Mikä tätä ilmaa oikein vaivaa kun on vasta joulukuun alku ja tämmöset pakkaset?
Nyt jo kohta -20 täällä etelässäkin. Kyllä ottaa päähän. Tulisi jo kesä!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko kesä vai talvi, aina suomalaiset valittaa säästä. :D On joko liian kylmä tai liian kuuma, ei voi olla ulkona. Keväällä ja syksyllä on sitten masentavaa ja märkää loskapaskaa, ihan harmaata ja kamalaa.
Tykkään itse kaikista vuodenajoista, niissä on jokaisessa oma viehätyksensä. Minusta on ihanaa kun meillä on kolme selkästi erilaista vuodenaikaa, kävisi todella tylsäksi jos olisi aina vaan kesä.
Eikun siis neljä erilaista piti tietenkin sanoa, niputin tässä jotenkin mielessäni kevään ja syksyn yhteen kun ovat molemmat sellaisia "välikausia" tai siirtymäkausia.
Vihreiden ilmaston lämpiäminen. Vielä pitäisi heidän mukaansa saada ilmasto kylmemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko kesä vai talvi, aina suomalaiset valittaa säästä. :D On joko liian kylmä tai liian kuuma, ei voi olla ulkona. Keväällä ja syksyllä on sitten masentavaa ja märkää loskapaskaa, ihan harmaata ja kamalaa.
Tykkään itse kaikista vuodenajoista, niissä on jokaisessa oma viehätyksensä. Minusta on ihanaa kun meillä on kolme selkästi erilaista vuodenaikaa, kävisi todella tylsäksi jos olisi aina vaan kesä.
No voi kiva sulle kun tykkäät.
Puolen vuoden päästä saadaan nauttia helteistä. Muistakaa sitten ja katsotaan pitääkö vanhan kansan ennuste paikkansa.
JÄÄTIEDOTUS 05.12.2021
Jäänmuodostus on nopeaa pitkin Suomen rannikkoa.
Perämeren pohjoisosassa on 5-15 cm paksua tasaista jäätä Tähteen, Inakariin ja Löyhään. Ulompana on ajelehtivaa uutta jäätä Kemi yhteen ja Holmaan. Raahen edustalla on ohutta tasaista jäätä Länsipiekkoon, ulompana ajelehtivaa uutta jäätä Nahkiaiseen.
Perämeren eteläosassa ja Merenkurkussa on sisäsaaristossa ohutta tasaista jäätä. Ulompana on paikoin uutta jäätä.
Selkämerellä ja Suomenlahdella on sisäsaarisossa uutta jäätä ja jäänmuodostusta.
Saimaan pohjoisosassa on paikoin 5-10 cm paksua tasaista jäätä ja uutta jäätä.
Saimaan eteläosassa ja Saimaan kanavassa on paikoin uutta jäätä.
Jäänmurtajat: Otso avustaa Perämerellä.
Calypso avustaa Pohjois-Saimaalla. Meteor avustaa Etelä-Saimaalla ja Saimaan kanavassa.
Täällä on niin lämmintä, että sen takia pitää suomalainen tuotanto ja työpaikat siirtää Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kiva sulle kun tykkäät.
No niin onkin, harmi vaan että suuri osa ihmisistä on hapannaamoja jotka jaksaa aina valittaa oli sää sitten mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään nauti kylmyydestä, mutta -20 astetta on ihan normaali pakkanen Suomen talvessa. Olet tainnut vieraantua todellisuudesta.
Ei oo normaalia mulle tämmöinen joulukuun alku.
Muuta etelään. Mikä yllätys talvi voi olla Pohjolan asukille? Kyllä on asiat hyvin kun jaksaa säästä valittaa. Et oo kuitenkaan asunnoton. Sulla on katto pään päällä ja lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden päästä saadaan nauttia helteistä. Muistakaa sitten ja katsotaan pitääkö vanhan kansan ennuste paikkansa.
Voi toivottavasti, olisi ihanaa jos helteet alkaisivat jo huhtikuussa ja loppuis vasta syyskuussa.
Tää on sitä ilmastonmuutosta... länsi-suomessa ei on lunta käytännössä yhtään, mutta -18 täälläkin..
Nyt nautitaan talvesta, mitä oikein valitatte? Kerrankin on kylmää ja aurinkokin paistaa. Taidatte olla jotain läskejä kaikki.
T. Hellehullun vastavoima Pakkashullu
Joulukuu on talvikuukausi. Talvella voi ja oikeastaan pitäisikin näillä leveysasteilla olla kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan talvesta, mitä oikein valitatte? Kerrankin on kylmää ja aurinkokin paistaa. Taidatte olla jotain läskejä kaikki.
T. Hellehullun vastavoima Pakkashullu
Paremminhan läskin pitäisi tarjeta kuin laiheliinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään nauti kylmyydestä, mutta -20 astetta on ihan normaali pakkanen Suomen talvessa. Olet tainnut vieraantua todellisuudesta.
Siinä mielessä joo, että tyypillisesti etelässä olisi satanut vettä ja ollut 3 astetta lämmintä koko joulukuun.
Ainut harmi ettei lunta ehtinyt täällä kunnolla tulla ennen pakkasia, rankkaa luonnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä joo, että tyypillisesti etelässä olisi satanut vettä ja ollut 3 astetta lämmintä koko joulukuun.
Ainut harmi ettei lunta ehtinyt täällä kunnolla tulla ennen pakkasia, rankkaa luonnolle.
Sään nopea lauhtuminen lisää putkirikkojen vaaraa. Putkessa oleva jää laajenee ilmojen lämmettyä ja putki voi haljeta, muistuttaa toimitusjohtaja Jari Syrjälä LVI-Tekniset Urakoitsijat ry:stä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000474880.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas vähän, kuinka kylmää meillä olisikaan nyt, jos ilmasto ei olisi jo vähän läämmennyt! Nautitaan talvesta kun vielä voidaan!
Mitä nautittavaa talvessa muka on?
Kylmää, pakkasta, lunta ja pimeyttä.
Ilmastotoimet ovat selvästi yliampuvia ja on syytä ottaa aikalisä ennen kuin jäädymme kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla jouluksi tulee kiva ilma. Tulee ehkä vesikeli, loskaa ja p:skaa. Siinähän sitä on tunnelmaa.
Mulle on tunnelmaa vesikeleissä. Rakastan pluskelejä ja vesisadetta.
Onhan ne paljon parempaa kuin pakkaset.
Toivottavasti ne nauttii nyt ulkona jotka kitisi koko kesän helteistä.
Hellekesä oli ihan mieletön, toivottavasti ensi kesä on samanlainen.
Mulle on tunnelmaa vesikeleissä. Rakastan pluskelejä ja vesisadetta.