Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEIJASTINVALJAAT! :) "Pääkaupunkiseudun on vallannut turvallinen pukeutumistrendi, sillä kaikki haluavat nyt näkyä."

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tosiaan nyt näkynyt. Mutta maalla, jossa vanhempani asuvat, monet kävelee ilman mitään heijastimia, tummissa vaatteissa. Itse aina siellä asuessa oli ilmiselvää, että oli aina pimeällä heijastin.

Vierailija
2/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden nimi pitäisi olla ritsa, se niistä tulee ekana mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettava asuste. Pelle.

Vierailija
4/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minä olen ihmetellytkin miten niin paljon rakennusmiehiä on kaupungilla liikkeellä.

Vierailija
5/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minä olen ihmetellytkin miten niin paljon rakennusmiehiä on kaupungilla liikkeellä.

Niitä on pinkki- ja sinipohjaisinakin. Meilläpäin ne myydään heti loppuun kun joku erä ehtii kauppaan.

Vierailija
6/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö maapallon hukkuminen jätteisiin enää olekaan ajankohtaista?

Vierailija
7/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todella paljon rakennusmiehiä, -naisia ja myös -lapsia liikkeellä. Jopa rakennuskoiria on. En tiedä mitä rakentavat, mutta odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
8/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan loistavat. Niin pimeää on jokapaikassa, että minä ainakin käytän. Ja Helsingissä asun!

Vierailija
9/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana olen kiitollinen jokaisesta heijastinvälineestä, jota jalankulkijat käyttää.

Vierailija
10/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimien käyttö on aina fiksua, vaikka olisinkin tuollaset rumat..

Vierailija
11/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut. Ei noita voisi pitää kuin ulkoillessa. Normiheijastin menee siistimmänkin takin kanssa.

Vierailija
12/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hankkinut. Ei noita voisi pitää kuin ulkoillessa. Normiheijastin menee siistimmänkin takin kanssa.

Kerran menin heijastimen kanssa ulos ja lapsi nauroi. Sitten lopetin heijastin ja jäin auton alle.

Vierailija
13/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta että ylipäätään heijastimia. Autoilijana kiitän fiksuja kävelijöitä ja pyöräilijöitä tästä.

Lapsilla onneksi talvihaalareissa ommellut heijastimet, monesti vain lapsi näkyy auton valokeilassa kaukaa.

Pahinta kun hypätään suojatielle puskan takaa mustissa kaavoissa... läheltä piti tilanteita paljon pimeään vuodenaikaan.

Vierailija
14/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi yleistyä myös meillä Turussa. Varmaan puolet ihmisistä kulkee ihan tien varressa täysin mustissa vaatteissa ilman heijastimia. Vaikka eivät tulisikaan eteen niin se aiheuttaa vaaratilanteita kun autoilija huomaa ihan viime tingassa vieressä olevan ihmisen.

Vierailija
15/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla onneksi enemmistö käyttää heijastinvaljaita tai -liivejä. Mutkainen, pimeä tie, jolla ei piennarta kunnolla, paljon rekkoja ja muut ajaa 70-alueella talvellakin jopa 90km/h.

Paitsi ne teinit, jotka matkaavat bussipysäkille odottamaan koulupäivinä. Teineistä on noloa huolehtia hengissä pysymisestä, kuten kaikesta muustakin. Siitähän sen aikuistuneen ihmisen erottaa, että käytännöllisyys, turvallisuus ja hyödyllisyys ei enää ole noloa.

Vierailija
16/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviähän heijastimet on, mutta valo on vielä paljon parempi pimeällä liikuttaessa. Heijastin kun ei valaise, vaan ainoastaan heijastaa muualta tulevaa valoa. Jos heijastaa. Osa heijastimista on surkeita.

Vierailija
17/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan kannalta vanhan ajan pieni heiluva heijastin on paremmin havaittavissa. Silmä löytää liikkeen helpommin kuin liikennemerkiksi naamioituneen jalankulkijan.

Vierailija
18/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijan kannalta vanhan ajan pieni heiluva heijastin on paremmin havaittavissa. Silmä löytää liikkeen helpommin kuin liikennemerkiksi naamioituneen jalankulkijan.

Minä autoilijana pidän enemmän valjaista, nekin ovat liikkeessä ja heijastavaa pinta-alaa on enemmän. Ostin itsellenikin, matkaa parkkipaikalta työpaikalle on puolisen kilometriä mörönpimeyttä ja talvivaatteet mustat.

Vierailija
19/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijjaa,sisälläkös pidät noin muutenkin?

Vierailija
20/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

valosaastetta kaamosongelmaisille.