Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä naisilla niissä kotitöissä on niin vaikeaa?

Vierailija
07.03.2015 |

Hermot menee kun muija nalkuttaa kotitöistä. Sillehän ne kuuluu ja sehän ne osaa kun nainen on. Eipä meillä muija kuitenkaan vaihda autoon renkaita, leikkaa ruohoa tai tee asennus- ja korjaustöitä mutta jaksaa nalkuttaa pyykeistä ja imuroinneista. Ei voi oikeasti olla noin vaikeaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

Vierailija
2/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen nuo kaikki eikä ole mitenkään vaikeaa. Olen yksin asuva mies eikä yhdelläkään tuntemallani naisella ole niin siisti kämppä kuin mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä myös yksin nuo kaikki. Olen nainen. Btw, renkaiden vaihtoon menee 2h vuodessa.

Vierailija
4/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sikamaista tehdä itse kerran vuodessa jotain remppaa kun toinen rehkii päivittäin...

Vierailija
5/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö..? Auton renkaat vaihdetaan pari kertaa vuodessa. Nurmikot sun muut noin kerran viikkoon, korjaushommia JOSKUS.

Meillä MINÄ ruuvaan hyllyt ym. kun mies ei saa aikaiseksi. Selityksenä on aina joku "no kun siellä saattaa kulkea sähkö..." ymmärrän, mutta ei viitsi ottaa selvää.

Myös minä tykkään nurmikonleikkuusta ja kolaamisesta. Älä hyvä mies ihmettele, jos naisesi on esimerkiksi ylipainoinen.

Kotihommia riittää loputtomiin. Ja pelkkiä pakollisia on lähes jatkuvasti.

Nyt en jaksa ymmärtää sua, kuulostat erittäin vastenmieliseltä ihmiseltä.

Vierailija
6/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä nainen voisi ajatella kun pakottaa sinut leikkaamaan ruohoa talvella!  

Vierailija
7/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt on tympeitä, tylsiä ja ei lopu koskaan. Mielummin olen leikkaamassa nurmikkoa ja kaivamassa uutta kukkapenkkiä. Mies käyttää autot aina huoltamossa, ei vaihda itse renkaita. Mies osaa maalata seinää, eipä juuri muuta, minä tapiseeraan ym. olen äitini kanssa tapiseerannut jo lapsena. Minä nikkaroin myös puusta reunukset kukkapenkkeihin, ei mies koskenut niihin pitkällä tikullakaan. Vaikka minä osaankin kotityöt paremmin kuin mies, se ei tee niistä mun hommia, jos asuisin yksin kämppä olisi aina siisti, kyllä mies ja kakarat täällä sotkee, en minä yksin, sen takia muut myös siivoaa.

Vierailija
8/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekisitkö sinä ap niitä "naisten hommia" jos se vaino vaihtais vaikka ne renkaat tai tekis vaikka remppaa?

Vierailija
9/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin ei ruohoa tarvii leikata, renkaat vaihdetaa kahdesti vuodessa.
Noita "miesten töitä" ei tarvii tehä joka päivä.
Pyykkiä täytyy pestä, imuroida, pestä lattioita, tiskata, jne lähes joka päivä.
Eikä töitä edes ole määritelty et mikä on miesten ja mikä naisten hommaa. Onko sun elämässä tyttöjen ja poikien väritkin???????

Vierailija
10/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:29"]Huono provo

[/quote]

Tuo mikään provo ole. Kotityöt kuuluu naisille. Toimii meillä.. Toiminut jo 14v

Vierailija
11/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:33"]No sikamaista tehdä itse kerran vuodessa jotain remppaa kun toinen rehkii päivittäin...
[/quote]
Niinpä. Eihän ne työt vaikeita ole. Lapsikin ne osaisi. Mutta rankinta on se sama rutiininomainen joka päiväinen puurtaminen. Joka päivä samat hommat ja hetken päästä on taas sen näköistä, ettei olis mitään tehnytkään. Ja taas saat alkaa alusta...

Vierailija
12/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos omakotitalossa asuvan pariskunnan mies kupsahtaa niin aika äkkiä huomaa mitä kaikkea se mies tekikään :D    Jos ei ole tuttavamiehiä auttamaan niin harva nainen pärjää yksin omakotitalossa.

Vierailija
13/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole noissa mikään mitenkään vaikeaa. Mutta ottaen huomioon että tykkäät kuitenkin syödä joka päivä ja käyttää puhtaita vaatteita, niin renkaiden vaihto ja nurmikon leikkaus on melko huonoja vertailukohtia.

Ja kun kerta olet niin ylivertaisen ihmeellinen mies, niin silloinhan sulta nuo hommat vasta sujuukin hyvin, eikö?

Vierailija
14/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:35"]Öö..? Auton renkaat vaihdetaan pari kertaa vuodessa. Nurmikot sun muut noin kerran viikkoon, korjaushommia JOSKUS.

Meillä MINÄ ruuvaan hyllyt ym. kun mies ei saa aikaiseksi. Selityksenä on aina joku "no kun siellä saattaa kulkea sähkö..." ymmärrän, mutta ei viitsi ottaa selvää.

Myös minä tykkään nurmikonleikkuusta ja kolaamisesta. Älä hyvä mies ihmettele, jos naisesi on esimerkiksi ylipainoinen.

Kotihommia riittää loputtomiin. Ja pelkkiä pakollisia on lähes jatkuvasti.

Nyt en jaksa ymmärtää sua, kuulostat erittäin vastenmieliseltä ihmiseltä.
[/quote]

Just toi kun edes sitä vähää miehet ei saa aikaiseks. Niin ärsyttävää!

Vierailija
15/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:54"]Toisaalta jos omakotitalossa asuvan pariskunnan mies kupsahtaa niin aika äkkiä huomaa mitä kaikkea se mies tekikään :D    Jos ei ole tuttavamiehiä auttamaan niin harva nainen pärjää yksin omakotitalossa.
[/quote]

Joo turhaan aliarvioitte ämmät miehiänne.

Vierailija
16/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:54"]

Toisaalta jos omakotitalossa asuvan pariskunnan mies kupsahtaa niin aika äkkiä huomaa mitä kaikkea se mies tekikään :D    Jos ei ole tuttavamiehiä auttamaan niin harva nainen pärjää yksin omakotitalossa.

[/quote]

No empä tiiä, itse ainakin osaan ja teen mitä vain, jos en osaa niin opettelen. Ainoa asia minkä mies osaa paremmin kuin minä on kartan luku ja suunnistus.

Vierailija
17/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone ne pyykit ja astiat pesee.

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:55"]

Ei mulla ole noissa mikään mitenkään vaikeaa. Mutta ottaen huomioon että tykkäät kuitenkin syödä joka päivä ja käyttää puhtaita vaatteita, niin renkaiden vaihto ja nurmikon leikkaus on melko huonoja vertailukohtia.

Ja kun kerta olet niin ylivertaisen ihmeellinen mies, niin silloinhan sulta nuo hommat vasta sujuukin hyvin, eikö?

[/quote]

Vierailija
18/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:54"]Toisaalta jos omakotitalossa asuvan pariskunnan mies kupsahtaa niin aika äkkiä huomaa mitä kaikkea se mies tekikään :D    Jos ei ole tuttavamiehiä auttamaan niin harva nainen pärjää yksin omakotitalossa. [/quote] Joo turhaan aliarvioitte ämmät miehiänne.

[/quote]

Siinä vaiheessa kun mies alkaa kutsumaan mua "ämmäksi", lähtölaskenta alkaa. Ja se ei ole mikään vuosien laskenta-aika.

Kun erosin ex-miehestäni jäin lasteni kanssa asumaan omakotitaloomme. Mikään kodin työ ei tullut yllätyksenä, sähkötöiden kohdalla taito kyllä loppui. Ja nyt tarkoitan pistorasian uudelleenjohdottamista. Vuoden verran lisää hoidin talossa pikku remontit ja pihatyöt yksin, ei se muuttanut mitään koska eipä se ex ikinä niitä tehnyt. Jokaisen huoneen olin minä rempannut kuntoon ja hoitanut tarvittavat ammattilaiset tekemään sähkö- ja putkityöt jne. Kaikki tuo normaalin 8-16 työn ja kahden alle kouluikäisen lisäksi.  Ex kyllä keräsi surutta kunnian asiasta, mulkku mikä mulkku, mutta siksipä se onkin ex.

Nykyisen miehen kanssa on paljon parempi työnjako; ei ole mitään naisten ja miesten töitä, on kotitöitä jotka vaan pitää tehdä että ne on hoidettu. 

Paljon on niitäkin vanhempia herroja joilta rouva kuolee ja mies jää ruokahuollon suhteen täysin tyhjän päälle; hyvä että osaa edes kahvinsa keittää. 

Vierailija
19/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:54"]

[/quote]

No empä tiiä, itse ainakin osaan ja teen mitä vain, jos en osaa niin opettelen. Ainoa asia minkä mies osaa paremmin kuin minä on kartan luku ja suunnistus.

[/quote]

:DDD Ja kartanlukua ja suunnistustahan tosiaan tarvitaankin talon kunnossapidossa. 

Eksäni ei tehnyt mitään talon eteen. Soitti isälleen, jos öljylämmitys rupesi reistaamaan. Samoin menettelee, jos autoa tarvitsee huoltaa. Sitten myöhemmin uudessa talossa olisi ollut paljon laittamista, kun muutimme siihen keskeneräisenä. Ei saanut niitäkään tehtyä, mutta marista osasi, kun hänen mielestään en kuulemma tehnyt yhtään mitään.

Se mitään oli yhtä kuin minä hoidin siivouksen, ruuanlaiton ja pyykinpesun. Siinä sivussa huolsin pihan ja puutarhan ansiotöiden ohella. Myös lastenkasvatus oli minun vastuullani. Miehen vastuu kun tuntui loppuvan suurin piirtein synnytyssalissa. Huomasin aika äkkiä, ettei meitä yhdistä muu kuin lapset ja yhteinen asuntovelka. Sen vuoksi onkin eksä. Mieluummin siivoan omaa asuntoani juuri silloin kun haluan kuin kuuntelen aikuisen miehen marinaa. Autoa en tarvitse vaivoikseni. Asun keskustassa ja täältä on hyvät liikenneyhteydet julkisillakin liikkua ihan minne vain keksin mennä.

Vierailija
20/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:29"]Huono provo

[/quote]

Tuo mikään provo ole. Kotityöt kuuluu naisille. Toimii meillä.. Toiminut jo 14v
[/quote]

Sama meillä, eipä tarvitse nalkuttaa.