Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerrostaloissa ihmiset pitävät toosiaan päällä yölläkin?

Vierailija
05.12.2021 |

Tuli toinen tapaus vastaan, ja muutto edessä jälleen. Jouduin lähtemään hyvästä rivitaloasunnosta sen kalliuden vuoksi (sähkölämmitys), ja muutin kerrostaloon. Ensin meni hyvin, kunnes seinänaapuri palasi kotiin pitkältä lomareissultaan. Hänellä tietokone suoraan seinäni takana, ja niiden seinien läpi ei muuten huutokaan kuulu, mutta tietokone oli niin isolla että kyllä kuului, eikä mennyt kiinni ennenkuin puolen yön jälkeen. Siitä tuli minun puolelleni pirullinen särisevä ääni joka meni korvatulppienkin läpi (nukun aina korvatulppien kanssa ja niillä on tähän asti kerrostaloissakin pärjännyt) enkä saanut nukuttua. Ei auttanut kohtelias pyyntö, ei isännöitsijän antama huomautus. Jälkimmäisestä tämä naapurin vanhus raivostui niin että päätti että minä muutan hänen seinän takaa pois ja nosti vain mökän tasoa, missä vaiheessa minä hain lääkäriltä unilääkkeet ja isännöitsijä antoi varoituksen josta ei taas mitään apua. Tässä vaiheessa tietokone huusi 24/7.

No, samassa talossa oli vapaana pohjakerroksen huoneisto joten muutin sinne. Viikko mennyt eikä voi nukkua, kun yläkerrassa on jokin toosa päällä koko yön. Kuuluu basson kuminaa ja ujellusta. Kaikki menee korvatulppien läpi. Kun kävin oven takana ihmettelemässä että onko siellä oikeasti jokin toosa päällä vai kuvittelenko vaan, niin oven takaa kuulosti ihan siltä kuin siellä olisi jokin kone päällä ja ujellus tulisikin siitä. Aivan sama, nukkua ei voi. Yritin soitella ovikelloa sanoakseni että olis kiva nukkua tuolla alhaalla, mutta eihän se ovea avaa. Isännöitsijälle en enää halua valittaa, ennen muutan pois.

Kyllä, olen herkkä äänille, mutta olen asunut todella monessa kerrostalossa eikä tällaista ole ollut koskaan ennen. Aina on korvatulpilla pärjännyt sillä ihmiset ovat pääasiassa nukkuneet yönsä ilman että jokin vehje huutaa asunnossa niin että naapuriinkin kuuluu. On ollut lapsia ja koiria ja vuorotyöläisiä ja kaikilta näiltä olen saanut nukuttua, mutta nyt en kyllä ymmärrä enää mistään mitään.

Kertokaahan kokemuksia ja miten selvisitte.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet hallusinaatio ääniä?

Vierailija
2/2 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettet hallusinaatio ääniä?