Kuka korvaa kun minut on kiusattu työkyvyttömäksi?
Kommentit (30)
Joko kiusaaja tai työnantaja joutuu korvaamaan jos teet rikosilmoituksen ja aloitat oikeusprosessin ja tulee tuomio. Eikä siitäkään ole varmaan onko sanktiona myös korvaus sinulle.
Muussa tapauksessa Kela tai työeläkeyhtiösi alkaa maksaa sinulle työkyvyttömyyseläkettä tai Kela sairauspäivärahaa.
Automaattisesti ei tipu mistään mitään korvausta eikä sellaista oikeastaan olekaan siinä mielessä, että jostain alkaisi juosta joku kipuraha ykskaks vain siksi, että sanot olleesi kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on myös kiusatun herkkyydessä. Itseäni on kouluaikana jopa yritetty hukuttaa, mutta alkoi vituttaa koko touhu niin annoin myöhemmin talvella takaisin. Sain olla loput ala-asteesta ja koko yläasteen rauhassa. Myöhemmin kyllä olen ilmaissut lyömällä sanoen yrittäjää, mistä se sattuu pahiten. Tiedän yleensä, mikä sattuu... Useimmat purkaa omaa huonoa oloaan, joka johtuu omista läheisistä. Tavallaan kiusaaja oikeuttaa oman huonon käytöksensä, jolloin hän kohtaa sitä purkaessaan minun oikeutukseni antaa takaisin.
..mutta joo, ei kukaan korvaa mitään. Pahimmassa tapauksessa saat itse väistää, jos on tarve sovitteluun. Voisin sanoa vain, että jos suinkin kykenet vielä itseilmaisuun, älä anna muiden kävellä ylitsesi vaan puolusta itseäsi. Ei sitä kukaan muukaan tee.Ja siis puhun nyt suorista sanoista, havainnoista ja niiden ääneen sanomisesta. En fyysisestä väkivallasta. Toki tuo sanominen on henkistä väkivaltaa, mutta siten puhun oikeutuksesta, jonka kiusaaja on itselleni kiusaamalla luovuttanut. Hän on luopunut omasta suojastaan tulla kohdelluksi arvostavasti, kuten kohtelen muita ihmisiä.
Totta tuokin vaan mistä näyttö?
Vierailija kirjoitti:
Joko kiusaaja tai työnantaja joutuu korvaamaan jos teet rikosilmoituksen ja aloitat oikeusprosessin ja tulee tuomio. Eikä siitäkään ole varmaan onko sanktiona myös korvaus sinulle.
Muussa tapauksessa Kela tai työeläkeyhtiösi alkaa maksaa sinulle työkyvyttömyyseläkettä tai Kela sairauspäivärahaa.
Automaattisesti ei tipu mistään mitään korvausta eikä sellaista oikeastaan olekaan siinä mielessä, että jostain alkaisi juosta joku kipuraha ykskaks vain siksi, että sanot olleesi kiusattu.
Ja kun tiedetään Suomen oikeuslaitoksen hitaus eli voi mennä 4 vuottakin ennen kuin käräjäsaliin päästään niin mistä elanto?
Tai kun aletaan puhuttamaan muita ihmisiä, niin kuka uskaltaa puhua totta työpaikan menettämisen uhalla?
Teoriassa kirjoittamasi on oikein. Hilkka Ahde teki hienosti tuodessaan aikoinaan oman keissinsä vaan minulla ei ainakaan seissyt takana Matti Ahdetta (rip) joka olisi mahdollistanut taloudellisen toimeentulon.
Oma juttuni oli selvä mutta en luottanut ihmisiin että puhuisivat totta. "Oletko huomannut kiusaamista?" "En. Kaikki on hyvin, täällä on hyvä tehdä töitä. Olemme yhtä suurta perhettä."
-ohis
Kyllä sä jossain vrastonnurkassa kykenet edelleen taivuttamaan klemmareita tai vaikka laittamaan kirjeitä hyllyyn numeron mukaan, vaikket ehkä itsetunnoltasi esiintymään säihkyvimpänä sihteerikkönä palaverissa.
Etsi itsellesi "aurasi" mukainen homma ja lopeta huomioh-raus ja itsesääli
Vierailija kirjoitti:
Joka työpaikassa on jonkin asteista kiusaamista. Herkkänahkaiset kokevat kiusaamista, vaikka sitä ei ole. Jos kiusaamista lähdettäisiin korvaamaan, olisi se ihan loputon karuselli. Sitä paitsi pahimpia kiusaajia työpaikalla ovat ne, jotka koko ajan ja joka työpaikalla kokevat olevansa kiusattuja. Muut joutuvat olemaan kuin kusi sukassa, ettei tämä ns. kiusattu jää taas kerran mielenpahoitussaikulle.
Tämä,
Olin erään naisen kanssa samassa työkohteessa muutaman kuukauden ja kun tapasimme myöhemmin niin hän kertoi kuinka häntä oli siellä kiusattu.
Itse en huomannut tällaista tapahtuneen ja minusta siellä oli mukava työporukka.
Hän oli myöhemminkin joutunut kiusatuksi muissakin työpaikoissa.
Ei kukaan.
Pidä huoli itsestäsi ap!
Soita presidentille. Sillä on paljon veronmaksjilta varastettua rahaa. Luulis et kaikki kerjäläiset vois kerjätä siltä.
Tämä,
Olin erään naisen kanssa samassa työkohteessa muutaman kuukauden ja kun tapasimme myöhemmin niin hän kertoi kuinka häntä oli siellä kiusattu.
Itse en huomannut tällaista tapahtuneen ja minusta siellä oli mukava työporukka.
Hän oli myöhemminkin joutunut kiusatuksi muissakin työpaikoissa.[/quote]
Mikset sanonut että kannattaa mennä vankilaan. Sieltä saa mukavia ystäviä sekä ajankulua.
Tällaisiakin on.
Itsellä meni toisinpäin vaan kun ylläolevat kertomukset ovat myöskin totta niin millä olisin osoittanut sen etten ole mikään marttyyri ja tein omat hommani, esimies kiusasi.
Ei jäänyt ei vaihtoehtoja. Edellinen pomo siirtyessään muihin tehtäviin kysyi vielä minulta että pärjäänkö hänen alaisuudessa?
En pärjännyt. 2v ja irtisanouduin.
Nykyään kiusaaja on saanut potkut.