Toimivimmat kengät pakkasessa seisoskeluun
Olen kolmen futarin äiti ja ihan aina varpaat jääyvät matseja katsoessa kun pakkasraja on -13 ja kovin usein ottelut ovat ulkona. Ei ole kiva kun tuntuu, että varpaat jäätyvät semmoisiksi ruumiista irrallisksi prinssinakeiksi. Olisiko jollain vinkkejä tähän?
Kommentit (28)
Zeazoo dingo ja sinne villapohjallinen tai huopikkaat
Vierailija kirjoitti:
Huopatossut
Huopatossut on tosiaan ainoat, joilla pärjää pitempään paikallaan. Tarpeeksi isot, niin että mahtuu sisään parit villasukat.
Pari numeroa liian isot kengät ja paksut villasukat. Retkelykaupoissa myydään kalliita, mutta lämpimiä kenkiä. Itse muistan parhaiksi armeijan huopakumisaattaat. Niissä ei ikinä palellut varpaita, vaikka oli 30 astetta pakkasta ja oltiin ulkona 24/7.
Riittävän tilavat, että mahtuu ohuet merinovillasukat ja päälle paksummat villasukat. Valitse paksupohjaiset kengät, sillä kylmä iskee maasta. Vaihda kenkiin alumiini-lampaanvillapohjalliset.
Erittäin kovalla pakkasella lisää villasukat myös kenkin päälle. Itse tein niin, kun oli -45 C.
7.
Kamik Goliathit niin ei jalkoja palele.
3 numeroa liian suuret huopatossut ja niihin parit villasukat on kans hyvä.
Loskakelillä nuo ekat on paremmat.
Lämmitin kenkiin esim https://www.tuontitukku.fi/vapaa-aika/jalanlammitin-9h-40kpl-paketti-ne…
Mikään muu ei auta, mitä enemmän laitat päälle niin sen hitaammin kylmä tulee mutta kun se tulee niin sitten on taas jalat jäässä joka tapauksessa.
Noissa molemmissa pohja on lähes olematon. Eristävätkö oikeasti maasta nousevaa kylmyyttä? Mitä kenkiä esim. pilkkijät mahtavat käyttää?
Kuomat ja villasukat toimii mulla hyvin, eikä ole kamalan kalliit. Huopikkaat on vielä lämpimämmät, mutta yleensä hintavat.
Anteeksi, laitoin kommentin 2 ensin vastanneelle
Vierailija kirjoitti:
Noissa molemmissa pohja on lähes olematon. Eristävätkö oikeasti maasta nousevaa kylmyyttä? Mitä kenkiä esim. pilkkijät mahtavat käyttää?
Huopakumisaappaita niin kuin armeijassakin.
Iso kiitos jo vastanneille. Alan näistä katsoa vaihtoehtoa. Iso ongelmahan tässä on nimenomaan se liikkumattomuus
Anteeksi, ap tässä vielä. Siis tämmöisiäkö tarkoititte?
https://teokem.fi/fi/p/9743/jalkineet/saappaat/nokian-naali-huopakumisa…
Seiso jonkun perunalaatikon päällä.
Nuo Alpinat jalassa tarkenee ilman lämmitintäkin, mutta jos alkaa palelemaan jalat lämpenee varmasti lämmittimellä:
Vierailija kirjoitti:
Seiso jonkun perunalaatikon päällä.
Tässä on ideaa. Koska AP:lla ei ehkä ole perunalaatikkoa, ihan vaan pahvilaatikosta repäisty pahvi eristää jo melko hyvin. Eikä kannata pelkästään seisoa paikallaan vaan liikuskella vähän ja hypellä.
Mulla kuomat+villasukat. En kyllä seisoskele paikoillani pakkasessa...