Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua lääkäriin

Vierailija
03.01.2026 |

Olen hoitojonossa lääkärille kun on vaivannut pari pattia, jotenkin vain tuntuu siltä etten mä halua mennä koska olen runsaasti ylipainoinen. Olen ihan hiljattain alkanut syödä paremmin mutta iljettää jo ajatuskin että saisin huonoa kohtelua runsaan ylipainoni takia. Painoni vuoksi tai siitä tulevan ihan asiallisen toki puheen vuoksi häiritsee olla iskän kanssa tekemisissä. Toisaalta haluan painon alemmaksi ja toisaalta en halua. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku (varsinkin lääkäri) kohtelisi huonosti sen takia, että olet ylipainoinen

Vierailija
2/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on patteja, hakeudu yksityiselle hoitoon. Voivat olla syöpää, eikä julkinen tee asialle mitään ennen kun on liian myöhäistä. Tästä on valitettavasti kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, jos et halua. Niin yksinkertaista!

Vierailija
4/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Olet kuitenkin se oma itsesi ja sinulla on nyt vaiva.

Voit kertoa lääkärille tullessasi sen häpeän. Se voi helpottaa sinua.

Ymmärtää kyllä.

Saatat motivoitua itsestäsi huolenpitämiseen, kun saat hoitoa.

Mene vaan. Omana ittenäs. Olet just hyvä ja just sopiva niin kuin olet.

Vierailija
5/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleminen on ihan vapaaehtoista, kunnes ne patit onkin syöpä

Vierailija
6/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan niitä patteja hyvä käydä näyttämässä lääkärille. 

Vierailija
7/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on patteja, hakeudu yksityiselle hoitoon. Voivat olla syöpää, eikä julkinen tee asialle mitään ennen kun on liian myöhäistä. Tästä on valitettavasti kokemusta.

No ne patit on jalassa ei muualla. 

Vierailija
8/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla patit oli lipoomia, laittoi lähetteen ultraan ja siellä varmistui. Ei mitään sanaakaan painoon liittyen.

Vierailija
9/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku (varsinkin lääkäri) kohtelisi huonosti sen takia, että olet ylipainoinen

On aika yleistä että noin käy.

Vierailija
10/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itselläni oli syöpäepöily, niin aika/ajat löytyi aika äkkiä: muutama viikko. Sitten kun paljastui, ettei ollutkaan syöpä, niin kiire loppui siiheh. Kivut kumminkin jäi.

Just ennen joulua tuli patologin lausunto: Näytteessä ei ole syöpäkudosta. Sanoin kiskalla (röökiä ostaessa): Leikkaus onnistui, potilas kuoli. ... Hengissä tässä kumminkin ollaan.

(niistä kivuistahan minä nimenomaan olisin halunnut eroon .....).

Vierailija
11/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä käynti on aina herkkä tilanne, sulla on oikeus ottaa mukaan tukihenkilö jos siitä olisi apua. Tukihenkilössä on myös se apu, että kun itse jännittää niin ei välttämättä itse muista kaikkia sovittuja asioita ja ohjeita läääkärinajan jälkeen.

Kun mulla on lääkärin puhelinaika, olen nykyään treenannut etukäteen tekoälyn kanssa ja tehnyt itselleni muistilistan. 

Lääkäritkin on ihmisiä, oma kokemus on että yli 90 prosenttia on ihan hyviä osa loistavia.
Älä jätä menemättä lääkärin ajalle.

Vierailija
12/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan elää.

Vierailija
13/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene painosta huolimatta. 

Mulla oli jalassa rasvapatti. Panikoin niin, että poistatin yksityisellä. 

Toisaalta kaverillani oli kolmekymppisenä patti rinnassa, joka näytteen mukaan oli vaaraton, mutta lopulta vaati sen poistoa ja se olikin syöpä. 

Vierailija
14/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla patit oli lipoomia, laittoi lähetteen ultraan ja siellä varmistui. Ei mitään sanaakaan painoon liittyen.

Mä luulen kans et  on tai sitten kun toises jalas on se liittyy ehkä siihen mulla on toinen lättäjalka ja saattaa  kerätä nestettä / turvotusta enemmän.. Pepun puolella on valtava joka erottuu housuista. Ei se vaikeuta kakkaamista mutta kyllä se välillä oirehtii jotenkin.. Häiritsevässä paikas on

Vierailija
15/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan elää.

No ei mun elämättömyys suhun liity

Vierailija
16/16 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset