Noniin. Mitäs sitte? Töitä en saa. Lapset tehty. Keksikää tekemistä.
Lapset tehty, opinnot suoritettu. Ikää on 33v, eikä töitä enää saa. Ikinä. Mistään. Kolmatta vuotta haettu ja korkeakoulututkinnollani voin sytyttää vaikka takkaan tulen.
Mitäs sitte? Tässä olis reilut 30 vuotta aikaa odotella sitä, että puoliso eläköityy. Sitten näkee sitäkin, kun se on nykyään vain töissä.
Hienoa elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa aktiiviset, motivoituneet, terveet työikäiset ihmiset voivat vain maata kotona tekemättä mitään!
Kommentit (63)
Mene oikikseen? Siellä 5v. Pääsykokeet kesällä joten ehdit vielä lukea. :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:07"]Älä hae töitä vaan ala tehdä asioita. TEE ja KOKEILE. Perusta jotakin. Ryhdy yrittäjäksi. Älä mieti vanhanaikaisesti niin, että työt ovat vain työpaikka jossakin. Ryhdy sijoitusvanhemmaksi tai ala parantaa hyväntekeväisyysjärjestöjen mahdollisuuksia toimia. [/quote] En ole ap, mutta samassa tilanteessa, ikää vain paljon enemmän. Yrittäjäksi "ryhtyminen" on vaikeaa ilman toimivaa liikeideaa ja pääomaa. Rahaa pitäisi ensin saada palkkatöissä. Nappikaupalla ei elätä perhettä ja mitään hyvää bisnesideaa minulla ei ole. Sijaisvanhemmaksi ryhtyminen edellyttää mielestäni paljon muutakin kuin halun saada toimeentulon. Omia lapsiani rakastan ja heistä pidän huolen, mutta kovia kokeneiden sijaislasten tukemiseen minulla tai perheelläni ei ole rahkeita. Hyväntekeväisyystyötä olen tehnyt jo pitkään koulutustani ja ammattitaitoani aouna käyttäen. Nyt tahdon työstäni palkkaa.
[/quote]
Tahdot työstäsi palkkaa vaikka olet työtön? Kannattaa vähän miettiä, ottaisiko ensin oman riskin palkattomana jotta työllistyisi sinne minne haluaa.
[/quote]
Tarkoitin, että en enää tee hyväntekeväisyystyötä, vaan haluan tehdä työtä, josta saan palkkaa. Ei ilmaistyötä vaan palkkatyötä, joko ymmärsit? Käytän hyväntekeväisyyteen menevän ajan mieluummin työnhakuun tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:13"]Miksi muijat rutisee kun mies elättää. Sen siitä saa kun kotona on lapsen 10 vuoden ikään asti, ei työnantajat nykypäivänä katso hyvällä jos ei ole ahkera ja tee töitä kunnolla.
[/quote]
Ja sanonko ruman sanani vai en,koska sulla ei näytä yksinkertaisesti aivokapasiteetti riittävän tosiasiaan nykypäivänä,että työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 09:42"]
Kiitos kaikille vastaajille. Tekisin oikeasti niitä freelancer-hommia, voisin kantaa kahvia jollekin Taiteilijalle, voisin sitoa Herra Tuottajan kengännauhat, voisin tilata takseja kiireiselle Projektipäällikölle. Kunhan olisin tarpeellinen jollekin. Mutta kun ei niitäkään töitä ole! [/quote]
On niitä, mutta nekin teetetään nykyään pääsääntöisesti harjoittelijoilla. Sitten, jos todistaa olevansa oikein hyvä tyyppi, jolla pysyvät langat käsissä, voi saada ns. maksettuja töitä. Kyse on kuitenkin projekteista, eli käytännössä tuolla hyvin tehty työ poikii uutta työtä. Mutta jos ihan oikeasti sinulle sopii tuollainen, niin sitten hyvä reitti päästä projekteihin ja alkaa muodostaa uudelleen sitä suhdeverkostoa, jota et ilmeisesti itse ole pitänyt lastenhoidon ohella yllä on esim. kulttuurituotannon opiskelu AMK:ssa. Tuo toimi kaverilla.
Jos taas haluat pysyvämmän työpaikan viestintäalalla, niin kuinka hyvin tunnet julkaisualustatja kuvankäsittelyohjelmat? Onko sinulla mitään kaupallista ja/tai tietoteknistä koulutusta? Nimittäin eipä tästä montaakaan kuukautta ole, kun yritykset kertoivat suurimman rekrytarpeen seuraavien vuosien aikana olevan verkkoviestinnän ammattilaisille. Vaikka Suomi on täynnä työttömiä datanomeja, medianomeja ja tradenomeja, niin sellaisia ihmisiä, jotka pystyisivät ylläpitämään vaikkapa yrityksen verkkokauppaa ja/tai tukisivuja selkeällä suomen kielellä ja mahdollisti myös muilla kielillä, on huutava pula.
[/quote]
Osaatko vinkata, missä ja miten tradenomi voisi saada itselleen kuvankäsittelyohjelmien koulutusta? Löysin yhden hyvän koulutusohjelman, mutta sen vaatimuksena on olemassaoleva alan työpaikka.
Miksi et MUKA voi saada töitä ikinä?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:13"]Miksi muijat rutisee kun mies elättää. Sen siitä saa kun kotona on lapsen 10 vuoden ikään asti, ei työnantajat nykypäivänä katso hyvällä jos ei ole ahkera ja tee töitä kunnolla. [/quote] Ja sanonko ruman sanani vai en,koska sulla ei näytä yksinkertaisesti aivokapasiteetti riittävän tosiasiaan nykypäivänä,että työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille.
[/quote]
Ei ole ei jos olet 10 vuotta pois työelämästä
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:56"]
Miksi et MUKA voi saada töitä ikinä?
[/quote]
No niinpä, kerropa se. Voisi johtua siitä, että työpaikkoja on tietty määrä ja niihin hakee satakertainen määrä hakijoita. Minua ei valita hakijoiden joukosta. Tässäpä voisi se syy olla!
Opiskelemalla ei työllisty. Itse työllistin itseni perustamalla miniyrityksen. En halua ottaa ketään palkkalistoilleni koska en tiedä onko hommaa kahdelle ihan ympäri vuotta.Ostan lisäksi palveluina muilta yrityksiltä osan työstä että saisin hieman lomaakin. Ihmisten irtisanominen ei kiinnosta, siksi teen vieläkin yksin töitä. Pitäisi helpottaa ihmisten palkkaamista tällaisissa miniyrityksissä. Ottaisin jonkun töihin heti jos ehdot ei olisi niin tiukat.Valitettavasti ap. on minulle varmasti liian kallis kun on korkeakoulututkinto ja kaikki. Palkka ei ole suuri mutta minulle ainakin on riittänyt noin 2500 kuukaudessa.
Perustetaan joku kerho. Istutaaan toistemme sohvilla vuoropäivin.
Samoissa tunnelmissa täällä, ikää jo vuosi enemmän!
No oisko mahdollista lähteä opiskelemaan sellaista alaa, joka saattaisi työllistää? Jos sulla ei kerta muuta tekemistä oo, niin samallahan sitä kävis vähän koulua.
Voisitko opiskella lisää jotain mikä parantaisi mahdollisuuksiasi työmarkkinoilla?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:09"]Opiskelemalla ei työllisty. Itse työllistin itseni perustamalla miniyrityksen. En halua ottaa ketään palkkalistoilleni koska en tiedä onko hommaa kahdelle ihan ympäri vuotta.Ostan lisäksi palveluina muilta yrityksiltä osan työstä että saisin hieman lomaakin. Ihmisten irtisanominen ei kiinnosta, siksi teen vieläkin yksin töitä. Pitäisi helpottaa ihmisten palkkaamista tällaisissa miniyrityksissä. Ottaisin jonkun töihin heti jos ehdot ei olisi niin tiukat.Valitettavasti ap. on minulle varmasti liian kallis kun on korkeakoulututkinto ja kaikki. Palkka ei ole suuri mutta minulle ainakin on riittänyt noin 2500 kuukaudessa.
[/quote]
Minkä alan yrittäjä olet? Oletko miettinyt palkkaamisen sijaan muunlaista yhteistyötä, esim. freelanceria, partneria..?
Mene ajamaan taksia. Ainakin Helsingissä taksikuskeina on sellaista porukkaa, että töitä luulisi olevan helppo saada.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 09:42"]
Kiitos kaikille vastaajille. Tekisin oikeasti niitä freelancer-hommia, voisin kantaa kahvia jollekin Taiteilijalle, voisin sitoa Herra Tuottajan kengännauhat, voisin tilata takseja kiireiselle Projektipäällikölle. Kunhan olisin tarpeellinen jollekin. Mutta kun ei niitäkään töitä ole! [/quote]
On niitä, mutta nekin teetetään nykyään pääsääntöisesti harjoittelijoilla. Sitten, jos todistaa olevansa oikein hyvä tyyppi, jolla pysyvät langat käsissä, voi saada ns. maksettuja töitä. Kyse on kuitenkin projekteista, eli käytännössä tuolla hyvin tehty työ poikii uutta työtä. Mutta jos ihan oikeasti sinulle sopii tuollainen, niin sitten hyvä reitti päästä projekteihin ja alkaa muodostaa uudelleen sitä suhdeverkostoa, jota et ilmeisesti itse ole pitänyt lastenhoidon ohella yllä on esim. kulttuurituotannon opiskelu AMK:ssa. Tuo toimi kaverilla.
