Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä jouluaaton illallisella ykkösiin?

Vierailija
05.12.2021 |

Itse haluaisin mahdollisimman löysät ja mukavat vaatteet, jotta ruuan syöminen ei ahdista, mutta mies vaatii ykkösiä päälle. En jaksaisi laittautua, kun ollaan ns. oman perheen kesken.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tapana pukea parempaa päälle.

Vierailija
2/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiykköset. 

Vierailija
4/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, varsinkin nyt kun ei muissa riennoissa voi olla niin edes sen pari kertaa vuodessa ottaan juhlavermeet tuulettumaan.

Vierailija
5/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
6/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jotkut vaatteet on

Vierailija
7/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä oikein edes ole mitään ykkösiä. Tai on miehellä puku, mutta eipä ole koskaan halunnut sitä kotona pukea päälleen, ellei olla menossa jonnekin juhlaan tai hautajaisiin. 

Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.

Ap

Vierailija
8/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
9/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hienostella vaan kuljetaan niissä pehmeiksi hiutuneissa samoissa mukavissa vaatteissa kuin muutenkin. En älyä miksi kotona pitäisi laittaa joku iltapuku.

Vierailija
10/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, t-paita ja collegehousut riittävät. Rento perhejuhla ei ole pingottamista varten.

Vierailija
11/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä toivoisin meillekin, mutta mies haluaa pukeutua pukuun ja halua, että mulla on iltapuku päällä ja lapsilla myös juhlavaatteet.

Ap

Oikeasti? Iltapuku? :) Minulla on kyllä yksi iltapuku, mutten ole varmaan 15 vuoteen edes katsonut sitä, ei se varmaan menisi päällekään...

Vierailija
12/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on edes vaatteet päällä kaikilla joulupöydässä :D

Remutaan yökkäreissä ja vajaapukeisina koko sakki aattona, mutta joulupäiväksi siistiydytään kun aattoiltana on ensimmöinen joulusaunakin ja joulupäivänä sitten suoritaan viralliset osuudet kuten haudoilla käynnit ja vierailut. Illlala taas saunan jälkeen uusiin pieriksiin kääriydytään.

Vierailija
13/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.

Vierailija
14/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä vähän juhlavammat vaatteet jouluaaton illallisella, mutta ei sentään pukua tarvitse olla. Miehillä yleensä kauluspaita ja siistit housut, naisilla joku mekko. Ehkä sellaiset mitkä laittaisi pikkujouluihin. 

Vierailija
15/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän parempaa. Kun muuten ollaan pieruverkkareissa niin mies laittaa esim farkut ja jonkun kivan kauluspaidan tai paremman neulepaidan ja itse laitan jonkun mukavan mekon. Lapsille kans vähän siistimpää muttei mitään ykkösiä päälle kenellekään, se tuntuisi hassulta.

Vierailija
16/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan pukua tai iltapukua, mutta kauluspaitaa ja hametta, jotain siistimpää kuin koti- ja työvaatteet.

Samalla tavalla katetaan siistimmin, pöytäliina ja hienot lasit. Ja kynttilät pöytään, kaikki juhlan kunniaksi, tunnelman luomiseksi.

Vierailija
17/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoiltana pitää pukeutua lahjaksi saatuihin uusiin vaatteisiin, tai Jólakötturinn, Joulukissa, tulee ja syö sinut!

Vierailija
18/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mekko ja miehellä siisti neule ja housut. Lapsilla mekot. Haluamme juhlistaa myös vaatteilla.

Vierailija
19/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta syöminen ei ahdista? Miten paljon oikein ajattelit syödä?

Vierailija
20/84 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Samasta syystä kuin syödään parempia ruokia ja koristellaan koti. Tekee juhlan kun on erilaista kuin arkena.

Minulla on koti aina kauniina ja syön vain hyvää ruokaa arkenakin.