Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2399)
Kusitulehdus aattona. Labrat ei ollut auki.. Sain ilman testejä reseptin,vaan eipä
Olleet apteekitkaan auki !
6 h päivystyksessä ja kiitos tyhjästä.
Faija oli laitoshoidossa (mielisairaala) koska sai psykoosin ennen joulua. En nyt tiedä oliko tämä oikeasti "karmein joulu". Minua nauratti se, että hullu ukko joutuu pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä jouluna opin, ettei vaimolle kannata ostaa pölynimuria joululahjaksi, ellei sitten halua nauttia loppuvuotta mykkäkoulusta!
Oli kyllä junttimaista, olisit nyt vielä laittanut korttiin "ja sinähän hoidat siivoamisen jatkossakin vai mitä kulta <3".
Tuo on junttia, mutta itse olen siivousfriikki ja sain yhtenä jouluna mieheltä lahjaksi robotti-imurin. Nyt lattiat on aina siistit ja minulta säästyy aikaa vaikka yhdessäoloon miehen kanssa. Oikein onnistunut lahja!
Aikuinen työssä käyvä ihminen loukkaantui, kun ei saanut toivomaansa pelikonsolia joululahjaksi töistä lomautetulta äidiltään. Ilmainen ruoka kyllä maistui, mutta lahjojen jaon jälkeen hiipi pettymys ja lähti kotiin muille tiuskien.
Vähän oli muulla suvulla ihmettelemistä siinä touhussa.
Joulutraumoille on nyt oma ketjunsa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6339970/kertokaa-elamanne-joulutraumois…
Aika paljon hulluja isiä pilaamassa joulua. Selvästi enemmän kuin hulluja äitejä. Mikä miehiä vaivaa, mietin vaan, joka päivä...
Vierailija kirjoitti:
Nainen petti.
Jouluaattona? Pukin, tontun vai poron kanssa?
Koira jätti ja mies söi protestiksi kuusen, Joulunpyhät meni sitten sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen petti.
Jouluaattona? Pukin, tontun vai poron kanssa?
Pup...
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli vegaani vieras kylään eukä ollut mitään tarjottavaa hänelle.
Joulukuusi on vegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli vegaani vieras kylään eukä ollut mitään tarjottavaa hänelle.
Joulukuusi on vegaaninen.
Mitäs sitten tehdään, jos muovikuusi?
Lapsuudesta nousee erityisesti yksi muisto:
Äiti leikkasi kinkkua puukolla, puukko lipesi, kädestä tuli ihan kamalasti verta. Lähtivät sairaalaan isän kanssa ja minä jäin yksin kotiin. Puuro jäi siinä hötäkässä levylle ja paloi pohjaan. Siinä sitten sammuttelin liekehtivää kattilaa yksin kun vanhemmat oli siellä sairaalassa. Taisin olla kymmenen vai yhdeksän. Ja tietysti sain haukut päälle, että kato nyt miten musta seinä.
Humalainen pukki kaatoi kuusen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudesta nousee erityisesti yksi muisto:
Äiti leikkasi kinkkua puukolla, puukko lipesi, kädestä tuli ihan kamalasti verta. Lähtivät sairaalaan isän kanssa ja minä jäin yksin kotiin. Puuro jäi siinä hötäkässä levylle ja paloi pohjaan. Siinä sitten sammuttelin liekehtivää kattilaa yksin kun vanhemmat oli siellä sairaalassa. Taisin olla kymmenen vai yhdeksän. Ja tietysti sain haukut päälle, että kato nyt miten musta seinä.
🤣🤣🤣🤣🤣
Kun muut sai lahjoja mut minä en vaikka olin meidän perheen sisaruksista se joka auttoi enemmän ja oli apuna, kävin toiselta paikkakunnalta opintojen aikana usein viikonloppuisin auttamassa, yhtenäkin jouluna ajattelin kun näin pakettiröykkiön jakamatta että jes jospa tänä jouluna olis mullekin, niin vaan ne paketit hupeni ja ennenkuin huomasinkaan oli toisella sisatuksella syli täynnä paketteja ja toisella sisaruksella omassa sylissään pakettikasa, vanhemmillakin oli paketteja vaikka kuinka, olin itse ostanut kaikille lahjoja mut mulle ei kukaan, taisin mennä vessaan/huoneeseen itkemään sanoin että tuli huono olo. Ei yhden yhtäkään lahjaa 12-25 ikävuoden välillä, lakkasin sit käymässä kotona enkä viettänyt jouluja(kaan) siellä vaikka sain vihat niskaani.
Miten noita satoja voi edes erottaa toisistaan, kun kaikki ovat sisällöltään samanlaisia. Ainoa ero on vain siinä että toisinaan aattoina olen ollut selvä ja toisinaan en. Tälle vuodelle sattui juopottelun vuoro eli hyvästi selvä päivä.
No niin, arvon juhlaväki! Onko kerrottavaa tästä joulusta?
Siis jos haluaa surkutella itseään joulut ja juhannukset, kun isoisä hukkui kännissä ojaan tai mummo sai sydärin ahmittuaan suklaata 80-luvulla , niin siitä vaan. Ei se silti tervettä ole, sillä jokainen kuolee joskus jossakin johonkin, joten aika paljon tulee välteltäviä hetkiä ja paikkoja elämän aikana, jos lähtee tuolle linjalle. Vertailun vuoksi setäni kuoli oman käden kautta kesämökillään. Serkku lunasti mökin, remontoi ja viettää siellä kesänsä, juhlii juhannukset ja rapuillalliset siellä vailla huolia, ja niin setä olisi varmasti halunnutkin. Tai samapa tuo, mitä olisi halunnut, kun ei ole enää tässä maailmassa haluamassa tai paheksumassa mitään.