Kauhun kilometrit- elokuva.
Kommentit (110)
Olen muutamassa yhteydessä maininnut lempielokuvakseni. En katsonut eilen, mutta näkyypä tuo Areenassa vielä jonkin aikaa.
Ihan pirtsakka komedia la iltaan.
Itse näin tuon lapsena vuosikymmeniä sitten ja se jäi kyllä mieleen. Oli ihan liian ahdistava, mutta hyvä elokuva se on.
Katsoin Areenasta vähän alkua (nähnyt aiemmin)
Mutta oliko tuo näyttelijä sama, kuin sheriffi Mcloud?
Näytti vähän, enkä jaksanut tarkistaa.
Toisinaan harmittaa ettei Spielberg tehnyt Jurassic Parkista tuollaista vaan perinteisen Spielberg-elokuvan.
Näin tuon joskus lapsena ja oli todella ahdistava ja pelottava. Onneksi sain sen eilen tallennettua digiboxille, niin voin vaikka tänään jossain välissä katsoa. Elokuva oli kyllä nerokkaasti toteutettu. Varsinkin se, että sitä uhkaavaa rekkamiestä ei taidettu muistikuvieni mukaan missään kohdin kokonaan näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Areenasta vähän alkua (nähnyt aiemmin)
Mutta oliko tuo näyttelijä sama, kuin sheriffi Mcloud?
Näytti vähän, enkä jaksanut tarkistaa.
On sama, Dennis Weaver. Ja ei ole mitään sukua Sigourney Weaverin kanssa.
Ihan normipäivä Suomen liikenteessä.
Varsinkin kun itse ajelee vakionopeussäätimen kansa, niin näkee kyllä näitä, jotka ensin menee ohi ja sitten jumahtaa siihen eteen. Ei voi ymmärtää. Tai sitten kun lähtee vakionopeudella ohittamaan, niin yllättäen toinen kiihdyttää...
Miksi flammable-rekasta ei tullut yhtään liekkejä sen syöksyessä rotkoon?
No joo, oli varmaan tankit tyhjänä, tuskin se muuten olisi tuollaista vauhtia kulkenut.
Jos tuosta tykkäsi, kannattaa etsiä käsiinsä Robert Harmonin Liftari. Rutger Hauerin roolityö on yksi miehen parhaista.
Vierailija kirjoitti:
Näin tuon joskus lapsena ja oli todella ahdistava ja pelottava. Onneksi sain sen eilen tallennettua digiboxille, niin voin vaikka tänään jossain välissä katsoa. Elokuva oli kyllä nerokkaasti toteutettu. Varsinkin se, että sitä uhkaavaa rekkamiestä ei taidettu muistikuvieni mukaan missään kohdin kokonaan näyttää.
Ei näytetty kokonaan, vain käsivarsi ja ruskeat buutsit.
Tykkäsin. Yks pelottavimpia ja ahdistavimpia leffoja mitä oon nähny, ja oon kova kattomaan kauhua ja jännareitä.
Kun näin lapsena, niin olipa pikkasen jännä leffa silloin...Nyt kun katsoi uudestaan vuosikymmeniä myöhemmin, niin huomasi että monet kohtaukset olu jääneet tosi hyvin mieleen. Tyylikäs leffa. Tykkään kun ei ole sotkettu mukaan mitään yliluonnollisia juttuja tai alieneita. Realistisuus puree minuun aina paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No joo, oli varmaan tankit tyhjänä, tuskin se muuten olisi tuollaista vauhtia kulkenut.
Hyvä, kun ei leikitelty tyypillisten toimintakliseiden kanssa.
Pidän elokuvasta. Näin tämän 1. kertaa lapsena ja pelottava oli.
Saattoi olla jopa Suomen televisio-ensi-ilta,
Kuva tuli Suomessa elokuvateattereihin 1973, kiersi varmaan vuosia elokuvateattereita, ennen kuin telkusta täällä näytettiin.
Ahdistava kahvilakohtaus on kuvan parasta antia, vaika sitä jotkut pitkäveteiseksi väittävät.
Kuvattu parissa viikossa ja budjetti oli joitakin satoja tuhansia...
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu muuten, että flammable ja inflammable ovat synonyymeja. Äkkiseltään luulisi, että nimenomaan vastakohtia. Vrt.
Valid - invalid
Secure - insecure
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajunnut, miksi se ääliö ajoi lopulta rekkansa sinne rotkoon?
Raivonsa ja sen palavan auton sokaisemana?
Yritti jarruttaa, mutta liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta höyrystynyt bensiini on se, joka helpoiten leimahtaa
Vierailija kirjoitti:
Kun sen tekstin näki koko leffan ajan, niin väkisinkin jo odotti sitä, että milloin se räjähtää!
En katsonut eilen, mutta olen nähnyt ja pidän sitä hyvänä.