Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saada mies innostumaan okt-asumisesta?

Vierailija
08.03.2015 |

Asutaan uhan kivasti rivarissa, mutta mua on alkanut polttelee ajatus okt:sta. Olen löytänyt ihan unelmatalon, ihan kaikin puolin. Miten puhun realisti-/ pessimisti-, jalat maassa -mueheni puolelleni?

Toki ymmärrän, että nykyisen myynti ja laina-asiat on aikamoinen haaste, samoin okt:n ylläpito jne.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni teistä suunsoittajista asuu hehtaaritontilla onassa rauhassa lähellä keskustaa ja palveluita?

ap

Vierailija
22/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:06"]Kuinkahan moni teistä suunsoittajista asuu hehtaaritontilla onassa rauhassa lähellä keskustaa ja palveluita?

ap
[/quote]

Minä. Kuten varmasti moni muukin järjellä varustettu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:06"]

Kuinkahan moni teistä suunsoittajista asuu hehtaaritontilla onassa rauhassa lähellä keskustaa ja palveluita? ap

[/quote]

Tuo kommentti taitaa olla totaalisen oikeaanosuva!

Vierailija
24/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä meidän asumismenot on n. 1500 € / kk sisältäen lainanlyhennyksen, korot, vastikkeen, veden, lämmityksen.

ap

Vierailija
25/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:06"]Kuinkahan moni teistä suunsoittajista asuu hehtaaritontilla onassa rauhassa lähellä keskustaa ja palveluita?

ap
[/quote]

Minä. Kuten varmasti moni muukin järjellä varustettu :)
[/quote]

Mikä riepoo?

Vierailija
26/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies varmaan suostuu muuttamaan omakotitaloon, jos sinä lupaat tehdä hommat ja maksaa viulut. 

Miksi miehen pitäisi suostua kustantamaan täysipäiväinen työleiri itselleen, jos hänelle kelpaa nykyinenkin asumismuoto hyvin? Ehkä hänelle riittää se töissäkäynti ja haluaa kotona olla rennommin? Ja sanoit itsekin, että elätte ihan mukavasti nytkin? Ehkä mies haluaisi laittaa rahaa johonkin muuhunkin kuin asumiseen? Vaikka moottoripyörään tai purjeveneeseen?

Vierailija
27/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:12"]Kyllä mies varmaan suostuu muuttamaan omakotitaloon, jos sinä lupaat tehdä hommat ja maksaa viulut. 

Miksi miehen pitäisi suostua kustantamaan täysipäiväinen työleiri itselleen, jos hänelle kelpaa nykyinenkin asumismuoto hyvin? Ehkä hänelle riittää se töissäkäynti ja haluaa kotona olla rennommin? Ja sanoit itsekin, että elätte ihan mukavasti nytkin? Ehkä mies haluaisi laittaa rahaa johonkin muuhunkin kuin asumiseen? Vaikka moottoripyörään tai purjeveneeseen?
[/quote]

Annoin yläpeukun vaikkei pitänyt :)

Luitko kommenttiani, jossa kerroin pitäväni käsillä tekemisestä ja nikkaroinnista jos siihen on mahdollisuus?

En ole sanonut, että miehen tulisi maksaa viulut. Tienaamme melkolailla yhtä paljon, joten 50-50 kulut.

Muestä ei voisi kiinnostaa moittoripyörät tai purjehdus :D :D

ap

Vierailija
28/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ei tommosen kannata muutaa okt.

vaikutat tosi vittumaiselta ämmältä.

Vierailija
29/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minä? Miten sä analysoisit näitä mun kysymykseen vastanneita henkilöitä?

Mä olen sitä mukaan vastannut samaan henkeen vastakysymyksiin kun niitä on esitetty.

Pus :)

ap

Vierailija
30/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa reilun 2000 neliön tontilla ja ajomatkaa keskustaan on n. 20 minuuttIa. Älkää muuttako omakotitaloon, jls vain yksi sitä haluaa! Jos haluatte testata omakotitalo asumista niin pistäkää oma kämppä vuokralle ja muuttakaa vuokralle johonkin omakotitaloon vuodeksi. Silloin ette vielä sitoudu omakotitaloon ja sen remontteihin suurella rahalla, mutta saatte hyvän käsityksen millaista on asua omakotitalossa ja onko se teidän juttu. Saatatte säästää sillä pitkän pennin ja vuokralla asuminen okt:ssa antaa teille hyvän käsityksen mitä kannattaa ottaa huomioon kun ostatte omakotitalon jos siihen päädytte.

Vauvaa ja omakotitaloa ei kannata hommata vain "kuumeen" vuoksi. Molemmissa tapauksissa rahallinen panostus on iso, että kannattaa tehdä tarkat suunnitelmat ja MOLEMPIEN pitää olla siinä mukana.

Vierailija
31/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kärkevästä konmentistasi.

Ap

Vierailija
32/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*järkevästä!

Vierailija
33/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi saada hänet innostumaan asiasta, josta hän ei innostu? Aivan yhtä lailla sinun pitäisi saada itsesi innostumaan rivitaloasumisesta.

Vierailija
34/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle oma harrastushuone/-tila jos kiinnostunu esim. puutöistä, llaittan autoo, kuntoilusta, konsolipeleistä, leffoista... Jenkkityyliin "miesluola".

Vierailija
35/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "tekemistä" omakotitalossa on joka päivälle?...

Minkälaisissa taloissa porukka oikein asuu, jos ne hajoaa käsiin, ilman että joka päivä käyttää kaiken vapaa-aikansa niiden hieromiseen.

Vierailija
36/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä nyt ilmeisesti vaan piti panetella ap:ta.

Vierailija
37/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:53"]

Minkälaisissa taloissa porukka oikein asuu, jos ne hajoaa käsiin, ilman että joka päivä käyttää kaiken vapaa-aikansa niiden hieromiseen.

[/quote]

Vanhassa omakotitalossa, ns. "mummonmökissä". Joka päivä saa tehdä ja usein on myös ihan pakko.

Ihan uusi omakotitalo, joka on hyvin (?) rakennettu on sitten ihan eri juttu. Ja kallis.

Tutustu AP. rauhassa laajempaankin tarjontaan. Älä innostu liikaa! Tuskin se mies nyt ihan nou-nou on?

Jos oma on myyty, niin oot kunkku, mieti sitä ensin. Ostettavia taloja on pilvin pimein.

Vierailija
38/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:23"]

[/quote]

Vanhassa omakotitalossa, ns. "mummonmökissä". Joka päivä saa tehdä ja usein on myös ihan pakko.

Ihan uusi omakotitalo, joka on hyvin (?) rakennettu on sitten ihan eri juttu. Ja kallis.

Tutustu AP. rauhassa laajempaankin tarjontaan. Älä innostu liikaa! Tuskin se mies nyt ihan nou-nou on?

Jos oma on myyty, niin oot kunkku, mieti sitä ensin. Ostettavia taloja on pilvin pimein.

[/quote]

Minä en nyt ymmärrä... Itse asun sotien jälkeen rakennetussa rintamamiestalossa, ja taitaa kymmenen vuotta olla siitä kun viimeeksi tein kiinteistöön liittyviä rakennus/huoltohommia, kun rakensin uuden puuvajan.

Vierailija
39/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap. Olen itse samanlainen mies kuin sinun puolisosi. Okt-asuminen ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta sen työläyden vuoksi. Puolisoni on monesti toivonut sellaisen hankkimista, ja luvannut töihin myös osallistua, mutta koska hän ei nykyäänkään ole kiinnostunut kotimme hoitamisesta, en ole minäkään kiinnostunut omakotitalosta. Jos uskot ettet voi ottaa päävastuuta kodin hoidosta, älä yritä painostaa. Tulee vain paha mieli kummalekin.

Vierailija
40/79 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

Minä en nyt ymmärrä... Itse asun sotien jälkeen rakennetussa rintamamiestalossa, ja taitaa kymmenen vuotta olla siitä kun viimeeksi tein kiinteistöön liittyviä rakennus/huoltohommia, kun rakensin uuden puuvajan.

[/quote]

No hyvä! Onneksi olkoon. Ja nyt tökkää keskisormesi peräkaivoonn!

Minä, minä minä, minä ja lopuksi mulle!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä