Navan poisto
Tietääkö kukaan mitään paikkaa missä poistetaan /ketään henkilöä keneltä poistettu napa ?
Kommentit (52)
Kirurgian poliklinikoilla ei napaa poisteta. Luomia ja muita näppyjä kylläkin.
Olen ollut mukana navan poistossa. Mutta napaa ei poistettu muuten vaan. Syynä oli se, että nuorella vatsakkaalla miehellä oli napatyrä, eli navasta pullotti omenttia. Joten tyrä korjattiin ja siinä ohessa lähti myös napa. Itse en olisi suostunut navan poistoon. Navan pystyy kyllä säästämäänkin tai rakentamaan uudestaan kirurgsesti.
t:leikkaussali sh
Voiko tyräleikkauksen yhteydessä pyytää että uutta napaa ei tehtäisi
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:54"]
Paikka jossa poistetaan on todennäköisimmin kirurgian poliklinikka.
[/quote]
Ei muuten poisteta. Julkisella ainakaan. Turhia leikkauksia ei verovaroin suoritetta. Ja navan poisto muusta kuin lääketieteellisen vamman/sairauden vuoksi on täysin turha. En olisi varma lähdettäisiinkö poistoon myöskään yksityisellä klinikalla, kannattaa soittaa esteettistä kirugiaa tekevään yksityissairaalaan. Jossain muualla maailmassa maksava asiakas saa toki vaikka sarvet päähänsä jos niin tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:43"]Poistatko poikasi navan, koska hän haluaa napalävistyksen?
[/quote]
Voi ei, avasin keskustelun ja sain hyvät naurut :D Ei kyllä ole minun aloittamani.
-Se, jonka poika haluaa napakorun
Minä olen ollut kerran sairaalassa endometrioosin takia leikkauksessa ja samassa huoneessa oli nainen, jolta poistettiin napa. Muistaakseni syy oli monien leikkausten takia liian pieneksi kuroutunut napa. Itse haluaisin samasta syystä navanpoistoon, mutta minulle ei suostuta tekemään sitä. Syy: navan poisto aiheuttaa usein kehonkuvan kadottamisen, identiteetti kriisin ja mitä ihmeellistä vielä. Ihan hulluja syitä... minulla napa ON ongelma... oisikohan takana 8 napaa kutistanutta leikkausta ja varsinkin kesä aiheuttaa paljon harmia, napa ärtyy ja on hankala puhdistaa, lisäksi puhdistaminen tekee kipeää.
En tiedä miksi sinä haluaisit navastasi eroon, eikä se oikeastaan minulle edes kuulu. Mutta se on mahdollista, lääketieteellisistä syistä. Helppo sitä ei ole saada.
Kas, kun ap ei halua pään poistoa. Sitä harrastettiin paljon mm. Pariisissa 1700-luvun lopulla. Todella vintage-menoa, ei siihen mitään navanpoistoa voi verrata.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tyräleikkauksen yhteydessä pyytää että uutta napaa ei tehtäisi
Tunnen yhden jolta on leikattu tyrä ja samalla poistettu napa. Ei toki tarkoituksella mutta kai se oli lähtenyt siinä samalla vähän niin kuin "sivussa". Miksi se olisi pitänyt takaisin rakentaa?
Olen saanut kasvatettua vatsani lähes muumien mittoihin juomalla suuria määriä olutta päivittäin. Olisihan tämä huomattavasti kauniimpi näky ilman napaa. nyt joudun kesäisin kulkemaan t-paita päällä, koska häpeän napaani, mutta jos leikkauttaisin napani pois, kehtaisin köllötellä puistoissa ilman paitaa. Naisväkikin saisi silmänruokaa operaation seurauksena. Täytynee ottaa selvää, paljonko leikkaus kustantaisi viron puolella.
Ketään kokenutta paikalla ?