Tähdet tähder jakso 2: Punk
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:44"]Toivottavasti Kaikuranta tippuu.
[/quote]
Voutilainen joutaa pois ennen Jesseä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:46"]Mulla on vain yksi kysymys: mikä helvetti oli tämä stailaus nyt oikeesti näillä?!
[/quote]
Kysymyksiä oli muuten vain siksi tuo yksi, etten edes olettanut kuulevani punkia, eli petyin stailaukseen enemmän kuin musiikkiin. Eihän kukaan pelkillä vaatteilla muutu punkkariksi, mutta hei jotain rajaa silti.
Se oli siinä. Kiitos Mira! Tuli nuoruus takaisin.
Nyt lähden kaivamaan Dead Kennedyt jostain ullakon uumenista ja järkytän pikkuporvarilliset pentuni.
Mitä oli paras, Roope hyvänä kakkosena.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:58"]
Ois ollut mukavampaa jos ois pitänyt laulaa kunnon punkkia.. Eikä näitä skeittaripunk alalajeja..
[/quote]
Mitä on oikea punk? Epäilen vahvasti, että monelle ketjun nuoremmalle kommentoijalle se tarkoittaa ihan eri asiaa, kuin minulle, joka olin 1977-1980 15-18 vuotias ja kova uuden aallon diggari. Suomessahan ei niinkään puhuttu silloin punkista vaan uudesta aaallosta. Punk oli enemmän jotain Ramonesia, Sex Pistolsia, tai Clashiakin, kun taas kotimaiset bändit nimenomaan uutta aaltoa.
Suomalaiseen uuteen aaltoon nimenomaan kuului hyvinkin mollivoittoiset ja jopa iskelmälliset melodiat, vaikka itse kappaleet ei sanoitukseltaan ja varsinkaan sovitukseltaan iskelmältä kuulostaneetkaan.
[/quote]
Joo, niin mäkin sen muistan. 1977-1980 punk kehittyi ns. uudeksi aalloksi. Sittemmin 80-luvun alussa tapahtunut punkin uusi tuleminen Hc punk, Rattus, Kaaos, Exploited, jne. tuntui jotenkin taantumukselta.
Jessellä on oma sydämeenkäyvä laulutyyli. Ei Se siitä muutu vaikka mitä tekisi. On niin voimakas juttu.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:50"]Mitä oli paras, Roope hyvänä kakkosena.
[/quote]
Siis Mira...
Stailaus oli huono muuten jo viime jaksossakin. Onkohan taas toinen näistä julkkisstylisteista häärimässä...
Tulos oli ihan ok, Jessen kuuluikin pudota.
Luojan kiitos, että se nyyhkyjesse tippui!
Ei nyt ihan oikein mennyt. oli huonompiakin kuin Jesse.
Ihan oikea tippui. Jesse ei oikein osannut heittäytyä tämmöiseen mukaan täysillä, vaikka muuten symppis tyyppi onkin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 20:44"]Suurin osa jotain skeittirockia, ei voi olla niin vaikeaa vaikka wikipediasta katsoa genren bändejä jos tietämys ei riitä.
[/quote]
Myös skeittipunk on punkia. Ja sitten on vielä sitä kevyempää punk popia, joka saa eniten radiosoittoa. Alalajeja on useita. Minä pidän eniten hc punkista ja oi!:sta. Myöskin punk rock on lähellä sydäntä. Mieluiten kuuntelen punk/hc bändejä, joiden lyriikoissa käsitellään politiikkaa, uskontoa, yhteiskunnan epäkohtia, ympäristöpolitiikkaa jne.
Oikea tippui! Oli umpihuono viime viikollakin.
Kyllä mielestäni oikea henkilö tippui. Mutta voi miten surulliselta Kaikuranta näytti kuultuaan tuloksen! :(
Jesse on oikeasti hyvä omassa genressään. Diggaan noin muutoin.
Miran ääni ei riittänyt, meni hevirääkynäksi ja liikkeet ja ilmeetkin vähän liian heviä. Laura oli luonnollisen sekaisin, ei heviangstinen Lordi.