Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko niin että sunnuntaisin ei saa imuroida tai pestä pyykkiä?

Vierailija
05.12.2021 |

Äitini sanoi aina näin

Kerrostalo

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Jehova

Vierailija
22/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun taloyhtiössä on päätetty kieltää Sunnuntaisin pyykinpesu taloyhtiön pesutuvassa ja Lauantaisin pesutupaa ei saa käyttää klo 18.00 jälkeen.

En usko, että tuo on laillista. Taloyhtiö taitaa rikkoa lakia. Jos minä asuisin teidän taloyhtiössä niin ottaisin viranomaisiin yhteyttä.

Omassa asunnossa saa ainakin pestä pyykkiä ja miten tuo pyykkituvan kielto ottaa vuorotyötä tekevät huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun taloyhtiössä on päätetty kieltää Sunnuntaisin pyykinpesu taloyhtiön pesutuvassa ja Lauantaisin pesutupaa ei saa käyttää klo 18.00 jälkeen.

Mitähän ovat tuolle keksineet perusteluiksi? Ei ainakaan mitään lähempää tarkastelua kestävää.

Monissa vanhoissa taloyhtiössä jääny vanhat säännöt ja kyltit voimaan.

Vierailija
24/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ovat tuolle keksineet perusteluiksi? Ei ainakaan mitään lähempää tarkastelua kestävää.

Pari taloyhtiön Jehovan todistajaa on asialla. Heidän mukaansa tämä häiritsee ykköskerroksen asukasta joka asuu pesutuvan yläpuolella mutta eiköhän tämä liity heidän uskontoonsa. 

Hauskinta on, että kaikissa asunnoissa on pesukoneliitäntä joten todellisuudessa pesutuvalla on vaan muutama käyttäjä ja pesukonetta käytetään noin 5 tuntia viikossa. 

Ehdotus meni läpi koska tämä ei kosketa käytännössä ketään yhtiökokouksen äänestäjää ja taloyhtiökokous on jakautunut kahteen leiriin jotka taistelevat toisiaan vastaan ja kannattavat oman leirin aloitteita.

Ne asukkaat jotka omistavat oman pesukoneen saavat käyttää asuntonsa pesukonetta myös lauantaisin ja sunnuntaisin vapaasti. 

Vierailija
25/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on uskovainen ja sunnuntai on pyhitettävä lepopäivä.

Naapureilla on silti oikeus pestä pyykkiä ja siivota sunnuntaina kerrostalossa.

Vierailija
26/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että tuo on laillista. Taloyhtiö taitaa rikkoa lakia. Jos minä asuisin teidän taloyhtiössä niin ottaisin viranomaisiin yhteyttä.

Taloyhtiön säännöt on taloyhtiön sääntöjä. Mikään laki ei estä tuommoista sääntöä laittamasta.

Itse olet vaan niin typerä että ensimmäisenä vouhkataan asiasta kuin asiasta, vaikket mistään mitään ymmärräkään.

Olkoot taloyhtiön perustelut mitkä vaan, yksi syy voi olla esim. koneista aiheutuvat äänet jotka talon runkorakenteessa voivat kuulua naapuriasuntoihin häiritsevästi.

Vierailija
27/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari taloyhtiön Jehovan todistajaa on asialla. Heidän mukaansa tämä häiritsee ykköskerroksen asukasta joka asuu pesutuvan yläpuolella mutta eiköhän tämä liity heidän uskontoonsa. 

Hauskinta on, että kaikissa asunnoissa on pesukoneliitäntä joten todellisuudessa pesutuvalla on vaan muutama käyttäjä ja pesukonetta käytetään noin 5 tuntia viikossa. 

Ehdotus meni läpi koska tämä ei kosketa käytännössä ketään yhtiökokouksen äänestäjää ja taloyhtiökokous on jakautunut kahteen leiriin jotka taistelevat toisiaan vastaan ja kannattavat oman leirin aloitteita.

Ne asukkaat jotka omistavat oman pesukoneen saavat käyttää asuntonsa pesukonetta myös lauantaisin ja sunnuntaisin vapaasti. 

Tietenkin saa pestä pyykkiä joka päivä, koska se on lain mukaan sallittu, samoin kuin siivous.

Vierailija
28/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on uskovainen ja sunnuntai on pyhitettävä lepopäivä.

Sapatti tosin on lauantaina, mutta ei kai sillä ole niin väliä, vaikka Raamattu on asiasta aika tarkkana...

Vierailija
29/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön säännöt on taloyhtiön sääntöjä. Mikään laki ei estä tuommoista sääntöä laittamasta.

Itse olet vaan niin typerä että ensimmäisenä vouhkataan asiasta kuin asiasta, vaikket mistään mitään ymmärräkään.

Olkoot taloyhtiön perustelut mitkä vaan, yksi syy voi olla esim. koneista aiheutuvat äänet jotka talon runkorakenteessa voivat kuulua naapuriasuntoihin häiritsevästi.

Taloyhtiön on noudatettava lakia, ei voi keksiä omia sääntöjä.

Vierailija
30/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pestä, mutta olisihan se kiva levätä yhtenä päivänä viikossa. Tosin kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää tuota vapaata sunnuntaina.

Vierailija
31/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeusjuttu voi tulla taloyhtiölle kalliiksi ja osakkaat sen maksaa.

Suomessa noudatetaan lakia eikä taloyhtiö voi keksiä omia sääntöjä.

Vierailija
32/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa saa myös käydä suihkussa ja vessassa yöllä, ovat ihan lakiin perustuvia sääntöjä.

Vierailija
33/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pestä, mutta olisihan se kiva levätä yhtenä päivänä viikossa. Tosin kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää tuota vapaata sunnuntaina.

Onko mummut päivisin hiljaa eikä siivoa eikä pese pyykkiä, kun toiset asukkaat nukkuu yövuoron jälkeen?

Vierailija
34/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vältän kerrostaloasunossani kaikenlaista ääntä aiheuttavaa toimintaa iltaisin kello 21.00 jälkeen ja sunnuntaisin. Tämä koskee siis myös imurointia ja pyykinpesua. Kaikki asukkaat eivät tietenkään noudata tätä naapurikohteliaisuutta. Koska en ole minkään sortin uskovainen, totean vain, että muista huilata lepopäivänäsi!

Vierailija
35/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi oli uskovainen tai muuten harvinaisen vanhanaikainen. Oma mummoni piilotti sakset pyhäpäivinä 1960-luvulla. Silloin laitettiin päälle pyhävaatteet eikä tehty muita kuin välttämättömät työt, eli eläintenhoitoa ja muuta sellaista.

Vierailija
36/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mummut päivisin hiljaa eikä siivoa eikä pese pyykkiä, kun toiset asukkaat nukkuu yövuoron jälkeen?

Nukkumaan pääsee noin 8.00 aamulla yövuoron jälkeen, kai muut asukkaat on hiiren hiljaa.

Vierailija
37/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, kun sunnuntaisin voi myös käydä kaupassa. Maallistunut yhteiskunta ei kunnioita erityisesti pyhäpäivää enää.

Yhteiskunta ei toki estä Sinua kunnioittamaaan haluamaasi päivää. Sukulainen ei ollenkaan vastaa viesteihin tai puheluihin lauanttaina. On jonkun sortin kristitty, Shabet tarkoittaa kai hepreaksi lauantaita ja hänen uskontokuntansa viettää siis sapattia lauantaina. Olisko adventisti tai helluntailainen tjsp.

Minä olen tällainen maallistunut yleisuskonnollinen enkä pidä yhtä uskontoa toista parempana, enkä usko että Korkeimmalle joka näiden kaikkien usnkontojen takana on, on mitään völiä koska mattoni tamppaan. Kunnioituksesta kristillistä taustaani kohtaan en kuitenkaan mielelläni tamppaa mattoja tai käytä moottorisahaa sunnuntaina tai kirkkopyhänä. Halonhakkuu, tiskaaminen tai pyykinpesu on ihan okm

Vierailija
38/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin vältän kerrostaloasunossani kaikenlaista ääntä aiheuttavaa toimintaa iltaisin kello 21.00 jälkeen ja sunnuntaisin. Tämä koskee siis myös imurointia ja pyykinpesua. Kaikki asukkaat eivät tietenkään noudata tätä naapurikohteliaisuutta. Koska en ole minkään sortin uskovainen, totean vain, että muista huilata lepopäivänäsi!

Kai aloitat imuroinnin, pyykinpesun ja remontoinnin arkisin klo 14.00 jälkeen, jotta yövuoroa tekevät saavat nukkua.

Vierailija
39/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyhitetään tuo sunnuntai pyhäpäiväksi kaikille, laitetaan palolaitos, poliisilaitos, sairaalat, hoitokodit ja kaupat kiinni ja kaikki viettää sunnuntaina pyhäpäivää hiljaisuudessa.

Vierailija
40/138 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeusjuttu voi tulla taloyhtiölle kalliiksi ja osakkaat sen maksaa.

Suomessa noudatetaan lakia eikä taloyhtiö voi keksiä omia sääntöjä.

Jos laista tuollainen kielto löytyy, niin voinet linkittää kyseisen lainkohdan.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi