Onko niin että sunnuntaisin ei saa imuroida tai pestä pyykkiä?
Kommentit (138)
Meillä ainakin on vuokratalossa sunnuntaikin ihan laillinen pyykkipäivä. Pesutupa avoinna klo 10-18.
Kerrostalossa saa lain mukaan siivota ja pestä pyykkiä joka päivä ja todellakin niin tehdään, jos puoliso joutuu menemään kauppaan töihin noina päivinä eli ovat työpaiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa saa lain mukaan siivota ja pestä pyykkiä joka päivä ja todellakin niin tehdään, jos puoliso joutuu menemään kauppaan töihin noina päivinä eli ovat työpaiviä.
Kukaan ei voi kieltää asioita mitkä on laissa sallittu.
Laittaisin kyllä pesukoneen päälle jos olisi tarvetta. Hassua kyllä, imurointia kuitenkin vältän. Mutta ehkä se on niin ikävää ja kipeälle selälle huono juttu, että sunnuntai on vaan tekosyy.
Ei enää, kun sunnuntaisin voi myös käydä kaupassa. Maallistunut yhteiskunta ei kunnioita erityisesti pyhäpäivää enää.
Mun taloyhtiössä on päätetty kieltää Sunnuntaisin pyykinpesu taloyhtiön pesutuvassa ja Lauantaisin pesutupaa ei saa käyttää klo 18.00 jälkeen.
Jos olet uskis niin et saa. Kaikki normaalit kyllä voi.
Minä aion imuroida ja pestä pyykkiä jopa itsenäisyyspäivänä sekä jouluaattona. Ei vttu kiinnosta mitä naapurit ajattelee!
Vierailija kirjoitti:
Mun taloyhtiössä on päätetty kieltää Sunnuntaisin pyykinpesu taloyhtiön pesutuvassa ja Lauantaisin pesutupaa ei saa käyttää klo 18.00 jälkeen.
Ei kai... missä päin tällainen?
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein Sunnuntaisin ja Lauantaisin!
Pesukone pyörimään ja imuri huutamaan heti klo 8 aamulla, tamppaan jopa mattoja jos huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ovat tuolle keksineet perusteluiksi? Ei ainakaan mitään lähempää tarkastelua kestävää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku helluntailaisten taloyhtiö?
Juuri viikonloppuisinhan sitä pestään pyykkiä ja siivotaan. Lauantaisin on usein muuta tekemistä, joten sitten sunnuntaina hoidetaan ne asiat.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuo on laillista. Taloyhtiö taitaa rikkoa lakia. Jos minä asuisin teidän taloyhtiössä niin ottaisin viranomaisiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viikonloppuisinhan sitä pestään pyykkiä ja siivotaan. Lauantaisin on usein muuta tekemistä, joten sitten sunnuntaina hoidetaan ne asiat.
Moni on lauantaina töissä jotta sinä pääset kauppaan.
Tottakai saa. Viikonloppusinhan sitä ihmisillä on entien aikaa siivoamiselle
Äiti on uskovainen ja sunnuntai on pyhitettävä lepopäivä.
Tietysti saa.