Onko teillä kodin siisteystaso muuttunut sitten sinkkuaikojen?
Mulla on todellakin. Sinkkuna kun elelin, joka päivä on siisti kämppä. Nyt perheellisenä en kyllä siistiä päivää nää. :-/
Kommentit (8)
Sinkkuna saattoi asunto olla välillä ihan läävä. Nyt on lähes aina siistiä.
Nuorena muutin lapsuudenkodistani yhteen silloisen poikaystäväni kanssa. Kämppä oli läävä, kunnes joku tuli kylään jolloin siivottiin. Nykyään olen sinkku, ja siivoan vähän joka päivä. Ei tule enää kaaoskasoja, eikä tarvitse paniikissa surova tavaroita kaappeihin ja laatikoihin. Villakoirat eivät elele enää nurkissa, eikä tiskit kasaannu.
Poikamieskämppäni lattialla ei ollut koskaan tavaroita joihin olisi voinut kompuroida tms. Nyt löytyy pahimmillasn neulatyynyä, saksia, kangasriepukasoja yms. Ja toki lasten lelut, leegot tekee niin kivaa paljaan jalan alla.
Ts siisteystaso pudonnut radikaalisti, ja olen kyllästynyt sanomaan aikuiselle naiselle minne erityisesti hänen ompelukamansa kuuluvat...isit kangassakset keskellä olohuoneen lattiaa terät auki vajaa neljä viikkoa samassa paikassa, jepjep. En piruuttanikaan laittanut turvallisempaan paikkaan.
Aina kun ihmismäärä (tai eläimet) lisääntyy, myös sotku lisääntyy, niin se vaan on. Kaikkea sotkua tulee jokaisesta ihmisestä, enemmän tiskiä, enemmän pyykkiä, pölyä, enemmän tavaraa, enemmän huoneita siivottavana... Jos asuisin yksin niin olisi toki siistiä, mutta olisi yksinäistä ja tylsää.
Sekaisempaa, mutta siistimpää. Eli siis siivoan säännöllisesti, paremmin ja paljon useammin, mutta silti on jatkuva sekasorto, kiitos lapsien lelujen ja muun roinan.
Nyt on siistimpiä