Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua jatkuvaan aamunuhaan!?

13.09.2006 |

Olen kärsinyt jo yli vuoden kroonisesta nuhasta, ihan vesinuhaa ja ärsyttävää aivastelemista. Välillä auttoi lääkkeet ja homeopaattiakin kokeilin. Välillä parempi ja taas välillä ihan kamalaa valumista = (

Lääkkeistä auttoivat tietysti kovanluokan kortisonit ja homepaattisista lääkkeistä en osaa sanoa auttoivatko yhtään.

Nyt en ole vähään aikaan ottanut kumpiakaan ja taas ovat oireet takaisin!!!

Onko jotain valmisteita, mielellään luonnonkeinoja jotka voisivat olla ratkaisu? Olen juossut yksityislääkäreillä ja allergiatesteissä, mitään ei löydy!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nenähuuhtelu vahvistaa limakalvoja. Tämä sama ohje niin tavalliseen kuin krooniseenkin nuhaan.

Ohje on kirjasta: Luontaislääkinnän käsikirja, Ljudmila Rumjantseva.

Lisää puhtaaseen 37 asteiseen veteen ripaus suolaa (sen verran että sen voi juuri maistaa)

Vedä suolavettä erikseen molempiin sieraimiin, sulje toinen sierain siksi aikaa. Poista suolavesi sylkemällä suun kautta.

Ensimmäiset 2-5 huuhtelua voi ärsyttää, mutta sen jälkeen ärsytys jää pois.

Huuhtelu päivittäin 10-15 päivän ajan. Krooninen nuha vaatii hoitoa 2-3kk ajan.

Huuhtelua voi tehostaa yrteillä jotka poistavat tulehdusta ja vahvistavat limakalvoja

Mulla ei ole ehdottaa mitään ihme valmistetta, mutta kysynpähän tyhmiä kun joskus ei itse tule ajatelleeksi liian lähellä olevia asioita.

*Onko höyhenvuodevaatteita?

*Tuoksuttomat pesuaineet?

*Ei huuhteluaineita ja ekstrahuuhtelu pyykille ja lakanapyykille?

*Pölytön koti?

*Hajusteettomat ja/tai luonnonmukaiset ihonhoito- ja kodinsiivousaineet?

*Ei mitään vessahajusteita eikä mitään muutakaan hajukuusia missään roikkumassa?

*Oletteko muuttaneet tai remontoineet eli mitä matreriaalia käytetty sisustuksessa/tapetoinnissa?

Näistä kysymyksistä vois aloittaa syyn löytämisen ja sitten pohtia itse lisää =)

Koko nenähuuhteluohjetta en jaksanut kirjoittaa kaikkine yrtteineen mutta jos tosissaan kiinnostuit niin laita viestiä tai käy hakemassa kirja kaupasta tai kirjastosta =)

Vierailija
2/2 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin apteekista nenähuuhtelukannun ja olen tykännyt käyttää, maksaa noin 10e. Auttaa ainakin alkavaan flunssaan, limakalvojen kuivuuteen ja allergiseen tukkoisuuteen.

Itse nuhan aiheuttajasta tarkistaisin, ettei kyse ole ainakaan huonosta sisäilmasta kotona tai työpaikalla, esim. kosteusvaurion aiheuttamaa hometta, rakentamisessa käytettyjä aineita, kuten formaldehydiä (vanhat lastulevyt), lattiamattojen liimat tai tasoitteet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla