Mitä kotimaisia elokuvia voin suositella uusiseelantilaiselle nuorelle miehelle?
Siinäpä se kysymys; eli miehen kaukainen serkku from New Zealand haluaisi nähdä suomalaisia elokuvia ja opetella samalla hiukan suomenkieltä. Hän on n. 25-vuotias. Itse olen katsonut niitä aika vähän, mitä kotimaista leffaa suosittelisit?
Kommentit (19)
Oppiiko niistä nyt kuin kiroilemaan... En kehtaisi suositella mitään, niin huonoja ne on.
Menolippu Mombasaan,ihania elokuvia, mutta murteen takia ei ehkä toimivia Häjyt, Pitkä Kuuma Kesä, Helmiä sioille. Puhdistus,Napapiirin sankarit,Matti, Leijonasydän..Vares-elokuvat..onhan näitä
Samaa mieltä että kieli ei kyllä ole mitään hyvää suomenkieltä kuin ehkä vanhoissa suomileffoissa. Ehkä Risto Räppääjät ;-) Ihan hyviä vinkkejä tullut jo tähän asti. t. ap
Kotimainen elokuva hakkaa amerikkalaisten miljoontuonnot mennentullen, rakastan kotimaisia elokuvia, niissä pysytään "ihmistä lähellä" eivät ole yliampuvia, näyttelijät osaa todella näytellä, ne ON niitä roolihahmojaan, toisin kuin amerikkalaisissa minulle ei jää mitään sieltä mieleen; äärimmäisen kauniita, muovmaisia ihmisiä, jotka ovat kykeneviä kaikenlaisiin ihmetekoihin.
Napapiirin sankarit, Tyttö sinä olet tähti ja Helmiä ja sikoja ovat vähän kevyemmästä päästä. Vuosaari, Puhdistus ja Paha maa niitä ahdistavampia. Musta jää oli oikein hyvä. Miesten vuoro ja Kulman pojat. Mielensäpahoittaja, tietenkin.
Kesäkaverit. Kerrassaan riemastuttava ja mukaansatempaava elokuva. En nyt kyllä usko että kukaan kieltä oppii muutamasta elokuvasta.
Olen muuten mies, jos se vaikuttaa jotenkin.
Tummien perhosten koti ja Täällä pohjan tähden alla ja sen jatko, osa. Ylen mannerheim elokuva on hyvä jokeri vaihtoehto, se ei vaan sisällä suomenkieltä.
Populaarimusiikkia vittulanjänkältä.
Kiitos ehdotuksista! Eiköhän näistä joku muutaman leffan kombo synny. Aika ahdistavia on kyllä monet suomalaiset elokuvat. Napapiirin sankarit oma suosikki, siinäkin vaan taitaa olla aikha jänkhäläistä khielenkäythöä.
Rare Exports, Leningrad Cowboys go America.
Talvisota. Laadukas sotaelokuva, yksi parhaista elokuvista, mitä Suomessa on tehty, mun mielestä.
Mies vailla menneisyyttä ja ennen kaikkiea Varjoja paratiisissa. Pellonpään ja Uotisen kemia uskomaton ja pidän sitä A. Kaurismäen tähänastisista parhaimpana.
Tuntematon sotilas, Vuosaari, Skavabölen pojat.
Monet suomalaiset elokuvat on niin keskinkertaisia tai huonoja, että vaikea suositella.