sähkökatkoksien aikaan? Menee perseellee koko homma

[/quote]

Sairaalassa on kyllä sähkökatkoksen aikaan suurempiakin ongelmia kuin se, ettei potilastietoja pääse lukemaan. Tosin juuri siitä syystä niihin on järjestetty hyvä varavoima.

Vierailija
31/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pyydä sairaalasta kopiota tiedoistasi ja printtaa ne itse. Tai pyydä valmista printtiä ennen kuin sähköt menee. Jos sähköt menevät lopullisesti, on sinulla paljon tärkeämpiäkin asioita murehdittavana kuin potilastietosi...

Vierailija
32/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli, jos ajattelet noin, miten on mahdollista että vastailet minulle verkon välityksellä? Ei sinua pitäisi olla verkossa lainkaan, jos todella uskot noin.

[/quote]

Kerro miksi? Vai onko se jokin taidon näyte että pystyn irroittamaan ajatukseni itsestäni ja omista teoistani ajattellen asioita myös laajamittaisesti ja ns."ulkopuolelta".

Vierailija
33/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista ja huolestuttavaakin, jos kohta kasvaa sukupolvia semmoisia ihmisiä jotka ei enää osaa kommunikoida toistensa kanssa kasvotusten, vaan pelkästään jonkun laitteen kautta. Teknologiassa on toki hyvätkin juttunsa, mutta se voi myös olla asia joka vain eristää meidät toisistamme.

Vierailija
34/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:43"]

Onhan se surullista ja huolestuttavaakin, jos kohta kasvaa sukupolvia semmoisia ihmisiä jotka ei enää osaa kommunikoida toistensa kanssa kasvotusten, vaan pelkästään jonkun laitteen kautta. Teknologiassa on toki hyvätkin juttunsa, mutta se voi myös olla asia joka vain eristää meidät toisistamme.

[/quote]

Mistä tulikin mieleen että vanhoina aikoina pyykinpesu ynnä muu toteutettiin yhteisön ja perheen voimin. Ei siinä äitiä jätetty samalla tavalla yksin kuin nykyään.

Vierailija
35/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Kerro miksi? Vai onko se jokin taidon näyte että pystyn irroittamaan ajatukseni itsestäni ja omista teoistani ajattellen asioita myös laajamittaisesti ja ns."ulkopuolelta".

[/quote]

Eikö se ole itsestään selvää miksi? Meillä on nyt kolme vaihtoehtoa:

1) olet itsekin teknologian kahlehtimana ruodussa, etkä tee mitään sitä lopettaaksesi. Siinä tapauksessa olet tekopyhä, eikä minulla ole mitään syytä kuunnella sinua.

2) olet itsekin teknologian kahlehtimana ruodussa, etkä ole tajunnut mitä sinun pitää tehdä lopettaaksesi sen. Nyt olet kuitenkin saanut jo tarpeelliset ohjeet. Mitä sinä minulle vielä vastailet, pois verkosta kuin olisi jo!

3) et ole teknologian kahlehtimana ruodussa, vaikka viestit verkon välityksellä. Silloin väittämäsi ei ole totta, eikä minulla ole mitään syytä kuunnella sinua.

Sinulla on pieni aikaikkuna osua luokkaan #2, muutoin olet luokassa #1 tai #3, eikä minulla ole mitään syytä kuunnella sinua. Ainoa syy kuunnella sinua olisi, jos olisit luokassa #2, mutta silloin sinun pitäisi jo ymmärtää vaieta.

Tai okei, jollet välitä siitä että olet teköpyhä, niin kaikin mokomin jatka entiseen malliin.

Vierailija
36/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:46"]

[/quote]

Mistä tulikin mieleen että vanhoina aikoina pyykinpesu ynnä muu toteutettiin yhteisön ja perheen voimin. Ei siinä äitiä jätetty samalla tavalla yksin kuin nykyään.

[/quote]

Rikkaammat olivat palkanneet pyykkäriämmät hoitamaan hommat, jonka nyt hoitaa automaattipesukone. Köyhät pesivät omat pyykkinsä itse ja lisäksi rikkaiden pyykit. Jos kuvittelet, että se hoidettiin jonain yleisenä kylän talkootyönä, olet kyllä erehtynyt.

Voithan sinä toki käydä kiertämässä naapureissasi ja kysellä tulisivatko he kanssasi hakemaan joesta vettä ja keräämään polttopuita, jotta voisitte yhdessä pestä pyykit. Katsotaanpa kuinka moni lähtee kaveriksesi.

Vierailija
37/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaaha, sinäkö nyt sitten olet niitä jotka eivät enää osaa kommunikoida muuten kuin teknologian välityksellä?

Vierailija
38/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on, että teknologia aiheuttaa paljon pahaa. Työttömyys johtuu paljolti teknologiasta, koska esimerkiksi tehtaissa koneet ovat korvanneet ihmisen. Ennen paljon tehtiin käsillä ja tähän tarvittiin ihmistä, nyt tarvitaan vain yksi ihminen painamaan sitä koneen nappia javahtimaan, että homma sujuu niinkuin pitää. Tehtaat olivat ennen kuitenkin niitä jotka työllistivät ihmisiä paljon, mutta nykyään tehtaista irtisanotaan porukkaa ihan jatkuvalla syötöllä.

Ihmisten sosiaalisuus kärsii teknologiasta, koska nuorisolla suurin osa kommunikoinnista tapahtuu netissä. Jos nuorena opitaan, että kommunikointi tapahtuu netissä, niin voi olla että väkiluku vähenee kun ei enää osata ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

Teknologialla kyllä pelastetaan ihmishenkiä, mutta aina sekään ei ole hyvä juttu. Ei esimerkiksi itseäni hirveästi huvittaisi olla jossain koomassa ja sitten herätä ja aloittaa opetella kaikki toiminnot alusta vaikka koskaan ei saavuta sitä tasoa missä aiemmin oli. Vanhuksia pidetään hengissä lääkkeiden voimalla vaikka luonnollisesti he olisivat jo kuolleet. Teknologian avulla ihminen ns "leikkii jumalaa" ja myös muuttaa ihmisten luonnollisia kohtaloita.

Vierailija
39/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:55"]

[/quote]

Jaaha, sinäkö nyt sitten olet niitä jotka eivät enää osaa kommunikoida muuten kuin teknologian välityksellä?

[/quote]En, mutta sinuun tämä taisi ainakin osua :D

Vierailija
40/50 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Tuossa on tarina miten "suurpyykkiä" pestiin kaksi kertaa vuodessa kolmen naisen voimin:

http://www.soukka-seura.fi/historia/I002FBC90

Löytyykö sinulta kaksi akkaa kaveriksi pyykkäämään. Onko sinulla miehiä valmiina ajamaan hevosella pyykit rantaan ja löytyykö sinulta venettä millä käydä pyykit rannassa viruttamassa? Ja tuo on kertomus vain suurpyykin käsittelystä. Pikkupyykin pesusta kertoo tämä tarina, miten sota-aikaan kotiapulainen pyykkäsi, kun ei ollut vielä automaattipesukoneita. Haluaisitko tuollaiseksi kotiapulaiseksi?

http://vihreatniityt.blogspot.fi/2012/02/pesukone-v-pata-ja-avanto.html