Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakouluikäiset lapset ja merkkivaatteet

Vierailija
05.12.2021 |

Kuinka paljon omalla lapsellasi on merkkivaatteita? Ostatko jälkikasvullesi uutena hänen toivomiaan vaatteita? Tai hankitko käytettynä?

Mietin tässä, kun poikani (12v) kaverilla on paljon muodikkaita vaatteita, ja oma poikani tuntuu olevan tästä harmissaan ja haluaisi itselleenkin kaikkea. Olen vain järkyttynyt niiden hinnoista.

Sovittiin, että saa samanlaisen takin kuin kaverillaan, ja se maksaa 140€! En tajua millä rahalla ne vanhemmat näitä hommaa. En haluaisi myöskään ottaa osaa tähän kilpavarusteluun, mutta toisaalta en halua että oma lapsi kokee huonommuuttakaan.

Tiedostan, että lapsellani saattaa olla tavallista muotitietoisempi ja varakkaampi kaveriporukka. Ainakin sen perusteella missä osa asuu, voisi olettaa että näin on. En tiedä, mitä tehdä. Oikeasti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt siitä liikenteeseen, että perheen sisällä ei ole elintasoeroja. Käytän itse second hand vaatteita ja laadukaampia merkkivaatteita. Tätä samaa konseptia noudattaa myös lapseni. Mies ostaa vaatteet uutena, mutta hän käyttää ne itse loppuun.

Vierailija
22/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen odottanut koska lapset kiinnostuvat merkkivaatteista. Tytöt on nyt 14 ja 11, vielä ei ole tullut erityistä hinkua. Ennen koronaa mä ostin vaatteita paljon työmatkoilta, monilla kentillä on ihan hyvät vaatekaupat. Silloin ostin merkkivaatteitakin, kun ostin silloin kunnollinen mahdollisuus ostaa.

Nyt olen ostanut lähinnä vaatteita, joita suostuvat pitämään. Vanhempi haluaa mustia ja roikkoja, nuorempi tykkää Lindexistä, mutta käyttää myös paljon siskonsa vanhoja.

Olen hyvätuloinen ja voin ostaa mitä vaatteita lapset haluavat. Ostan lähinnä vaatteita mistä helpoiten saa. Asutaan Helsingissä ihan hyvällä alueella. Eli ainakaan lasten kaveripiirissä ei ole merkit vielä tulleet esiin.

Mä en vaatteista juuri merkkejä tunnista pois lukien sellaiset mitkä olivat suosittuja kun itse olin teini 1980-luvun lopulla.

Mitkä merkit on nyt suosittuja teineillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan 140€ takki?? 😂😂😂 Meidän lapset ei suostu edes pukemaan alle 1000€ takkeja. Tällä hetkellä käytössä Canada Gooset t. Se vähän rikkaampi

Ihan tanan rumia takkeja. :) 

Vierailija
24/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa piraattituotteita. Siten saa merkkivaatteen näköisiä kuteita pilkkahintaan.

Vierailija
25/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen odottanut koska lapset kiinnostuvat merkkivaatteista. Tytöt on nyt 14 ja 11, vielä ei ole tullut erityistä hinkua. Ennen koronaa mä ostin vaatteita paljon työmatkoilta, monilla kentillä on ihan hyvät vaatekaupat. Silloin ostin merkkivaatteitakin, kun ostin silloin kunnollinen mahdollisuus ostaa.

Nyt olen ostanut lähinnä vaatteita, joita suostuvat pitämään. Vanhempi haluaa mustia ja roikkoja, nuorempi tykkää Lindexistä, mutta käyttää myös paljon siskonsa vanhoja.

Olen hyvätuloinen ja voin ostaa mitä vaatteita lapset haluavat. Ostan lähinnä vaatteita mistä helpoiten saa. Asutaan Helsingissä ihan hyvällä alueella. Eli ainakaan lasten kaveripiirissä ei ole merkit vielä tulleet esiin.

Mä en vaatteista juuri merkkejä tunnista pois lukien sellaiset mitkä olivat suosittuja kun itse olin teini 1980-luvun lopulla.

Mitkä merkit on nyt suosittuja teineillä?

Joo mä kanz asun hyväl alueel ja skidit koht teinei:)))) tääl wuokis nistipiriläs näkyy nooit guusei niinQ ja moinglereit, et varmaan zellazii???? ihanaa ku lapset o teinei, teinit rules!!! teiniteiniteini. MITKÄ VAATTEET NYT ON SUOSITTUJA TEINEILLÄ???? IhQQQQQQQQ

Vierailija
26/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias osasi sanoa että North Facen takit on nyt muotia. Hän jatkoi itse perää että tietää mitä sellainen maksaa ja ettei sitä kannata ostaa kun ensi vuonna olisi liian pieni.

Ei siinä etten sitä voisi ostaa, lapsikin tietää että sen voisi saada (ja salaa hän sitä haluaa, meillä kaikilla on oma turhamainen puolemme) mutta on tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen ettei siihen kannata rahoja pistää.

Nike, Adidas, Vans ja ihan H&M on ne mitä käyttää ja on tyytyväinen.

Vierailija
27/28 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lasketaan merkkivaatteiksi? 

Vierailija
28/28 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaks lasta 11v ja 4v.

Vanhemmalla lapsella uusina ostetut 120€ Gantin neule ja 85€ Juicy Couture huppari. Tänä talvena kolme uutena ostettua takkia 160€ dickies 115€ Nike ja Everestin urheiluun. On myös Air forset 100€ Ehkä saa syntymäpäivä lahjaksi guess laukun 100€...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä