Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vuohen lahjoittaminen jouluna teistä rätti silmille?

Vierailija
06.12.2021 |

Minusta etenkin lapselle annettuna on. Voisi mieluummin olla reilusti antamatta mitään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska haluaisin itse sen vuohen eikä niin, että se asuu jossain kehitysmaassa ties millaisissa oloissa.

Vierailija
42/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan hyväntekeväisyyttä muutenkin, ja olen ostanut eräälle sukulaiselle aiemmin palan ikimetsää sekä Kirkon Ulkomaanavun kautta lasten opetustoimintaa tukevan lahjan kehitysmaihin.

Sukulainen on eläkkeelle jäänyt opettaja, jolle ei ole helppoa keksiä lahjoja. Hänellä on jo ihan kaikkea. Jostain syystä hän ei halua lahjojen antamisesta kuitenkaan luopua. Muiden aikuisten sukulaisteni kanssa olemme sopineet, ettei lahjoja enää osteta. Ei hajuakaan, mitä ostaisin taas tänä jouluna. Ehkä lajitelman käsintehtyjä konvehteja. Kun vielä saisi ne jotenkin toimitettua 500 kilometrin päähän. Hankalaa on. Ja jotenkin ihan turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kummipoika 30v. On joka joulu ja syntymäpäivä käsi ojossa ja nyt sanoin, että antaa tänä vuonna vuohen lahjaksi...

Vierailija
44/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan hyväntekeväisyyttä muutenkin, ja olen ostanut eräälle sukulaiselle aiemmin palan ikimetsää sekä Kirkon Ulkomaanavun kautta lasten opetustoimintaa tukevan lahjan kehitysmaihin.

Sukulainen on eläkkeelle jäänyt opettaja, jolle ei ole helppoa keksiä lahjoja. Hänellä on jo ihan kaikkea. Jostain syystä hän ei halua lahjojen antamisesta kuitenkaan luopua. Muiden aikuisten sukulaisteni kanssa olemme sopineet, ettei lahjoja enää osteta. Ei hajuakaan, mitä ostaisin taas tänä jouluna. Ehkä lajitelman käsintehtyjä konvehteja. Kun vielä saisi ne jotenkin toimitettua 500 kilometrin päähän. Hankalaa on. Ja jotenkin ihan turhaa.

No opetustoiminta sopinee opettajalle hyvin ja osaat ilmeisestikin arvioida järjestöjen kulurakennetta ja avun toimivuutta etkä vain kiillota omaa kilpeäsi. Kirkon hyväntekeväisyys ja suomalainen luonnonsuojelutoiminta ovat aivan eri asia kuin ylimainostetut vuohet, joita myyvien järjestöjen pomot saavat satoja tonneja palkkaa vuodessa ja ekstrat päälle.

Vierailija
45/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäällä Ricky Gervaisin mietteitä asiasta. Harvinaisen samaa mieltä. 

Vierailija
46/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäähän tua vuohi laps vaimon arvoa 100% helpompi myydä tytärtä ja vuohta.

Vierailija
47/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivempia lahjoja on minusta jos ostaa jotain konkreettista vaikka SPR:n nettikaupasta. Siinä voi antaa ihan oikean lahjan ja samalla tukea järjestöä. Nuo vuohilahjat tuntuu lähinnä sellaiselta ”katsokaa, minä teen hyväntekeväisyyttä”, mikä on vähän outoa oman kilven kiillotusta. Minäkin teen hyväntekeväisyyttä, mutta en siksi että muut huomaisivat miten jalo ihminen olen.

Suomen SPR vuotaa yli 35% lahjoitusrahoita omille työntekijöilleen ja sivukuluihin. En ole enää 30 vuoteen antanut yhtään. Toi Kirkon apu menee aika suurella prosentilla perille asti. Vaikka en ns. uskovainen olekkaan niin heidän organisaatio tuntuu uskottavammalta.

Tämää. En ole huomannut että joku Luterilainen pappi ajelisi 150 000 euron mersumaastoautolla Hesassa mutta hyvin tuo selvisi Mannerheimintie risteyksestä SPR tarrat sivuovessa.

Vierailija
48/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä 35% spr tulouttaa itselleen 65% tuotosta. jako kuin kummelissa sulle, mulle mulle mulle, sit salaa ja sulle. poomerit onnessaan lahjoittaa

Vierailija
49/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko vastuun siitä, ettei eläintäraiskata ja tapeta sen jälkeen julmasta? Et, no niin arvelinkin.

Vierailija
50/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silloin, jos itsellä on tiukka rahatilanne ja pitää laskea senttejä, että saa ruokaa.

Vierailija
51/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, varsinkin jos lahjoitat pässin.

Vierailija
52/52 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä käynyt lampaan naksauttamassa ja antanut sen lahjaksi. Säästyy vuohet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme