Lihavaa miestä pilkattiin tanssimisesta, onneksi oli mies
Kuvitelkaa sitä vihan määrää, mitä tää ihminen ois saanut jos sukupuoli olisi sattunut olemaan nainen. Ei olisi 100% varmuudella miehet polkaisseet juhlia pystyyn lohdutukseksi. Miesten viha lihavia naisia kohtaan on jotain ihan käsittämätöntä, ei voi edes verrata miten eri tavalla lihavaa naista ja miestä kohdellaan. Oon itse saanut ihan tavallisena baari-iltana kuulla kommentteja painostanib(63kg/164cm), niinkuin koko kouluaikani. Jos luette pelkästään kommenttiosioita dailymailista/iltasanomista, on suorastaan hämmentävää miten "lihavuus on epäterveellistä/olet taakka yhteiskunnalle/et ansaitse elää ennenkuin olet hoikempi" kommentit loistavat poissaolollaan. Onnea sille naiselle joka kuvan miehen vastaavan vatsan kanssa uskaltaa Helsingin baareihin.
http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1425702263635.html?pos=most-popular
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:31"]
Mutta onpa ihana uutinen! Tää alkuperäinen uutinen. Sehän ei ainakaan ole keltään pois, että tämä mies pääsee juhliinsa!
[/quote] Minusta tämä "juhlinta" ja säälipaapominen on alentavaa kohteelleen. Hyvä tietysti, jos pilkkaajat tuntevat näpäytyksen sieluissaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:21"]
[/quote] Jossakin olen nähnyt arvioita siitä, että miesten ja naisten palkkaero vastaa suunnilleen eroa miesten ja naisten keskipituudessa. Eli mies, joka on yhtä pitkä kuin naiset keskimäärin saisi "naispalkkaa".
[/quote]
Tuossa on vain se ongelma, että tämänhetkisen tutkimustiedon mukaan pituus ei naisilla korreloi palkan kanssa.
Tilastokeskuksen tilastojen mukaan miesten ja naisten palkkaero Suomessa vastaa suunnilleen eroa tehdyissä työtunneissa.
Kun mä olin lievästi ylipainoinen, exäni ISÄ kommentoi jäätelönsyöntiäni :D Muistan tämän edelleen, koska olin 15v ja aika herkkä ulkonäöstäni. Jostain syystä vanhat miehet muutenkin on olleet aina kommentoimassa painoani. Jopa silloin kun olen ollut normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:21"]
Hei kaikki te miehet, jotka kivenkovaa väitätte kohtelun olevan yhtä tylyä miehille kuin naisille. Selittäisittekö minulle nämä faktat: 1) Lihavat naiset saavat huonompaa palkkaa. Hoikat palkataan lihavien ohi mielummin. 2) Syömishäiriöt ovat suurimmaksi osaksi naisten sairauksia. Kuulisin myös mielelläni siitä, miksi lihavan vaimon uskotaan antavan oikeuden pettää. Harvemmin kuin naiset jättävät puolisoitaan hoikemman ja nuoremman takia.
[/quote]
1) Tutkimusten valossa BMI 25-30 tosiaan alentaa naisen palkkaa, mutta ei miehen. BMI 30+ alentaa molempien palkkaa yhtälailla. Myös hyvin alhainen BMI vaikuttaa negatiivisesti palkkaan. Hieman yllättäen ulkonäkö vaikuttaa itseasiassa enemmän miesten palkkaan, kuin naisten. Ruman miehen palkka on enemmän keskivertoa alempi, kuin ruman naisen ja vastaavasti komean miehen palkka on enemmän keskivertoa suurempi, kuin kauniin naisen. Miehillä on vielä lisäksi riesanaan pituus, joka myös korreloi positiivisesti menestyksen kanssa, toisin kuin naisilla. Jos kahdesta tasavahvasta mieshakijasta pitää valita parempi, 75% valitsee pitkän, 24% pitää hakijoita tasavahvoina ja vain 1% valitsee lyhyen.
Eli joo, lievä ylipaino tosiaan vaikuttaa naisiin negatiivisemmin kuin miehiin, mutta kokonaisuutena tarkasteltuna miehiä syrjitään palkkauksessa fyysisten ominaisuuksiensa perusteella enemmän kuin naisia - ja nimenomaan sellaisten piirteiden perusteella, joihin ei voi edes merkittävästi itse vaikuttaa, toisin kuin ylipainoon useimmiten voi.
2) Naiset ovat muutenkin tutkitusti neuroottisempia kuin miehet, joten on luonnollista, että syömishäiriötkin ovat naisilla yleisempiä.
[/quote]
http://www.theguardian.com/money/us-money-blog/2014/oct/30/women-pay-get-thin-study
Paino ei todellakaan näy miehen palkassa samoin tavoin kuin naisten. Hienosti osasit kiertää sanomalla "vaikuttaa molempien". Niin, miehillä se vaan vaikuttaa huomattavasti vähemmän.
Nyt ei puhuta pituudesta, vaan painosta. Ulkonäkö vaikuttaa HUOMATTAVASTI enemmän naisten palkkaan kuin miesten. Olet naurettava, kun et kykene googlaamaan näin helppoa asiaa. Jos haluat, voin laittaa linkkejä aiheesta.
2) Läheisen anoreksian sivusta nähneenä kommenttisi suututtaa aivan tolkuttomasti. Jep, neuroottisuuteenhan kuollaan.
Oletko todella noin idiootti? Et kykene näkemään naisten kokemia ongelmia, vaan kaikki on aaina miehille rankempaa? Voin vääntää kanssasi tästä miten paljon haluat, mutta jos argumenttisi ovat ö-luokan mappiin kuuluvien anoreksikommenttiesi tasoista, ei siinä ole mitään mieltä. Häpeä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:21"]
Hei kaikki te miehet, jotka kivenkovaa väitätte kohtelun olevan yhtä tylyä miehille kuin naisille. Selittäisittekö minulle nämä faktat: 1) Lihavat naiset saavat huonompaa palkkaa. Hoikat palkataan lihavien ohi mielummin. 2) Syömishäiriöt ovat suurimmaksi osaksi naisten sairauksia. Kuulisin myös mielelläni siitä, miksi lihavan vaimon uskotaan antavan oikeuden pettää. Harvemmin kuin naiset jättävät puolisoitaan hoikemman ja nuoremman takia.
[/quote]
1) Tutkimusten valossa BMI 25-30 tosiaan alentaa naisen palkkaa, mutta ei miehen. BMI 30+ alentaa molempien palkkaa yhtälailla. Myös hyvin alhainen BMI vaikuttaa negatiivisesti palkkaan. Hieman yllättäen ulkonäkö vaikuttaa itseasiassa enemmän miesten palkkaan, kuin naisten. Ruman miehen palkka on enemmän keskivertoa alempi, kuin ruman naisen ja vastaavasti komean miehen palkka on enemmän keskivertoa suurempi, kuin kauniin naisen. Miehillä on vielä lisäksi riesanaan pituus, joka myös korreloi positiivisesti menestyksen kanssa, toisin kuin naisilla. Jos kahdesta tasavahvasta mieshakijasta pitää valita parempi, 75% valitsee pitkän, 24% pitää hakijoita tasavahvoina ja vain 1% valitsee lyhyen.
Eli joo, lievä ylipaino tosiaan vaikuttaa naisiin negatiivisemmin kuin miehiin, mutta kokonaisuutena tarkasteltuna miehiä syrjitään palkkauksessa fyysisten ominaisuuksiensa perusteella enemmän kuin naisia - ja nimenomaan sellaisten piirteiden perusteella, joihin ei voi edes merkittävästi itse vaikuttaa, toisin kuin ylipainoon useimmiten voi.
2) Naiset ovat muutenkin tutkitusti neuroottisempia kuin miehet, joten on luonnollista, että syömishäiriötkin ovat naisilla yleisempiä.
[/quote] Jossakin olen nähnyt arvioita siitä, että miesten ja naisten palkkaero vastaa suunnilleen eroa miesten ja naisten keskipituudessa. Eli mies, joka on yhtä pitkä kuin naiset keskimäärin saisi "naispalkkaa".
Nuo tutkimukset ovat jenkkitutkimuksia, joten suhtautuisin varauksella tuloksiin. Kulttuureilla ja perinteillä on näissä asioissa merkitystä.
[/quote]
Ai nyt ei jenkkitutkimukset kelpaa, kun on kulttuuriero. Voi luoja.
Lihavat naiset saavat huonompaa palkkaa kuin lihavat miehet. Itket mitä haluat, se on näin.
Minulla myös lihavana naisena sama kokemus kuin 41 v naisella, kukaan ei ole koskaan haukkunut tai nimitellyt painon takia. 112 kg on enimmillään ollut, miehiä ei silloin kyllä jonossa ollut mutta vähänkin kevyempänä kyllä. En tiedä missä piireissä liikutte, kun nimitellään tuolla tavoin. Itsekunnioitus näkyy ulospäin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:21"]
[/quote]
Nuo tutkimukset ovat jenkkitutkimuksia, joten suhtautuisin varauksella tuloksiin. Kulttuureilla ja perinteillä on näissä asioissa merkitystä.