Kenellä ei muka ole varaa Suomessa säästää esimerkiksi viittä euroa viikossa?
20€ kk.
Vuodessa 240€
2 vuodessa 480€
3 vuodessa 720€
4 vuodessa 960€
5 vuodessa 1200€
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla säästöllä pitäisi sitten tehdä?
Hyvä olla vähän jemmassa. Mutta tuntuu toisilla ampuvan pahasti yli. Tuskin se piru taivaan portilla pääsymaksua perii.
Onhan sekin toki parempi kun ei mitään, mutta mitä tuolla 1200 eurolla oikeasti saaa? Yksikin yllättävämpi iso kulu niin viiden vuoden säästöt on mennyttä.
Tai jos vuodessa on kerran 52 viikkoa niin Vitonen viikossa tekee 260€ vuodessa.
620 € 2 vuodessa
880 € 3 vuodessa
1040€ 4 vuodessa
1300€ 5 vuodessa
2600€ 10 vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt säästää 5 e kuussa. Ei onnistunut. Tai onnistui aina vähän aikaa, mutta sitten kun tilillä oli esim. 15 e, niin tarvitsin sen ruokaan ja oli pakko nostaa rahat taas tililtä pois.
Miksi käytit säästösi?? Ei niihin kosketa missään tapauksessa. Luuletko että olisit kuollut nälkään ilman tuota 15 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt säästää 5 e kuussa. Ei onnistunut. Tai onnistui aina vähän aikaa, mutta sitten kun tilillä oli esim. 15 e, niin tarvitsin sen ruokaan ja oli pakko nostaa rahat taas tililtä pois.
Miksi käytit säästösi?? Ei niihin kosketa missään tapauksessa. Luuletko että olisit kuollut nälkään ilman tuota 15 euroa?
Niin miksi säästetään jos niihin ei missään tapauksessa kosketa??
Elämä on valintoja. Kaikilla sosiaaliturvaa saavilla on kyllä tuo mahdollisuus, ne rahat (toimeentulotuki) riittää ravintoon ja vaatetukseen, jos ne tuotteet oikein valitsee. Siinä on laskemmallisesti laskettu jopa rahaa edulliseen harrastamiseen, joten jos jostain muusta tinkii, helposti jää säästöön.
Itse työssäkäyvänä, paljon hölmöjä vanhoja velkoja maksavana laskin, että aika samalla kk-summalla pärjäillään (niiden velkojen maksun jälkeen), ihan kelpo arki siitä rakentuu, toki on vähän niukkaa ja pitää tehdä valintoja. Mutta ainakin 20e/kk menee säästöön. Joka tosin nyt menee kokonaan lasten joululahjoihin. Ja kesällä sitten kesälomamatkaan (kotimaassa). Mutta onpa edes ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olla vähän jemmassa. Mutta tuntuu toisilla ampuvan pahasti yli. Tuskin se piru taivaan portilla pääsymaksua perii.
Niin, mutta jos sitä jemmaa ei saa koskaan käyttää, niin säästäminen on turhaa.
Tässä esimerkki: Av-mamma kertoo, ettei hänellä ole varaa maksaa taloyhtiössä yllättäen tulevaa remonttia. Sen summa on 1000 euroa. Sinä syytät häntä tyhmäksi, koska ei ole säästänyt viittä euroa viikossa, vaikka hän on tehnyt juuri niin ja joutunut kuukausi sitten käyttämään ne rahat lääkäriin. Nyt hänellä ei enää ole niitä säästöjä, vaan joutuu aloittamaan nollasta.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Kaikilla sosiaaliturvaa saavilla on kyllä tuo mahdollisuus, ne rahat (toimeentulotuki) riittää ravintoon ja vaatetukseen, jos ne tuotteet oikein valitsee. Siinä on laskemmallisesti laskettu jopa rahaa edulliseen harrastamiseen, joten jos jostain muusta tinkii, helposti jää säästöön.
Itse työssäkäyvänä, paljon hölmöjä vanhoja velkoja maksavana laskin, että aika samalla kk-summalla pärjäillään (niiden velkojen maksun jälkeen), ihan kelpo arki siitä rakentuu, toki on vähän niukkaa ja pitää tehdä valintoja. Mutta ainakin 20e/kk menee säästöön. Joka tosin nyt menee kokonaan lasten joululahjoihin. Ja kesällä sitten kesälomamatkaan (kotimaassa). Mutta onpa edes ne.
Kaikki työttömät tai työkyvyttömät ei saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kustantaa lasten synttärit, kaverisynttärit, luokkaretket, harrastukset, lomareissut, joulu, kotivara... Ainakin sitä tyrkytetään neuvoksi joka kerta kun joku valittaa ettei ole varaa em asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sekin toki parempi kun ei mitään, mutta mitä tuolla 1200 eurolla oikeasti saaa? Yksikin yllättävämpi iso kulu niin viiden vuoden säästöt on mennyttä.
Niin, no kivempi vissiin saada sossusta tai valittaa palstalla kun ei voi ostaa pesukonetta rikkimenneen tilalle. "Säästäminen on turhaa!!!1"
Minulla minimieläke ja vuokra 630 €, ei pysty säästämään sentin senttiä.
Vastaus kysymykseen: hän, jolla rahat eivät riitä edes välttämättömiin menoihin. Jos pikkuinen säästö on päässyt kertymään, ne kympit menevät muutaman viikon päästä johonkin välttämättömään eikä todellakaan ehti saada kasaan satasia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla minimieläke ja vuokra 630 €, ei pysty säästämään sentin senttiä.
Saat sentään asumistukea, jos asuinkumppanisi ei ole hyvätuloinen vaan asut yksin.
Nainen muutti pois ja siitä kun toivuin, olen säästänyt 800e/kk. Hän ei halunnut mennä töihin ja minä join vielä silloin. Nyt pystyy säästää.
Ainakin tuolla saa lasten joululahjat ja synttärilahjat, ettei tarvi joka vuosi kerjätä netissä tuntemattomilta paketteja ja joulurahaa.