Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon, että vanhimmat lapset muuttaisivat jo omaan kotin.

Vierailija
07.03.2015 |

Heille en ole kuitenkaan sanonut, mutta miehistä alkaa tulemaan pian mammanpoikia, jos vielä kauan kotona meinaavat asua. Minulla on siis 5 poikaa. Kaikki ovat täysi-ikäisiä. 24, 22, 21, 18 ja 18. Esikoinen käy töissä ja omien sanojensa mukaan säästää mutta edelleen kotona asuu. Viikonloppuisin alkoholi maistuu ja kotiin tuodaan tipuja. Tästä mieheni onkin jo hänelle sanonut ettei homma näin mene. Mitä ne naisetkin ajattelee, kun aikamies asuu vielä kotona? 22-vuotias opiskelee amk:issa eikä halua ottaa opintolainaa. Itse olen jo lukiossa käynyt töissä enkä tarvinnut opintolainaa. Olen tätä pojalle sanonut mutta hänen mielestä pitää keskittyä täysillä opintoihin. 21-vuotias palasi kesällä armeijasta jonka jälkeen on vain laiskotellut kotona. Syksyllä oli sesonkimiehenä töissä. Yöt ajelee kavereiden kanssa ja baareissa ravataan. Kuopukset vielä lukiossa eikä heillä kiire kotoota pois. Nämä kolme vanhinta haluisin jo omaan kotiin. Rakastan heitä mutta pojista kasvaa vielä jotain työttömiä alkoholisteja jos eivät lennä pesästä. Miten otan asian esille? Minusta olisi törkeää sanoa suoraan, että muuttakaa muualle. Jos ehdotan, että pojat hankkii kimppakämpän? Ei olisi äitikään vahtimassa ja itsenäistymistä ;-)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vasta nyt alatte miettiä tuollaista? Jos lapsi täyttää 18v. eikä meinaakaan muuttaa, pitää heti asia ottaa puheeksi, minä puhuisin kyllä jo 16-vuotiaalle, että viimeistään 18v. on omilleen lähdettävä. Apua toki saa vanhemmilta elämässä, mutta eihän tuollaisesta mitään tule että kotona asuu kun pitäisi parisuhdetta jo kovaa kyytiä etsiä, meinaako tuon ikäiset miehet muuttaa tulevan vaimonsa kanssa yhteen suoraa vanhempien kotoa?

Jos olisin tuossa tilanteessa jostain kumman syystä, käskisin koko perheen palaveriin, jossa sanoisin selvät säännöt, että aikuiset ihmiset eivät ilmaiseksi tässä kämpässä asusta, ja kotityöt tasan jokaiselle alivuokralaiselle. Ja tosiaan, mun katon alla ei olisi kuin yksi pariskunta jolla on seksielämä, ja se on minä ja mieheni. Jos halua kotona asua kuin lapsi, ei myöskään käytetä aikuisten etuoikeuksia, eli ei alkoholia tai naisia.

Vierailija
22/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä peräkammarin poikia:) Mamma on kun kynnysmatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan saa kotona asua kun on opinnot opiskeltu ja päästy työelämään kiinni, mutta silti on vanhempien koti, eli ei ryyppybileitä, eikä yövieraita.

Vierailija
24/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo alkaa jo olla aikamoinen turn off, jos 24-vuotias asuu vielä vanhempien helmoissa. Jos meinaa vakavan parisuhteen joskus löytää, niin kannattaisi kyllä muuttaa omaan kämppään. Jos itse olisin vielä 24 ja alkaisin seurustella ikäiseni miehen kanssa, joka ei ole vielä muuttanut pois kotoa, niin asettaisin kyllä vaatimukseksi, että hänen pitäisi asua ainakin vuosi omillaan ennen kuin edes harkitsisin yhteen muuttamista. Muuten olisi aika iso riski sille, että mies muuttaa äidin passattavasta suoraan minun passattavakseni. Harkitsisin kyllä kahteen kertaan myös, alkaisinko edes seurustella, itse olin kuitenkin asunut viisi vuotta omillani tuon ikäisenä...

Halusin siis tällä sanoa, että kannattaa nostaa pojan kanssa esiin myös tämä pointti, että tytöt eivät välttämättä katso kovin hyvällä enää tuossa iässä kotona asumista. Kukaan ei todellakaan halua ruveta äidiksi miehelle joka vasta opettelee itsenäistä asumista... Ja kyllä perus ruoanlaittotaidot ja kodin siisteydestä huolehtiminen on oltava kunnossa tuossa iässä.

Vierailija
25/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:35"]

Miten vasta nyt alatte miettiä tuollaista? Jos lapsi täyttää 18v. eikä meinaakaan muuttaa, pitää heti asia ottaa puheeksi, minä puhuisin kyllä jo 16-vuotiaalle, että viimeistään 18v. on omilleen lähdettävä. Apua toki saa vanhemmilta elämässä, mutta eihän tuollaisesta mitään tule että kotona asuu kun pitäisi parisuhdetta jo kovaa kyytiä etsiä, meinaako tuon ikäiset miehet muuttaa tulevan vaimonsa kanssa yhteen suoraa vanhempien kotoa?

[/quote]

Aika karulta olis kyllä tuntunut, jos vanhemmat olis lukion ekalla luokalla alkaneet toitottaa, että viimeistään kahden vuoden päästä on sitten muutettava muualle. En usko, että kovin paljon olis edesauttanut välien lämpimänä pysymistä. :S

Mutta kyllä noiden ap:n isoimpien poikien olis tosiaan aika jo lennähtää pesästä, eihän tuollaiset äidin nurkissa pyörivät lullukat ketään naisiakaan kiinnosta.

Vierailija
26/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisia tuo teille ilmoitatte jo ovella että tänne ei mitään huoria enää tuoda nussittavaksi, montakohan tautia on jo hankkinut, silläkin yhdellä panolla näytti pömpöttävän vasta, ootkohan isäksikin jo tulossa. Ruokapalvelu loppuu täysin, hankitte vaikka lukon jääkaappiin johon vain sinulla on avain, pojat ostakoot sinulta ruokaa tai ostavat oman jääkaapin, ei enää pyykkihuoltoa, ei mitään passausta. Ala myös ääneen puhella että voisitte muuttaa miehen kanssa johonkin pinempään asuntoon kun teillä ei ole enää tarvetta noin isoon, joku PIKKUlapsiperhe voisi tarvita tätä taloa.

Vierailija
27/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:18"]

Potkaise ulos. Isoja ovat jo

[/quote]Joo, pihalle vaan. Meiltä lähtee pojat 18 iässä jos ei ole jotain rajotteita. Eka on nyt 19 eikä ole enää aikoihin tarvinnut kotoa mitään. hoitaa huushollinsa, taloutensa ja paperiasiansa ihan itse. Ja itse oli valmis ja halukas muuttamaan omilleen, olisi ollut jo aiemmin mutta pidin rajana täysi-ikäisyyttä. Kun "vapaus" alkaa, alkaa vastuukin. Ei juo, ei polta, kaikki asiat kunnossa. Hyvin saa opiskeltua vaikka "joutuu" ottamaan itse vastuun elämästään. Sinuna, ap, lopettaisin paapomsen tuohon paikkaan. 

Vierailija
28/28 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko noiden mammanpoikien tehdä kotona edes mitään kotitöitä? Vaikuttaa vaan siltä, että on liian hyvät oltavat. Äiti passaa, siivoaa ja laittaa ruokaa ja pojat saavat tehdä mitä lystäävät. Nyt joku roti tuohon touhuun. Ihan suoraan voi sanoa, että nyt on aika etsiä oma asunto. Tai vähintäänkin lopetat isojen äijien passaamisen ja pistät ne tekemään kotitöitä ja mitään naikkosia ei tarvi myöskään kotiin jatkuvasti raahata. Älkää olko nyhveroitä vaan tehkää selväksi että on teidän koti ja teidän säännöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi