Tupakointi on todella ällöttävä tapa. Oksettaa!
Haju on hirveä. Tupakointi ruman näköistä. Töissä pitävät ylimääräisiä taukoja. Hampaat ja sormet kellastuu. Syövän riski kasvaa. Rahaa menee.
Siis tupakoinnissa ei ole mitään hyvää. Miksi kukaan on nin idiootti että polttaa?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:04"]Oletko sinä tupakoiva ihminen oikeasti koskaan ajatellut, kuinka kamalaa olisi, jos ja kun sairastut keuhkoahtaumatautiin ja lopulta myös siihen tautiin kuolet? Moni toteaa vain, että kaikkihan me johonkin kuollaan, mutta hei ihan oikeasti.. Keuhkoahtaumatautiin kuoleminen on todella, siis todella, kammottava tapa kuolla. Sairaanhoitajana olen nähnyt urani aikana useita tällaisia kuolemia ja ne on lähes tulkoon pahinta, mitä kuvitella voi. Jokainen näistä potilasta on loppunsa edellä katuneet tupakointia. [/quote] Sulla omakohtaista kokemusta asiasta? Hei ihan OIKEASTI se on sulle yks ja sama mitä kukakin tekee ja miten kukakin kuolee, etenkin kun kyse on sulle täysin ventovieraasta ihmisestä!
[/quote]
ennen kuolemaansa nämä COPD potilaat tulevat yhteiskunnalla todella kalliiksi ja on kamalaa kun katuu mutta ei enää auta. happipullo perässä vedettynä ei ole luxusta
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:56"]Tuskin siitä tupakansavusta sivulliselle kadulla on juuri mitään haittaa. 100 kertaa enemmän hengität terveydelle haitallisisa aineita ohi ajavien autojen pakokaasuista. [/quote] Hajuhaitat ainakin. Ja bussipysäkillä ne valopäät jotka tunkee kylkeen kiinni jne.
[/quote]
Ihan samalla lailla ne hikoilevat läskit tunkevat iholle ja haisevat aivan saatanan pahalle.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:56"]Tuskin siitä tupakansavusta sivulliselle kadulla on juuri mitään haittaa. 100 kertaa enemmän hengität terveydelle haitallisisa aineita ohi ajavien autojen pakokaasuista. [/quote] Hajuhaitat ainakin. Ja bussipysäkillä ne valopäät jotka tunkee kylkeen kiinni jne.
[/quote]
Ihan samalla lailla ne hikoilevat läskit tunkevat iholle ja haisevat aivan saatanan pahalle.
[/quote]
Röökin kanssa ei tartte tulla iholle. Haisee sen verran kauas.
Tupakan savu kyllä haisee valitettavasti tosi pahalle. Harmi. Puun ja pilven savut on parempia.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:04"]Oletko sinä tupakoiva ihminen oikeasti koskaan ajatellut, kuinka kamalaa olisi, jos ja kun sairastut keuhkoahtaumatautiin ja lopulta myös siihen tautiin kuolet? Moni toteaa vain, että kaikkihan me johonkin kuollaan, mutta hei ihan oikeasti.. Keuhkoahtaumatautiin kuoleminen on todella, siis todella, kammottava tapa kuolla. Sairaanhoitajana olen nähnyt urani aikana useita tällaisia kuolemia ja ne on lähes tulkoon pahinta, mitä kuvitella voi. Jokainen näistä potilasta on loppunsa edellä katuneet tupakointia. [/quote] Sulla omakohtaista kokemusta asiasta? Hei ihan OIKEASTI se on sulle yks ja sama mitä kukakin tekee ja miten kukakin kuolee, etenkin kun kyse on sulle täysin ventovieraasta ihmisestä!
[/quote]
ennen kuolemaansa nämä COPD potilaat tulevat yhteiskunnalla todella kalliiksi ja on kamalaa kun katuu mutta ei enää auta. happipullo perässä vedettynä ei ole luxusta
[/quote]
Niin?
Olen entinen keuhko-osaston hoitaja, joten kerrotko nyt jotain uutta mitä en vielä tietäisi?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:01"]Hajuhaittojen ja roskaamisen ja esteettisen yököttävyyden lisäksi ne saastat vie aika paljon tupakoimattomien verorahoja, kun tarvitsevat hoitoa ällöttäviin syöpiinsä ja keuhkoahtautumiinsa.
[/quote] aivan niinkuin läskien sairauksia maksaa ne tupakoivatkin terveet ihmiset. En itsekkään siedä autojen pakokaasun hajua, mutten silti tule itkemään että autoilijat on itsekkäitä kusipäitä. Jotkut myös käyttää helvetin pahanhajuisia hajuvesiä. En niistäkään nyt rupea parkumaan vaan jatkan omaa elämääni ja päätän itse mitä syön ja poltan ja kuin terve olen!
Keuhkoahtaumaa sairastava kuolee tukehtumalla. Otan osaa. Itse en ole koskaan polttanut, en edes kokeillut.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:01"]
Hajuhaittojen ja roskaamisen ja esteettisen yököttävyyden lisäksi ne saastat vie aika paljon tupakoimattomien verorahoja, kun tarvitsevat hoitoa ällöttäviin syöpiinsä ja keuhkoahtautumiinsa.
[/quote]
Tiedätkö, että röökiaskin hinnasta suurin osa on veroa?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:37"]"Miksi kukaan enää polttaa". Ehkä siks että tää lopettaminen on yhtä v...n p....a!! Viikko täynnä tänään ja tää on ihan suoraan saatanasta.
[/quote]
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. T:itsekin lopettanut
[/quote]
Sepä se! Teininä tuli alotettua, eikä ollu ainoo tyhmä asia. Nyt siitä kärsitään sitte.
[/quote]
mää kestän vaan n. 3 tuntia ilman :(
paitsi jos nukun...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:37"]"Miksi kukaan enää polttaa". Ehkä siks että tää lopettaminen on yhtä v...n p....a!! Viikko täynnä tänään ja tää on ihan suoraan saatanasta.
[/quote]
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. T:itsekin lopettanut
[/quote]
Sepä se! Teininä tuli alotettua, eikä ollu ainoo tyhmä asia. Nyt siitä kärsitään sitte.
[/quote]
mää kestän vaan n. 3 tuntia ilman :(
paitsi jos nukun...
[/quote]
Niin mäkin luulin etten kestäis, niin hirveitä oli varsinkin 4 ekaa päivää. Ei tää kivaa vieläkään ole mut sentään aavistuksen helpottaa jo.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:34"]Voi helvetti aina tämä sama keskustelu.
Jos teitä inhottaa polttaminen, älkää polttako.
Antakaa muiden tehdä omat valintansa. Eiköhän jokainen tiedä jo ne riskit ja haitat, hajustakin aina huomautellaan.
Ja ei, en polta.
[/quote]
Mutta kun se ei oo ihan vaan oma asia. Passiivinen tupakointikin on myrkyllistä , jos läheinen polttaa niin kyllä siitä joutuu kärsimään. Ja kärsii läheiset myös silloin kun tupakoitsija kuolee siihen itse aiheutettuun keuhkosyöpään.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:04"]Oletko sinä tupakoiva ihminen oikeasti koskaan ajatellut, kuinka kamalaa olisi, jos ja kun sairastut keuhkoahtaumatautiin ja lopulta myös siihen tautiin kuolet? Moni toteaa vain, että kaikkihan me johonkin kuollaan, mutta hei ihan oikeasti.. Keuhkoahtaumatautiin kuoleminen on todella, siis todella, kammottava tapa kuolla. Sairaanhoitajana olen nähnyt urani aikana useita tällaisia kuolemia ja ne on lähes tulkoon pahinta, mitä kuvitella voi. Jokainen näistä potilasta on loppunsa edellä katuneet tupakointia.
[/quote]
Sulla omakohtaista kokemusta asiasta?
Hei ihan OIKEASTI se on sulle yks ja sama mitä kukakin tekee ja miten kukakin kuolee, etenkin kun kyse on sulle täysin ventovieraasta ihmisestä!
[/quote]
Ei kaikki oo noin kylmiä ja tunteettomia kuin sinä.
kielletään vaan kaikki!!! röökit, mässäily, alkoholi (tää on jo hyvässä vaiheessa) huumeet onneks on jo kielletty , niitä en kannata itekkään. Mutta oikeesti! jos ihminen haluaa polttaa niin polttakoon!! johan noi saatiin pois baareista ja yleisistä tiloista muutenki!! mutta on se nyt saatana jos omalla tontilla saa kohta ees polttaa. Onneks asun "maalla" niin saa käydä röökillä tuos takapihalla ilman et joku vinkuu..pakkoko sitä on tulla siihen viereen haisteleen!? jos ottaa aivoon noin paljo niin muuta johonki omakotitaloon kauemmas muista niin ei tarvi haistella..ei oo tarvinnu itekkään haistella kenenkään mun röökin hajuja ku omien:D vinku vinku
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 23:48"]kielletään vaan kaikki!!! röökit, mässäily, alkoholi (tää on jo hyvässä vaiheessa) huumeet onneks on jo kielletty , niitä en kannata itekkään. Mutta oikeesti! jos ihminen haluaa polttaa niin polttakoon!! johan noi saatiin pois baareista ja yleisistä tiloista muutenki!! mutta on se nyt saatana jos omalla tontilla saa kohta ees polttaa. Onneks asun "maalla" niin saa käydä röökillä tuos takapihalla ilman et joku vinkuu..pakkoko sitä on tulla siihen viereen haisteleen!? jos ottaa aivoon noin paljo niin muuta johonki omakotitaloon kauemmas muista niin ei tarvi haistella..ei oo tarvinnu itekkään haistella kenenkään mun röökin hajuja ku omien:D vinku vinku
[/quote]
Etkö sä koskaan kulje julkisilla paikoilla? Kyllä mä niillä ainakin joudun haistelee toisten röökinkatkuja. Myös sillon ku vielä itse poltin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:38"]No eipä karkissa, sipseissä, sokerista tai alkoholissakaan ole mitään hyvää. Miksi ihmiset niitä nauttivat? :D ps. Itse en tupakoi. [/quote] No ainakaan noiden käyttäjät ei pakota sivullisia kärsimään.
[/quote] Alkoholinko takia kukaan sivullinen ei ole ikinö joutnut kärsimään...? Kai se rattijuoppokin tappoi uhrinsa vain koska oli sytyttämässä röökin silä hetkellä kun ajoi toisen yli?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:01"]
Tuntuu hassulta että nykyään joku polttaa tupakkaa vaikka on todistettu kuinka myrkyllistä se on. Tupakoitsijat puolustaa tupakointiaan täällä suu vaahdoten, voipi olla että keuhkosyövän kourissa ei enää paljon puolustella. Ja kyllä, tupakka tappaa mutta voihan porkkanaankin tukehtua mutta tod.näk. kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuin porkkanaan. Ja porkkana on sitäpaitsi terveellistä. Tupakka ei ja se on todistettu monet kerrat.
[/quote] Jos syön raakaa porkkanaa se tappaa minut varmemmin kuin tupakka....
Keuhkoahtaumatauti on äärettömän kivulias ja kuolema kamala
t. Hoitaja
Kaikki tupakoivat naiset rupsahtavat tosi nopeasti.
Ihan vaan kiusatakseni sinua poltan.
ai? miten se maKSAKIRROOSI sieltä baarista tarttuu? kuka käskee juomaan? tupakoitsijat voivat asua omissa taloissaan, niin ok mulla