Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUISET KESKIVIIKKOON

13.09.2006 |

Mulla oli tänään neuvola, ja viikoiksi tuli 6+6.

Kaikki oli ok, verenpaine 118/50 ja HB 126.

Neuvolan täti katsoi ultralla vatsanpeitteiden päältä ja sai näkyviin jotain pientä, sykettä ei vielä näkynyt.

Neuvolalääkärille sain ajan jo 2 viikon päähän, silloin kuulemma sykkeen pitäis näkyä.

Ei olla vielä kerrottu raskaudesta muille, paitsi omalle äidilleni kerroin

ja miehen mummolle kerrottiin ja hän sitten lähti tietoa levittämään, vaikka nimenomaan pyysimme olemaan vielä hiljaa. Kiva!

Esikoinen (12/03) on ihmeissään että missä äiti kävi, ja kun sanoin että lääkärissä niin itku meinas tulla, neiti luulee että lääkärissä käyvät kuolevat ihmiset (on ollut muutamat hautajaiset tänä vuonna).

Olo on hyvä, aamuisin oksettaa mutta menee ohi AB piimällä ja näkkileivällä.

Mami 6+6

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tämä raskaus vielä tunnu ihan konkreettiselta, kun ei ole vatsa vielä kasvanut paitsi turvotusta on kyllä varsinkin aamuisin. Välillä ihan meinaa unohtaa, että ainiin olenkin raskaana. Mekään emme ole vielä koko kansalle kuuluttaneet tätä raskausta. Haluan päästä noiden kriittisten viikkojen yli. Toki oma äiti ja isä tietävät ja mieheni äiti tietää.

Mulla eka neuvola ensi viikolla 20.9. eli silloin viikkoja 7+jotain... Nyt kyllä huomaa, että väsymys alkaa tulemaan. Päivällä töissä ja itseasiassa tälläkin hetkellä väsyttää ihan sikana. Ja illat olen ihan sika väsynyt. No tänään voi kyllä muutenkin väsyttää jo aikasin, koska olin töissä jo 06.50. Oli kyllä semmonen show taas aamulla. Mies lähtee kuudelta lentokoneella Tallinnaan, pojan hoitaja lähettää viestin, että on vatsataudissa. Poika pitäisi viedä varahoitoon päiväkotiin, onneksi äitini on lomalla ja hoiti koiran ulos ja pojan päivähoitoon ja hakeekin vielä hoidosta iltapäivällä.

Onneksi sentään aurinko paistaa!!

Tarita rv 6+jotain

Vierailija
2/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään uutta olotilan suhteen... Esikko on nyt sitten flunssan kourissa ja päikkyjen nukkumisesta ei tahdo tulla mitään ( tarkoittaa siis sitä, että olen aivan poikki ). Onneks poika touhuaa paljon itsekseen, ei ole koskaan ollut puntissa kiinni, ja pitäähän tuo koiruuskin pojalle seuraa.

Saan edes vähän levätä...

Ihania neuvolakuulumisia Mami :) Mulla vaihtu äitiysneuvola, joten en tiedä onko siellä ultraa ja suostuuko ne käyttään sitä... Mulla neuvola viikolla 7+2 ja enään 5 päivää ja pääsee tarkistaan yksityiselle onko kaikki ok!

Äitini kävi eilen ja rupes vouhottaan niistä häistä, pakkohan mun oli sille kertoa, että vauva on tulossa. Otti asian hyvin, se kun on sanonut että antakaa esikon kasvaa rauhassa ennenkuin rupeette uutta yrittään... No mehän nyt toimitaan ukon kanssa kuinka parhaaksi katsotaan. Sovittiin myös että häät siirtyy vuodella, kerkeää säästään rahaakin, ettei tarvis pankkiin mennä.

Äitini loukkaantui kun mainittin, että me saatetaan kyllä mennä jo aikasemmin salaa naimisiiin... Joten päädyttiin sitten kaikkia tyydyttävään ratkaisuun.

Onko muilla semmosta tunnetta tai ootteko huomannut, että puhuu ihan mitä sattuu välillä? Mä olen ainakin välillä omissa maailmoissani ja ootte varmaan huomannutkin, että kirjallisen tekstin tuottaminen aiheuttaa välillä hankaluuksia :)

Nyt lopetan, kun ei le taas mitään jarkevää kerrottavaa...

onnipapunen joka kaipaisi hieman unta.... rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ja itkettää... On tämä naisen elämä hassua! Voisitteko kuvitella miehenne näiden oireiden kourissa?

Saa nähdä, milloin kerrotaan ensimmäisille. Luultavasti ensi viikonloppuna joku arvaa, kun ollaan sukulaisissa yökylässä. Edellisillä kerroillakin oma äitini ym. arvanneet aika varhain. Ihan kiva äitille olisi kertoa, kun se suhtautuu asioihin niin positiivisesti. Ja siitä saisi varmasti konkreettista apua lastenhoidossa. Monille muille kertominen vähän hirvittää, koska suhtautuminen onkin sitten aika järkyttävää (pilaamme kuulemma elämämme huonolla suunnittelulla yms. yms, olemme vastuuntunnottomia emmekä pärjää... =anopin suusta). Vaikka erittäin hyvin on pärjätty ja olemme eläneet elämämme parhaita vuosia parhaillaan!!! Miehelle varsinkin kurjaa.

Mutta joo, pitänee palata hommiin. Jaksuja kaikille!!

OnnellinenMamma rv 4+6

Vierailija
4/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo pysynyt nyt ihmeen hyvänä, se etominen mikä tuli, taisi lähteä yhtä nopeasti pois. Selkääkään ei ole särkenyt enään samalla lailla, mutta hyvä niin.Käytiin äsken kuvauttamassa tyttö asukaspuistossa järjestetyssä kuvauksessa, ja se meni yllättävän hyvin. Tyttö jaksoi nauraa ja hymyillä leveästi kameralle ja luulen että kuvat onnistuvat aika hyvin:) Huomenna olisi sitten vuorossa ihan 1 vuotis kuvaus liikkeessä, mutta sitä en jaksakkaan enää stressata kun tämäkin kuvaus meni niin hyvin:)

Perjantaina olisi sitten se 1 vuotis neuvola ja siellä pitäis varata samalla aika itselleni neuvolaan. En usko että neuvolantäti mitenkään hirveästi yllättyy uutisesta, koska olen jo aikasemmin sanonut että toinen on suunnitteilla.

Vatsa on ollut koko aamun ihan turvoksissa, yleensä näin on ollut illalla, mutta nyt tuntuu olevan jo heti aamusta. Saa nähdä milloin rupeaa vatsa pömpöttää..vaikkei nyt vielä vähään aikaan ala kuitenkaan näkymään. Saas nähdä säilyyköhän meidän odotus salaisuutena kuinka pitkään. Viimeeksikin äitini arvasi odotukseni jo rv 7 tai 8. Nyt ei olla kerrottu kun parille kaverille vain, muille yritetään pitää salaisuutena np-ultraan asti.

Aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille:)

Terv. Vuokko ja pikkanen 5+3

Vierailija
5/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli väsyttää...

Eikä mitään uutta edelleenkään oireissa..

Parempi kömpiä nukkumaan kun neitikin päikyillä!

Palailen lukemaan kuulumisianne!

-Alpukka rv6+2

Vierailija
6/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta asti, koira paskoo ja oksentaa lattialle, muksu huutaa vaan ja kiukkua ja mies epäilee haluaako jatkaa suhdetta..

Että elämä on sit ihanaa! Just nyt tuntuu et kaik menee v*tuilleen.

Etova olo ja kamala nälkä.. Pitäis kauppaan jaksaa.

Ehkä huomen parempi päivä..

Tyyppi rv 5+0

Vierailija
7/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mitään erityistä... Väsymys on lisääntynyt ja pahoinvointia säännöllisin väliajoin. Välillä tuntuu kyllä kaikki arkiset askereetkin jo niin raskailta ja eilinen jumppakin oli yhtä tuskaa. Tuntuu siltä, kun kunto olisi romahtanut alas (vaikka olen säännöllisesti aina liikkunut) ja maha häiritsi jo tässä vaiheessa. Mitenköhän kauan sitä jaksaa käydäkin normaaleilla tunneilla... Tottakai sitä voi vähän löysemmin ottaa, jos ei jaksa sykettä nostaa kovin korkealle, mutta tuntuipa silti yllättävän raskaalta. Uimisesta tykkäsin kovasti ensimmäisessä raskaudessa ja kävinkin uimassa säännöllisesti sinne asti kunnes kohdunsuu oli varmasti kiinni. Ehkäpä sitä pitää taas alkaa harrastamaan... siinä ei maha ole tiellä.

Vierailija
8/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsyttää niin pirusti, että sängystä pääsi vasta kymmeneltä ylös...muutenkin on väsyttänyt ja kiukuttanut harvase päivä! Vaikka just nyt pitäs olla onnellinen omasta tilanteestaan, niin kai se pelko siitä, että kaikki ei olis hyvin saa mut huonolle tuulelle ja tiuskin isännälle koko ajan. Harmittaa sekin, kun joutuu ottaan paskaa niskaan ihan turhaan..

Ite en oo vielä varannu aikaa neuvolaan, mutta kai sitä pitäs pian aika varata, niin päästään asioissa eteenpäin.

Meillä raskaudesta tietää muutamat lähiystävät, mutta porukoille ajateltiin kertoa vasta viikon 12 paikkeilla, jos maltetaan!

Timjami79 ja rv5+6

Vierailija
9/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään oirettakaan raskaudseta ei edelleenkään ole, olen kyllä ihan ihmeissäni... Edellisistä olen tässävaiheessa oksentanut jo hurjasti ja juniorista olin just tähän aikaan ensimmäisen kerran tipassa...

Mahassa on viiltävää kipua ja nostaa tuskan hien pintaan, se on tossa vasemmalla puolella ei ihan kohdun kohdilla. Ei mitään sellaista keltarauhaskipuilua jota mulla on kaikista raskauksista ollut, vaan paljon pahempaa. Niinpä menen huomenna lääkäriin, kun vähän itseänikin samoin neuvolan tätiä huolestutti kohdunulkoinen raskaus... Olisko niillä pillereillä sitten jotenkin osuutta, että aiheuttaisi kohdunulkoisen, en tiedä?

Mutta eihän ne huomenna sen ihmeemmin tod.näk. ultraa ellei sitten laita minua polille käymään, mutta omassa tk:ssa ei ultrailla enkä kyllä niiden ultraus taitoihin luota! Meidän esikoinen ultrattiin siellä kun oli tosi kovaa verenvuotoa kuolleeksi sikiöksi, mutta kun oli aikaisemminkin ollut verenvuotoa niin en uskonut lääkäriä vaan kitisin niin kauan että sain lähetteen polille jossa kyne sitten ultrasi ihan normaalin rv 14+ vastaavan sikiön...

-Hassuliini rv 6+2

Vierailija
10/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun.

Eli plussa viikko sitten ja tänään soitin terkkarille ajan. Sain sen parin viikon päähän. Kysyisin mikä vitamiinipurkki olisi hyvä käydä hankkimassa? Semmoinen josta saisi kaiken tarpeellisen? =)

Kuutti rv 6 (tai jotain)

Vierailija
11/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys minultakin! Pari päivää menikin niin, etten ole ehtinyt kirjoitella tänne, kun on töissä riittänyt kiirettä. Jotenkin tämä " raskautunut" olo on vähän hellittänyt, turvotusta on edelleen iltaisin ja rinnat ovat jonkin verran kipeät (niin kuin normaalisti kuukautisten aikoihin), mutta nyt viimeiseen kolmeen yöhön ei ole tarvinnut herätä vatsakipuihin (koputtaa puuta...), toivottavasti se ei kuitenkaan ole huono merkki. Jumpassa olen koittanut käydä, vaikka väsymys painaa melkoisesti työpäivän jälkeen, mutta olen koittanut sitten aikaisemmin päästä nukkumaan iltaisin.

Samaa asiaa mietin kuin Kuutti, että mikähän olisi semmoinen yleishyvä vitamiini, josta saisi kaiken tarpeellisen ja olisi hyväksi pikkuisen kasvuuinkin?

Aurinkoista syyspäivän jatkoa!

Vierailija
12/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Täälläkin kärsitään väsymyksestä ja hetkittäin huonosta olosta. Viikkoja on kasassa omien laskujen mukaan 5+6, jotenkin ei olo tunnu vielä kovin raskaalta. Edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt jo melkein 7 vuotta, joten tämähän on kun odottaisi ensimmäistä. :D Tosin sillä erolla että nyt olen töissä, kun aikasemmilla kerroilla on saanut lekotella vaan kotosalla.

Tässä kovasti odottelen viikonloppua ja että pääsisi nukkumaan. Onneksi on viikko jo puolessa.

Vierailija
13/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön apteekista saatavaa Multi tabs special 2+, mikä on suunniteltu erityisesti raskaana oleville, raskautta suunnitteleville ja imettäville. Se sisältää monta vitamiinia.

Vierailija
14/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmeempiä oireita ei edelleenkään ole. Jotenkin ei tunnu olo yhtään " raskautuneelta" . Kyllähän noita oireita viä ehtii tuleen. Esikoinen edelleen nuhassa ja yskässä, muhun ei oo ainakaan viä tarttunut. Sovittiin miehen kans että mahdollisimman kauan yritetään pantata vauvauutista. Ainakin sinne ultraan asti. Viime raskaudessa mun äiti kyllä arvas heti alkuviikoilla. Saas nähdä kuinka käy nyt viikonloppuna kun ollaan sinne menossa.

pikahvi rv 5+2

Vierailija
15/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollu tota kipua kauan? Mulla oli kanssa toissa iltana tosi kipea masu, turvoksissa kun jalkapallo ja viilteli oikeelta pikkasen kylkiluitten alapuolelta... Saattoi kyllä johtua kauheesta turvotuksestakin, meni yön aikana ohitse...

Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin masussa! *pitää peukkuja*

Tervetuloa uudet toukotaaperoiden odottajat!

Joku kyseli vitamiineista, mä käytän kans tota multitabs special 2+ (meniköhän noin ?) Siinä on ainakin foolihappoa, mikä on tärkeää sikiön kehitykselle varsinkin ekan 12. viikon aikana....

TYYPILLE; paljon jaksuja! Huomenna on varmasti jo parempi päivä :)

onnipapunen

p.s joku mainitsi raivoavansa miehelle, sama vika täällä, ihme jos ero ei tule ;) Onneksi ukko-kulta ymmärtää, taisin olla edellisessä raskaudessa samanlainen. Huonoa omaatuntoa tosin poden raivoamisesta....

Vierailija
16/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vilkutteleepi uusi toukolainen, mikäli joukkoon vaan sopii?

Tänään plussasin vahvan plussan, vihdoin ja viimein! Yritystä ollut maaliskuusta asti ja sillä välillä yksi km..

jospa tämä nyt pysyisi matkassa sitten loppuun asti ^^.

Soitin neuvolaankin ja sieltä sain ensiviikolle ajan 20.pv, jollain taisi olla samana päivänä?

Itse olen ollut koko päivän ihan sekaisin tästä plussasta, kaikki on mennyt ohi korvien :D

Nälkä ja väsymys vaivaa, sekä tuulahduksittain tuleva pahoinvointi.. rintojen arkuus on vaivannut jo parisen viikkoa, joten siihen on jo tottunut :D onneksi..

vähän haluaisin tietää että minkä laisesta ikäjoukosta tämä mammakerho koostuu?

Itse olen 17 ja mies 19, naimisiin mentiin tossa elokuun 18.pv

aurinkoista loppupäivää!

Sussu rv 5+ jotain

Vierailija
17/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää aivan mielettömästi näin töiden jälkeen. Kirjoitan nyt vain lyhyesti ja yritän sitten vähän nukkua.

Sussu_89: Minä olen 26v ja mieheni 27.

Käy katsomassa tietoja tuolta toukotaapertajien esittelypinosta. Siellä iät, lasketut ajat yms. Käykää muutenkin uudet lisäämässä sinne omia tietojanne.

Oireet oikeestaan ennallaan. Imettelen kun ei pahoinvointiakaan ole vielä ollut, mutta hyvä niin. Väsyttää kovasti ja ajoittain vieläkin saattaa vatsasta vasemmalta vihlaista, mutta menee nopeasti ohi. Toissayönä heräsin taas vatsakipuun, mutta se saattoi johtua siitä että housuni tuntuivat yllättäen liian kireiltä. Olen tästedes varmistanut ettei housut pääse puristamaan. Sekin meni nopesti ohi. Maanantaina ulraan niin näkee että kaikki sillä hetkellä toiv. ok. Neuvolan varaan ensi viikolla

Vierailija
18/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka

täällä väsymys on ihan hirveä ja oonkin lähes joka päivä nukkunut päikkärit vaikka se on välillä hankalaa kun on jo 3 lasta ennestään :)

Mä onnistuin sitten eilen jumpassa nyrjäyttämään nilkkani, ja nyt se on turvonnut ja mustelmilla. En tiiä jotenkin vaan yhen laukan jälkeen tulin hassusti jalan päälle alas ja kaaduin pitkin pituutta maahan. No kylmää ja koholle ja kotiin 3 muksun kanssa kinkaten. Nyt ei sitten enää vähään aikaan tarvii jumpassa käydä. Oon tänään päässyt jo kävelemään varovasti tuki siteen kanssa jos jalka yhtään vääntyy niin sattuu hirveesti.

että sellasta täällä ei varmaan toi kaatuminen vielä vaikuta vauvaan varsinkaan kun tulin aika pehmeesti alas, eikä tuntunut muualla kuin nilkassa.

Mulla on eka neuvola vasta 4viikon päästä vk10 en tiiä muuta kuin että kyseinen neuvola täti haluaa kuulemma kuunnella sydänäänet ekalla kerralla eikä tämän takia suostu ottamaan aiemmin. hmm. vähän mietityttää koko täti on kuulemma semmonen osa-aika eläkkeellä oleva vanha " muija" josta ainakaan parilla muulla äidillä ei oo kovinkaan hyvää kuvaa. Harmittaa ku käyn lasten kanssa ihan kivan tädin luona sitte neuvolassa on tällainen systeemi, että raskaana olevat käyvät sitten tällä tädillä :( No ei voi tietää voi olla että se on ihan mukavakin. sittenhän sen näkee.

Onko muilla ollut seuraavaa, eli mua on alkanu ärsyttää aika moni ihminen usein puoli tuttuja jostain ihme syystä. en tiiä johtuuko raskaudesta vai väsymyksestä. Hmm. ehkä tää menee ohi pian.

me ei olla kerrottu oikeestaan kenellekkään tästä raskaudesta ei edes omille tai miehen vanhemmille. Parille kaverille oon lähi aikoina kertomassa ja vanhemmille sitten kun ne arvaa.

pakko mennä moi!

murmeliitta rv6

Vierailija
19/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se sit meni.. