Pukeudutaanko teillä jouluaaton illallisella ykkösiin?
Itse haluaisin mahdollisimman löysät ja mukavat vaatteet, jotta ruuan syöminen ei ahdista, mutta mies vaatii ykkösiä päälle. En jaksaisi laittautua, kun ollaan ns. oman perheen kesken.
Kommentit (84)
Puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin, ehkä laitan hiukan nätimmän paidan, mutta en minä mitään juhlavaatteita laita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mekko ja miehellä siisti neule ja housut. Lapsilla mekot. Haluamme juhlistaa myös vaatteilla.
Haluatte, vai sinä haluat?
Meillä pukeudutaan parhaimpiin. Kunnioituksesta juhlaa kohtaan.
Ei mitään erityisen hieoa laiteta päälle. Mulla farkut ja jouku siistimpi pusero, mies verkkareissa. Miehen poika perheineen tulee aattoiltana syömään, koko poppoo verkkareissa, aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tapana pukea parempaa päälle.
Miksi?
Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.
Minulla on koti aina kauniina ja syön vain hyvää ruokaa arkenakin.
Miksi ilmoitat tämän?
Kyllä, meille nämä on tärkeitä asioita. Ei istuskella perusverkkareissa aattona. Arki ja juhla on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pukeudutaan parhaimpiin. Kunnioituksesta juhlaa kohtaan.
Ei se juhla mieltään pahoita, vaikka ei olisikaan niitä ykkösiä päällä.
Pukeudutaan ja myös katetaan niillä paremmilla astioilla ja viinilasilla (vaikka alkoholiton joulu onkin). Ei tulisi mieleenkään tulla rönttövaatteilla joukupöytään vaikka omalla perheellä ollaankin vain. Samalla opettaa lapsia tavoille, että osaavat olla jos on hienoja juhlia aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin.
Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.
Ap
Iltapuku ei oikein sovi etikettiin.
Ei mitään ykkösiä, muttei mitään oloasujakaan. Paremmat arkivaatteet, miehillä kauluspaita ja jotkut chinot tms, naisilla hiukset laitettuina, joku juhlavampi paitapusero tai mekko. Lapsia ei ole tässä 7 hengen porukassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.
Miksi ilmoitat tämän?
Koska en ymmärrä, miksi ihmiset jättävät siivoamatta ja syövät pahaa ruokaa, jotta juhlana voi syödä paremmin siistissä kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin.
Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.
Ap
Iltapuku ei oikein sovi etikettiin.
No nimenomaan sopii, kun meillä ainakin syödään klo 18 jälkeen. Noloa, kun suomalaiset eivät osaa etikettiä!
Vierailija kirjoitti:
Pukeudutaan ja myös katetaan niillä paremmilla astioilla ja viinilasilla (vaikka alkoholiton joulu onkin). Ei tulisi mieleenkään tulla rönttövaatteilla joukupöytään vaikka omalla perheellä ollaankin vain. Samalla opettaa lapsia tavoille, että osaavat olla jos on hienoja juhlia aikuisena.
Tarkoitat, että osaavat olla kyseenalaistamatta vanhentuneita tapoja, joilla ei ole mitään konkreettista tarkoitusta todellisessa maailmassa.
Rennot kotivaatteet ja tonttulakki päässä. Kotona kahdestaan miehen kanssa ja kotikin on pieni kaksio eikä mikään kartano, niin hölmöltä tuntuisi hienostella.
Aattona ollaa tosi rentoja. Pukeutuminen sen mukaista. Perinteisesti joulupäivänä ruoka, päiväkahvi siiateissä pyhävaatteissa. Jos joku poikkeaa. Tai me.
Pukeudumme siistimmin, mutta mukaviin vaatteisiin, ei mitään korkokenkiä, krakoja tms. Katamme kauniisti joulupöydän, pellavaliina ja -servietit, kynttilät ja tietysti todella hyvää ruokaa, ei mitään kaupan eineksiä.
Ei, ollaan saunottu just ennen, joten ollaan yövaatteissa kaikki :D typerää ois oman perheen kesken pynttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ilmoitat tämän?
Koska en ymmärrä, miksi ihmiset jättävät siivoamatta ja syövät pahaa ruokaa, jotta juhlana voi syödä paremmin siistissä kodissa.
Tämäkö on se mitä kutsutaan olkiukoksi?
Tämän verran meilläkin pyntätään.
2