En halua lääkäriin
Olen hoitojonossa lääkärille kun on vaivannut pari pattia, jotenkin vain tuntuu siltä etten mä halua mennä koska olen runsaasti ylipainoinen. Olen ihan hiljattain alkanut syödä paremmin mutta iljettää jo ajatuskin että saisin huonoa kohtelua runsaan ylipainoni takia. Painoni vuoksi tai siitä tulevan ihan asiallisen toki puheen vuoksi häiritsee olla iskän kanssa tekemisissä. Toisaalta haluan painon alemmaksi ja toisaalta en halua.
Kommentit (16)
Jos sinulla on patteja, hakeudu yksityiselle hoitoon. Voivat olla syöpää, eikä julkinen tee asialle mitään ennen kun on liian myöhäistä. Tästä on valitettavasti kokemusta.
Älä mene, jos et halua. Niin yksinkertaista!
Ymmärrän.
Olet kuitenkin se oma itsesi ja sinulla on nyt vaiva.
Voit kertoa lääkärille tullessasi sen häpeän. Se voi helpottaa sinua.
Ymmärtää kyllä.
Saatat motivoitua itsestäsi huolenpitämiseen, kun saat hoitoa.
Mene vaan. Omana ittenäs. Olet just hyvä ja just sopiva niin kuin olet.
Kuoleminen on ihan vapaaehtoista, kunnes ne patit onkin syöpä
Olisihan niitä patteja hyvä käydä näyttämässä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on patteja, hakeudu yksityiselle hoitoon. Voivat olla syöpää, eikä julkinen tee asialle mitään ennen kun on liian myöhäistä. Tästä on valitettavasti kokemusta.
No ne patit on jalassa ei muualla.
Mulla patit oli lipoomia, laittoi lähetteen ultraan ja siellä varmistui. Ei mitään sanaakaan painoon liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku (varsinkin lääkäri) kohtelisi huonosti sen takia, että olet ylipainoinen
On aika yleistä että noin käy.
En tiedä. Itselläni oli syöpäepöily, niin aika/ajat löytyi aika äkkiä: muutama viikko. Sitten kun paljastui, ettei ollutkaan syöpä, niin kiire loppui siiheh. Kivut kumminkin jäi.
Just ennen joulua tuli patologin lausunto: Näytteessä ei ole syöpäkudosta. Sanoin kiskalla (röökiä ostaessa): Leikkaus onnistui, potilas kuoli. ... Hengissä tässä kumminkin ollaan.
(niistä kivuistahan minä nimenomaan olisin halunnut eroon .....).
Lääkärillä käynti on aina herkkä tilanne, sulla on oikeus ottaa mukaan tukihenkilö jos siitä olisi apua. Tukihenkilössä on myös se apu, että kun itse jännittää niin ei välttämättä itse muista kaikkia sovittuja asioita ja ohjeita läääkärinajan jälkeen.
Kun mulla on lääkärin puhelinaika, olen nykyään treenannut etukäteen tekoälyn kanssa ja tehnyt itselleni muistilistan.
Lääkäritkin on ihmisiä, oma kokemus on että yli 90 prosenttia on ihan hyviä osa loistavia.
Älä jätä menemättä lääkärin ajalle.
Mene painosta huolimatta.
Mulla oli jalassa rasvapatti. Panikoin niin, että poistatin yksityisellä.
Toisaalta kaverillani oli kolmekymppisenä patti rinnassa, joka näytteen mukaan oli vaaraton, mutta lopulta vaati sen poistoa ja se olikin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla patit oli lipoomia, laittoi lähetteen ultraan ja siellä varmistui. Ei mitään sanaakaan painoon liittyen.
Mä luulen kans et on tai sitten kun toises jalas on se liittyy ehkä siihen mulla on toinen lättäjalka ja saattaa kerätä nestettä / turvotusta enemmän.. Pepun puolella on valtava joka erottuu housuista. Ei se vaikeuta kakkaamista mutta kyllä se välillä oirehtii jotenkin.. Häiritsevässä paikas on
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan elää.
No ei mun elämättömyys suhun liity
Miksi joku (varsinkin lääkäri) kohtelisi huonosti sen takia, että olet ylipainoinen