Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko viettää joulua velaksi?

Vierailija
05.12.2021 |

Vai löytyykö tililtä joulunviettoa varten omaakin rahaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt viimeiset 20 vuotta velaksi kun töitä ei anneta.

Vierailija
22/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä joulua voi velaksi viettää?

Eihän se velka ole ilmaista rahaa.

Se velkakin pitää  maksaa takaisin,

Jo joulukuulle sattuu suuria laskuja, kuten asuntolainan lyhennys, sähkölaskut, vesilaskut, jokin pakollinen suurempi ostos tai muuta sellaista.

Niin tottahan sitä luottokorttia joutuu käyttämään.

Sitä varten se luottokortti on hankittu, että käytetään tarvittaessa.

Ota ap myös huomionn sekin, että  luuserti eivät edes luottokorttia  saa.

Luottokortin saavat vain ne, joilla on maksukykyä.

Vai luuserit eivät saa luottokorttia. :D

Itse en ole hankkinut luottokorttia, koska en sellaista tarvitse. Tilillä on sen verran katetta, että en ole koskaan ostanut MITÄÄN velaksi. En koe itseäni luuseriksi, vaikka luottokorttia ei lompakosta löydykään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ainakin jonkun pikavipin.

Myös kavereilta yritän lainata jonkun verran. Kerrankin tulossa huoleton joulu!

Vierailija
24/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velaksi, mutta kyllä meillä rahaa palaa jouluna. Lahjat, kuusi, kynttilät (joita poltetaan koko jouluaika), ruuat, juomat, herkut, kukat, mattojen pesetys, pari joulukonserttia, patterit tuikkuvaloihin jne. Aikuiset lapset perheineen viettävät meillä joulua, ja kustannamme kaiken. Siis ihan ilolla ja vapaaehtoisesti maksamme joulun, mutta kyllä siihen on etukäteen varauduttava. Halvemmalla pääsisimme, jos söisimme vain perinteisiä jouluruokia, mutta vuosi vuodelta olemme liukuneet kauemmas laatikoista, eikä kinkkuakaan ole syöty vuosiin.

Vierailija
25/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä, koska tilaan jouluruuat visalla, kotiinkuljetuksena. Se on kaupan suosittelema käytäntö. Muuten en, vaikka tänä vuonna en ole säästänyt yhtään. Muutama satanen jää plussan puolelle, kun vähennän visa-puolen tililtäni. Ei hyvä tulos, mutta en varsinaisesti vietä jouluani velaksi.

Kiinnostaisi tietää, minkä kaupan. Itse tilaan Prismasta lokeroon, josta haetaan ne itse. Maksu menee debit-puolelta.

Vierailija
26/26 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on meillä lähinnä perinteiset jouluruuat ja lisänä vähemmän perinteisiä jouluherkkuja. Näiden vuoksi ei tarvi velkaantua, tilillä olevat varat riittää mainiosti joulumme viettämiseen.

Silloin kun lapset vielä asuivat kotona,  niin  usein hankintoja ajoitettiin jouluun, jolloin taisi joskus visakin vinakaista että saatiin kaikille tarvitsemansa vaatteet, harrastevälineet yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä