Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, en jaksa siivota!

Vierailija
05.12.2021 |

En millään jaksaisi siivota, mutta huomenna on tulossa vieraita. Tulevat pitkän matkan takaa eikä olla hetkeen nähty, mutta en vaan oikeasti jaksaisi. Olemme koko perhe sairastelleet viimeiset 4kk, 5 flunssaa, suurin piirtein 2 viikon välein alkaa uusi tauti. Voimat on aika lopussa, koska tietysti tässä on päässyt kasaantumaan tavaraa, kun ei ole jaksanut pitää niin hyvää huolta.

Ei oikein tiedä mistä sitä aloittaisi, kun kaikkialla on tavaraa, roskaa ja rojua. Ja sitä mukaa kun saan siivottua, erityislapsi on sotkenut ainakin tuplasti tai repinyt roskapussin auki, kaatanut lelukorinsa tai sitten roikkuu lahkeessa jankuttamassa tai huutamassa korvaan kun en vastaa. Ja vauvakin vaatii oman hommansa ja huomionsa. Mies tulee vasta illalla kotiin työpäivän jälkeen ja ehtii vasta sitten auttamaan, jos jaksaa, riippuu ihan siitä miten raskas päivä on ollut (tekee fyysistä työtä).

Tekisi niin mieli perua vierailu, mutta sitten ei nähdä ennen ensi kevättä, viimeksi on nähty juurikin keväällä. En vain tiedä miten saan kämpän siistiksi ajoissa, kun edistystä ei tunnu tapahtuvan kun lapset ovat kotona. Enkä aina viitsisi yöuniakaan uhrata kotitöiden takia, kuten olen tehnyt jo aika kauan kun vauva syntyi.

Vieraatkin ovat vielä niin marmattavaa sakkia, että kyllä saa kuulla jos jossakin on sotkua. Minua ei haittaisi kun sanon kyllä takaisin, mutta miehelle on nyt iskenyt jokin ihmeen ikäkriisi varmaan, kun on niin hermona aina, kun tulee vieraita, että täytyy olla kaikki paikat siistinä ja kunnossa.

Tsempatkaa tai sanokaa jotain, että jaksaisin jatkaa!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita reipasta musaa tai äänikirja tai hauskaa ohjelmaa soimaan. Youtube ja ylen areenan audio täynnä kaikkea hauskaa ilmaiseksi.

Samalla kun kuuntelee, mieliala kohoaa ja saat asioita tehdyksi.

Vierailija
2/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa, sinä laiska vätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma siis täälläkin, ja vieraat tulee jo tänään!

Vierailija
4/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergeriin tai ADHD:hen liittyy yleensä aloittamisen vaikeus, onko todettu?

Vierailija
5/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies? Jos olet nainen, niin älä siivoa.

Vierailija
6/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Älä puhu jaksamisesta, oot vain laiska.

Vierailija
7/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, muutoin minulla ei ole vaikeuksia aloittaa asioita, tätä en nyt vain millään jaksaisi.

Ap

Vierailija
8/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jakaa enää mitään.

Vierailija
9/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastin soimaan 10 minuutin päähän ja sinä aikana tee jotain. Ei kannata miettiä mistä on järkevintä aloittaa.

Vierailija
10/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, muutoin minulla ei ole vaikeuksia aloittaa asioita, tätä en nyt vain millään jaksaisi.

Ap

Nyt pirautetaan kupillinen kahvia ja sitten aloitetaan!

Vierailija
11/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mun pitää siivota aina mun pitää tiskata..aina mun pitää...

Vierailija
12/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vieraita kun uskaltavat sinne tulla. Eikö mitään muuta paikkaa ole missä voi tavata vaikkapa mäkkärissä. Minä en sairauskierteiseen lapsi perheeseen alkaisi änkeämään ja kenellä tahansa saattaa koronakin olla oireettomana. 

Vierailija
13/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru se vierailu kokonaan.

Sinun vointisi ratkaisee.

Kun et jaksa vieraita, niin ajattele omaa parastasi. Ehtii niitä näkemään myöhemminkin.

Elämäsi tärkein henkilö olet sinä itse loppujen lopuksi!

🌻🌼🏵️

Vierailija
14/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kamala flunssa etten jaksanut siivota kuukauteen, niin se vei voimat kokonaan ja hidas toipuminen. Vaikkei olisi nähty kymmeneen vuoteen niin en olisi vieraita ottanut. Pysyköön vielä ihmiset kotonaan tai käyköön jossain muualla. 

Vierailija
15/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita nyt heti niille vieraille, että nyt ei sovi tulla.

Olethan jo valmiiksi väsynyt jatkuvasta sairastelusta. Saattaa olla flunssakin just tulossa.

Ethän sinä mikään kone/palvelija ole, jonka pitää passata muita, vaikka et jaksa!

🤨🤨

Vierailija
16/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt perut tapaamisen, olosi helpottaa ja kevenee mielesikin heti.

Soita niille nyt.

Kirjoita sitten tänne sen jälkeen, miltä tuntuu, kun taakka putoaa harteiltasi.

👍

Vierailija
17/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan ei kannata tehdä asioita muita miellyttääkseen, kun on vastenmielistä.

Et sinä kuitenkaan mitalia siitä saa.

Saat vaan vielä väsyneemmän olotilan.

Vierailija
18/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tja. Ach von strummeldiesen! Ich bin raus mit hausmaus.

Vierailija
19/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä luettelit juurikin ne syyt aloituksessasi mistä syystä vierailu pitää perua. Nyt rohkeutta kertoa ne myös vierailijoille. Toivottavasti eivät ole jäämässä yöksi ja laskeneet kyläilypaikan just siksi. Mutta ilmoita vielä tänään älä jätä huomiselle. 

Vierailija
20/40 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailua ei oikein voi enää perua, kun ovat ajaneet tänään jo 200km ja maksaneet hotellit, kun jäävät yöksi puoleenväliin.

Alkuun miehen piti auttaa isoimmassa siivossa, mutta joutuikin töihin. Ja minun piti hiljalleen siivoillq viikon aikana ettei viikonlopulle jäisi isointa hommaa, mutta sitten lapsi sairastui ja jäi kotiin, eikä siivoamisesta oikein tullut mitään ja vauvakin tekee hampaita, joten en saanut iltaisin tai öisinkään kauheasti mitään aikaan.

Ja vierailijat ovat tehneet nyt aika ison numeron tästä miten he uhrautuvat ajamaan tuon matkan, kun se on niin iso juttu. Valittavat jatkuvasti asiasta ja vaativat meitä ajamaan monta kertaa vuodessa luokseen, kun meille se mukamas olisi helpompaa lasten kanssa. Eipä olla ajettu, jonka takia ei usein nähdäkään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme