Olen menossa naimisiin mutta...
Minulla on omaisuutta useiden kymppitonnien edestä. Mies ei halua avioehtoa. Hänellä on tilillä pari satasta. Voinko tehdä avioehdon omine lupineni ilman tulevan puolison suostumusta?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:03"]
Avioehtohan todistaa rakkauden toista kohtaan. "En välitä omaisuudestasi vaan sinusta".
Ei todellakaan naimisiin ilman avioehtoa.
[/quote]
Hyvin sanottu!
Minusta myös osoittaa kypsyyttä ajatella, että nyt tuntuu siltä ettemme koskaan eroa, mutta jos niin käy, haluan asioiden hoituvan mahdollisimman asiallisesti.
EHDOTTOMASTI AVIOEHTO.
Jos hän ei avioehdon vuoksi halua naimisiin ollenkaan, niin tuskin jää epäselväksi, mitä hän silloin oikeasti tavoittelee.
Meillä on tilanne toisinpäin sillä erotuksella, että tililläni on vähän enemmän kuin 100 € ja olen säästäväinen korkeastikoulutettu. En vaan voi sille mitään, etten ole töitä onnistunut saamaan kovasta yrityksestä huolimatta, ja että epäonnekseni synnyin köyhälle yksinhuoltajalle. Suostuin avioehtoon, jossa avioliittoa aiemmin sekä vuosi avioliiton jälkeen saatua omaisuutta ei jaeta, jos ero tulisi. Ei tullut mieleenikään ruveta hankalaksi siinä kohtaa.
Sano, että ehtona on, että joko suostuu avioehtoon tai ette mene naimisiin ja pysytte avoparina. Kerro, miten kävi.
23: Nimenomaan!
Omalla kohdalla haluaisin hoitaa osituksen siististi, sillä siinä vaiheessa olen todennäköisesti niin raivona ja romuna että kaikki apu on tarpeen. Voihan siltä tuntua että ikuisesti ollaan yhdessä mutta elämä vie usein muualle kuin itse haluaisi.
-22-
Miehen logiikka! Hän ei aio erota, joten mitä väliä onko ehto vai ei - siis hänen puolestaan :D
Kyllä mua loukkaisi avioehdon vaatiminen muutaman kymppitonnin takia, ja en tosiaan veisi toisen rahoja jos ero tulisi.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:26"]
Kyllä mua loukkaisi avioehdon vaatiminen muutaman kymppitonnin takia, ja en tosiaan veisi toisen rahoja jos ero tulisi.
[/quote]
Mitä loukkaavaa siinä on, että haluaa avioehdon? Loukkaannutko myös siitä, että kumppani tekee testamentin?
Ellette maksa lahjaveroa siitä osuudesta, mitä et vie, on kyseessä veropetos. Lain mukaan kun parin omaisuus nyt vain on jaettava, jos ehtoa ei ole tehty.
Loukkaantuisitko avioehdon vaatimisesta jos kummallakaan ei ole rahaa, ihan vain periaatteen vuoksi?
[/quote]
Mies on sanonut, ettei koe avioehtoa "tarpeelliseksi" ja perään juuri tuota "ettei usko, että erotaan". Ap
[/quote]
No siinä tapauksessahan te voitte tehdä avioehdon, koska ette ole eroamassa :)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:42"]Jos puhutaan vasta kymppitonneista niin eipä sullakaan juuri ole omaisuutta. Samalla viivalla olette.
[/quote]
No jos aatellaan että mulla olis 30 000€ tilillä ja tulis ero. Kyllä vituttais antaa 15 000€ miehelle
No jos hän on kerran varma ettette eroa, niin sittenhän asian pitäisi olla hänelle se ja sama. Sano että se on sulle aina ollut periaate, joka siis tässä teidän tapauksessa lähinnä muodollinen, koska ette tule koskaan eroamaan. Ei varmaan haittaa häntä, koska ei siis tule vaikuttamaan.
Pidä periaatteestasi kiinni, ei kukaan mene naimisiin ajattelemalla että eroaa.
- Nimim. Toista kertaa naimisissa. Olisin saanut puolet miehen omaisuudesta, mutta omatuntoni ei sitä sallinut, joten en ottanut
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:28"]
Minulla on omaisuutta useiden kymppitonnien edestä. Mies ei halua avioehtoa. Hänellä on tilillä pari satasta. Voinko tehdä avioehdon omine lupineni ilman tulevan puolison suostumusta?
[/quote]
Mutta sulhanen puuttuu:)))))))))))))))))))
[/quote]
Mies suostui avioehtoon. Nyt vain kysyin, että missä asianajajalla teetämme ehdon niin hän on ottamassa valmispohjaa netistä... Kaipa se sekin käy, jos tarkasti kirjataan ne asiat. Mielestäni kaiken muu omaisuuden pidämme itsellämme erotilanteessa mutta mahdollisilta yhteisiltä tileiltä (säästö ja käyttö) omaisuus menee puoliksi. Tämän lisäksi yksin otettu velka kuuluu vain velan ottajalle, eikä avioeron sattuessa velkaa jaeta. Yhteiset velat jaetaan. Ap
No ei tuo nyt iso omaisuus ole. Ei tuolla saa edes taloa. :( Eiköhän nyt kannata rakentaa luottamus ensin mieheen ja samanlainen arvomaailma rahankäytön suhteen ennen kun ryntäät naimisiin. Sinun pitäisi jutella asia miehesi kanssa, ei meidän.;) Ilmeisesti teillä on kommunikaation kanssa sen verran ongelmia ja taipumus selän takana vehkeilyyn, että teidän laisille avioliitto on vain roskapaperi.
Minä olen naimisissa ja meillä ei ole avioehtoa. Olemme tuplanneet omaisuutemme aviossa ollessa.
Mies
Meillä oli toisin päin.Minulla velaton omakoti talo ja akalla velekaa.Pistettiin talo kummanki nimmiin.Rakkaus on rakkautta ja raha vaan rahhaa.Ja tarvii se pirullinenki akka rahhaa jos ero tullee.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:42"]
Jos puhutaan vasta kymppitonneista niin eipä sullakaan juuri ole omaisuutta. Samalla viivalla olette.
[/quote]
Onko sinulle ihan sama onko sinulla satasia vai kymppitonneja? Harvalle on :)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:05"]
Ehdota sellaista avioehtoa, jossa ennen avioliittoa hankittu omaisuus turvataan, mutta avioliiton aikana hankittu ei?
[/quote]
Miksi tähän suostuisi sen paremmin? Jos yhdessä hankitaan esim. talo, niin puoliksihan se silti menee, koska yhteinen omaisuus luonnollisesti jaetaan. Tämä mahdollistaa vain sen, että loisiva mies voi viedä puolet avioliiton aikana saadusta perinnöstä, palkkatuloista, pääomatuloista...
Minusta on aika epäilyttävää ettei suostu avioehtoon? Minkä sanoo syyksi? Jos ei koskaan eroa, ei avioehdolla ole merkitystä, omaisuus kun EI ole avioliitossa yhteistä vaan vasta erotilanteessa.
Jos ongelma on se, että avioehdon tekeminen juristilla maksaa, niin minä teen jonkun s-postidomainin ja lähetän teille taatusti laillisen avioehtopohjan.
[/quote]
Mies on sanonut, ettei koe avioehtoa "tarpeelliseksi" ja perään juuri tuota "ettei usko, että erotaan". Ap
[/quote]
AINA pitää tehdä avioehto! Se ohjaa sitten sitä yhteistä elämää sitten muutenkin oikeaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:16"]No jos hän on kerran varma ettette eroa, niin sittenhän asian pitäisi olla hänelle se ja sama. Sano että se on sulle aina ollut periaate, joka siis tässä teidän tapauksessa lähinnä muodollinen, koska ette tule koskaan eroamaan. Ei varmaan haittaa häntä, koska ei siis tule vaikuttamaan.
Pidä periaatteestasi kiinni, ei kukaan mene naimisiin ajattelemalla että eroaa.
- Nimim. Toista kertaa naimisissa. Olisin saanut puolet miehen omaisuudesta, mutta omatuntoni ei sitä sallinut, joten en ottanut
[/quote]
Rehellisiäkin ihmisiä siis on. Miksei avioehto ole lakisääteinen? Rakkausavioliittojen määrä nousisi huimasti.
Avioehtohan todistaa rakkauden toista kohtaan. "En välitä omaisuudestasi vaan sinusta".
Ei todellakaan naimisiin ilman avioehtoa.