Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v ja 12v ei suostu kesäleirille viikoksikaan :/

Vierailija
08.03.2015 |

.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIERAILIJA 8.3. klo 11:0824/69

Vierailija 08.03.2015 klo 11:05

Vierailija 08.03.2015 klo 10:55
Meillä samaa ongelmaa...Olen silti ilmoittanut heidät ainakin yhdelle leirille.

Miksi ihmeessä pakolla passitat heidät leirille!?

En ole pakolla passittamassa mihinkään, ehdottanut vain ja vasta 1x. Sitä paitsi esim tuolle 12veelle tekisi sosiaalisesti, ja muutenkin, todella eetvarttia esim tuollainen leiri.

ap

VASTAALAINAAIlmoita asiaton sisältö
145

VIERAILIJA 8.3. klo 11:1025/69

Vierailija 08.03.2015 klo 11:07

No en ihmettele etteivät halua jos eivät ole eläessään tottuneet olemaan missään yökylässä! Olet kasvattanut heistä juuri sellaisia etteivät kenties uskalla lähteä ilman mammaa mihinkään. Terve pieni uteliaisuus ja välillä yökyläily tutussa ympäristössä esim. sukulaisissa ja läheisillä kavereilla silloin tällöin jo pienenä tekee vain hyvää hyvää lapsille. Tämän sanon kokemuksesta, myös esiteinien äitinä. Nyt me vanhemmat pääsemme helpollammalla kun laspsilla on jo paljon suunnitelmia läheisten kavereiden kanssa ensi kesälle ja mekin saamme kahden kesken vähän "omaa lomaa". 

Miksi olet noin jumalattoman tyhmä?? luuletko että on ollut täysin meidän valintamme etteivät ole esim yökyläilleet kummoisesti? no, elämä ehkä opettaa sinuakin, kuolema(t) ei katso kenen kohdalle osuu ja keillä turvaverkot häipyy taivaaseen ennenaikojaan.

ap

Täällä on kyllä jokin Jekyll ja Mr. Hyde ap:na, on niin toisistaan poikkeavia vastauksia. Toisille ap raivoaa ja toisille hän kertoo ihan kiltisti omia ajatuksiaan. 

Otas nyt rauhallisesti, ap. Ihan oikeasti. 

Vierailija
2/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäset ei tarvi enää päivähoitoa kesällä, ja uskon että tuollainen leiri jossain skutsissa on järkky kokemus sosiaalisesti epävarmalle esiteinille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:55"]Meillä samaa ongelmaa...Olen silti ilmoittanut heidät ainakin yhdelle leirille. [/quote] Miksi ihmeessä pakolla passitat heidät leirille!?

[/quote]

En ole pakolla passittamassa mihinkään, ehdottanut vain ja vasta 1x. Sitä paitsi esim tuolle 12veelle tekisi sosiaalisesti, ja muutenkin, todella eetvarttia esim tuollainen leiri.

ap

[/quote]

Ap, oletko tullut ajatelleeksi, että lapsesi ovat sen luonteisia, ettei heitä voisi vähemmän kiinnostaa tuollaiset leirit, vaikka ne tekisivät eetvarttia heidän sosiaaliselle kehitykselleen?

Olen introvertti - siis kohtuullisen ujo ja syrjäänvetäytyvä -  ja vieläkin muistan kauhistuneena sitä ainoaa leiriä, johon osallistuin. En viihtynyt siellä yhtään. Olisin karannut kotiin, jos vain se olisi ollut mahdollista. Korvesta ei kuitenkaan niin vain karata kotiin kymmenien kilometrien päähän. Inhosin leirillä oloa sydämeni pohjasta, enkä tullut yhtään sen sosiaalisemmaksi kuin ennen leiriä. Sisareni sen sijaan tykkäsi leirillä olosta ja osallistui tämän jälkeen monena kesänä leirille. Minä jäin kotiin kirjojeni pariin. Introverttiudestani huolimatta sain ekstrovertin, ulospäin suuntautuneen lapsen, joka oli jatkuvasti pyytämässä päästä yökylään tai että meille saisi tulla joku kaveri yökyläilemään. Niin ekstrovertti hän ei kuitenkaan ollut, että olisi pahemmin innostunut kesäleiristä. Niinpä en sitten koskaan pakottanut häntä kesäleirille. 

Ei ketään voi pakottaa sosiaaliseksi vastoin hänen perimmäistä persoonallisuuttaan. Se sinun pitäisi ymmärtää. Jo se, että lapsesi eivät ole itsekään (ilmeisesti, luultavasti, todennäköisesti) olleet halukkaita yökyläilemään, osoittaa jonkinasteista introverttiutta. 

Vierailija
4/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää jotain mihin suostuvat

Vierailija
5/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö päästä heistä eroon? Aavistavat sen, eivätkä kiusallaan suostu.

Vierailija
6/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa ongelmaa...Olen silti ilmoittanut heidät ainakin yhdelle leirille.

Vierailija
7/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin leirille? Mikä on aihe? Joku harrastusleiri vai vaan joku nuorten leiri? Miksi haluatte lapset sellaiselle?

Meidän 12 ja 13 v. menis kaikille leireille, mitä lajin puitteissa on tarjota, jos vaan olisi taloudellisesti mahdollista ja aikataulut sopisivat.

Vierailija
8/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi suostua??

Vierailija
9/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa järjestetään e-sportleiri. Lähetä sinne

Vierailija
10/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi haluta? Ei kaikki tykkää, eivät kaikki aikuisetkaan. Itse en ollut koskaan millään kesäleirillä.

Vierailija
11/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eroonpa hyvinkin. Olleet elämänsä aikana 3-4x yökylässä yhden yönseudun ajan, muuten meidän vanhempien kanssa ja vastuulla, itsekkäitä oltaisiin jos haluttaisiin heistä viikoksi "eroon".

Ihan aattetlin asiaa siksi kun kesäkuussa en voi vielä lomiani pitää eikä mieskään kuin kork viikon ja itseasiassa en tiedä vielä muustakaan kesästä omalta osaltani. Parempi se olisi leirillä edes 1vko kuin koko kesäkuu kotona keskenään sisällä kökkien ja ruutuja tuijotellen. Pihalla niillä ei tuttuun tapaan ole mitään tekemistä eivätkä heilu kylilläkään esim kavereiden kanssa.

ap

Vierailija
12/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, aikaiset herätykset, pakollista toimintaa jossain hevonkuusessa. Hyi vitt. Kerran äitini ehdotti leiriä ja tein selväksi että en varmasti mene.

Vierailija
13/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi suostua? Minä inhosin leirejä jo lapsena. Onneksi vanhemmat eivät pakottaneet.

Vierailija
14/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 10:58"]Joo, eroonpa hyvinkin. Olleet elämänsä aikana 3-4x yökylässä yhden yönseudun ajan, muuten meidän vanhempien kanssa ja vastuulla, itsekkäitä oltaisiin jos haluttaisiin heistä viikoksi "eroon".

Ihan aattetlin asiaa siksi kun kesäkuussa en voi vielä lomiani pitää eikä mieskään kuin kork viikon ja itseasiassa en tiedä vielä muustakaan kesästä omalta osaltani. Parempi se olisi leirillä edes 1vko kuin koko kesäkuu kotona keskenään sisällä kökkien ja ruutuja tuijotellen. Pihalla niillä ei tuttuun tapaan ole mitään tekemistä eivätkä heilu kylilläkään esim kavereiden kanssa.

ap
[/quote] eipä ihme etteivät halua.

Vierailija
15/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ollut 8v lähtien 1-2vk joka kesä leirillä. Ja oli enemmänkin jos vaan päästäisin

Vierailija
16/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oikeasti Suomessa ole vanhempia jotka lähettävät lapsensa väkisin jollekin leirille kesällä? Itse olin kyllä lapsena tyttöleirillä, mutta se kesti vain muutaman päivän, mitään muita leirejä ei siihen maailman aikaan edes ollut, mutta kammottava ajatus jos vanhemmat käskisivät leirille. Kyllä koululaiset ovat kesälomansa ansainneet, antakaa lasten olla rauhassa, ja tehdä lomallaan mitä haluavat. Jos istuvat vaan naama ruudussa, niin omapahan on asiansa.

Vierailija
17/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:02"]Ei kai oikeasti Suomessa ole vanhempia jotka lähettävät lapsensa väkisin jollekin leirille kesällä? Itse olin kyllä lapsena tyttöleirillä, mutta se kesti vain muutaman päivän, mitään muita leirejä ei siihen maailman aikaan edes ollut, mutta kammottava ajatus jos vanhemmat käskisivät leirille. Kyllä koululaiset ovat kesälomansa ansainneet, antakaa lasten olla rauhassa, ja tehdä lomallaan mitä haluavat. Jos istuvat vaan naama ruudussa, niin omapahan on asiansa.
[/quote]
Kuinka vanha olet??? Olisin lapsena halunnut ratsastusleirille, mutta ssin vain haaveilla moisesta.

Vierailija
18/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin leireistä. Ne oli vähän kuin pitkäyökylä, joita kiitos vanhempiemme teimme kavereiden ja serkkujen kanssa puolin sun toisin. Meillä oli joskus seitsemän naapurinlasta yökylässä.

Vierailija
19/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yöleiri vai päiväleiri? En minäkään ainakaan yöleirille viikoksi pakottaisi. Lähtisivätkö, jos saisivat kavereita mukaan? Tunnetko kavereiden vanhempia, joiden kanssa voisi keskustella ja sopia asiasta? Meilläkään nuoret eivät kun itse aina saa aikaiseksi sopia keskenään, niin "juonitaan" sitten vanhempien kesken heille jotain ohjelmaa, ja yleensä nämä ovatkin olleet ihan onnistuneita kokemuksia.

Vierailija
20/71 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna niiden olla sisällä kököttäen! Ei loma ole pakollista suorittamista varten ("Nyt menette ulos ja nautitte!" "Nyt menette sinne leirille ja pidätte hauskaa!"), vaan rentoutumista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi