Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä jouluaaton illallisella ykkösiin?

Vierailija
05.12.2021 |

Itse haluaisin mahdollisimman löysät ja mukavat vaatteet, jotta ruuan syöminen ei ahdista, mutta mies vaatii ykkösiä päälle. En jaksaisi laittautua, kun ollaan ns. oman perheen kesken.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan pukua tai iltapukua, mutta kauluspaitaa ja hametta, jotain siistimpää kuin koti- ja työvaatteet.

Samalla tavalla katetaan siistimmin, pöytäliina ja hienot lasit. Ja kynttilät pöytään, kaikki juhlan kunniaksi, tunnelman luomiseksi.

Tämän verran meilläkin pyntätään. 

2

Vierailija
22/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin, ehkä laitan hiukan nätimmän paidan, mutta en minä mitään juhlavaatteita laita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mekko ja miehellä siisti neule ja housut. Lapsilla mekot. Haluamme juhlistaa myös vaatteilla.

Haluatte, vai sinä haluat?

Vierailija
24/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pukeudutaan parhaimpiin. Kunnioituksesta juhlaa kohtaan.

Vierailija
25/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erityisen hieoa laiteta päälle. Mulla farkut ja jouku siistimpi pusero, mies verkkareissa. Miehen poika perheineen tulee aattoiltana syömään, koko poppoo verkkareissa, aina.

Vierailija
26/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tapana pukea parempaa päälle.

Miksi?

Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.

Minulla on koti aina kauniina ja syön vain hyvää ruokaa arkenakin.

Miksi ilmoitat tämän?

Vierailija
27/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meille nämä on tärkeitä asioita. Ei istuskella perusverkkareissa aattona. Arki ja juhla on erikseen. 

Vierailija
28/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pukeudutaan parhaimpiin. Kunnioituksesta juhlaa kohtaan.

Ei se juhla mieltään pahoita, vaikka ei olisikaan niitä ykkösiä päällä.

Vierailija
29/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudutaan ja myös katetaan niillä paremmilla astioilla ja viinilasilla (vaikka alkoholiton joulu onkin). Ei tulisi mieleenkään tulla rönttövaatteilla joukupöytään vaikka omalla perheellä ollaankin vain. Samalla opettaa lapsia tavoille, että osaavat olla jos on hienoja juhlia aikuisena.

Vierailija
30/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin. 

Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.

Ap

Iltapuku ei oikein sovi etikettiin.

https://pukeutumisopas.com/kutsukortin-pukukoodit/

Vierailija
31/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ykkösiä, muttei mitään oloasujakaan. Paremmat arkivaatteet, miehillä kauluspaita ja jotkut chinot tms, naisilla hiukset laitettuina, joku juhlavampi paitapusero tai mekko. Lapsia ei ole tässä 7 hengen porukassamme.

Vierailija
32/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.

Miksi ilmoitat tämän?

Koska en ymmärrä, miksi ihmiset jättävät siivoamatta ja syövät pahaa ruokaa, jotta juhlana voi syödä paremmin siistissä kodissa.

Vierailija
33/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pieruverkkarit kakkoset?

Vierailija
34/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin. 

Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.

Ap

Iltapuku ei oikein sovi etikettiin.

https://pukeutumisopas.com/kutsukortin-pukukoodit/

No nimenomaan sopii, kun meillä ainakin syödään klo 18 jälkeen. Noloa, kun suomalaiset eivät osaa etikettiä!

Vierailija
35/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudutaan ja myös katetaan niillä paremmilla astioilla ja viinilasilla (vaikka alkoholiton joulu onkin). Ei tulisi mieleenkään tulla rönttövaatteilla joukupöytään vaikka omalla perheellä ollaankin vain. Samalla opettaa lapsia tavoille, että osaavat olla jos on hienoja juhlia aikuisena.

Tarkoitat, että osaavat olla kyseenalaistamatta vanhentuneita tapoja, joilla ei ole mitään konkreettista tarkoitusta todellisessa maailmassa.

Vierailija
36/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennot kotivaatteet ja tonttulakki päässä. Kotona kahdestaan miehen kanssa ja kotikin on pieni kaksio eikä mikään kartano, niin hölmöltä tuntuisi hienostella.

Vierailija
37/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona ollaa tosi rentoja. Pukeutuminen sen mukaista. Perinteisesti joulupäivänä ruoka, päiväkahvi siiateissä pyhävaatteissa. Jos joku poikkeaa. Tai me.

Vierailija
38/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudumme siistimmin, mutta mukaviin vaatteisiin, ei mitään korkokenkiä, krakoja tms. Katamme kauniisti joulupöydän, pellavaliina ja -servietit, kynttilät ja tietysti todella hyvää ruokaa, ei mitään kaupan eineksiä.

Vierailija
39/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ollaan saunottu just ennen, joten ollaan yövaatteissa kaikki :D typerää ois oman perheen kesken pynttäytyä.

Vierailija
40/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi ilmoitat tämän?

Koska en ymmärrä, miksi ihmiset jättävät siivoamatta ja syövät pahaa ruokaa, jotta juhlana voi syödä paremmin siistissä kodissa.

Tämäkö on se mitä kutsutaan olkiukoksi?