Jos taas haluat pysyvämmän työpaikan viestintäalalla, niin kuinka hyvin tunnet julkaisualustatja kuvankäsittelyohjelmat? Onko sinulla mitään kaupallista ja/tai tietoteknistä koulutusta? Nimittäin eipä tästä montaakaan kuukautta ole, kun yritykset kertoivat suurimman rekrytarpeen seuraavien vuosien aikana olevan verkkoviestinnän ammattilaisille. Vaikka Suomi on täynnä työttömiä datanomeja, medianomeja ja tradenomeja, niin sellaisia ihmisiä, jotka pystyisivät ylläpitämään vaikkapa yrityksen verkkokauppaa ja/tai tukisivuja selkeällä suomen kielellä ja mahdollisti myös muilla kielillä, on huutava pula.
[/quote]
Osaatko vinkata, missä ja miten tradenomi voisi saada itselleen kuvankäsittelyohjelmien koulutusta? Löysin yhden hyvän koulutusohjelman, mutta sen vaatimuksena on olemassaoleva alan työpaikka.
[/quote]
En ole itse tradenomi, vaan media- ja taidealaa yliopistossa opiskellut henkilö, kuten ap. Olen tällä hetkellä koulutustani vastaamattomissa töissä. Koulutusta vastaavia töitä hakiessa minut on pari kertaa ohittanut työnhaussa Haaga-Heliassa Myynnin ja visuaalisen markkinoinnin opintokokonaisuudesta valmistunut tradenomi. Harkitsen itse vakavasti tuonne pyrkimistä, nykyiset työt joustavat. Veikkaisin siis, että Haaga-Helialla on myös jotain aikuiskoulutusta asiaan liittyen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:00"]
No oisko mahdollista lähteä opiskelemaan sellaista alaa, joka saattaisi työllistää? Jos sulla ei kerta muuta tekemistä oo, niin samallahan sitä kävis vähän koulua.
[/quote]
Kuulemma puheterapeutteja kaivattaisiin, samoin sairaanhoitajia. Puheterapeutiksi kouluttautuu viidessä vuodessa yliopistossa ja sisäänpääsy on vaikeaa. Toki voin yrittää ja viettää seuraavat viisi vuotta opiskellen puheterapeutiksi, joka ei millään tavalla minua kiinnosta. Sairaanhoitajana minun olisi vaikea työskennellä, sillä pyörryn verennäkemisestä ja neulakammoani on hoidettu psykologilla tuloksetta. Verennäkemisen pelko on sairaanhoitajalla sellainen ominaisuus, joka voi olla työnhaussa vähän huono juttu.
Olisko muita työllistäviä aloja?
ap
Älä hae töitä vaan ala tehdä asioita. TEE ja KOKEILE. Perusta jotakin. Ryhdy yrittäjäksi. Älä mieti vanhanaikaisesti niin, että työt ovat vain työpaikka jossakin.
Ryhdy sijoitusvanhemmaksi tai ala parantaa hyväntekeväisyysjärjestöjen mahdollisuuksia toimia.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:05"]
Mene ajamaan taksia. Ainakin Helsingissä taksikuskeina on sellaista porukkaa, että töitä luulisi olevan helppo saada.
[/quote]
En uskalla ajaa kaupungissa, enkä uskalla kyyditä muutenkaan vieraita ihmisiä. Taksikuskeihin kohdistuu aika paljon väkivaltaa nykyään.
ap
P.s. Olen hakenut myös McDonald'siin. En päässyt. Hain Elixian lapsiparkkiin lastenvahdiksi. En päässyt. Hain SOL:n siivoojaksi. En päässyt. En mielestäni siis ole työnteon suhteen kranttu, mutta joihinkin töihin (kuten sairaanhoito tai taksi) en sovellu.
Mitä sellaista olet onnistunut opiskelemaan, että se estää työllistymisesi ihan kaikille mahdollisille aloille? Et pääse edes henkilökohtaiseksi avustajaksi?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 09:42"]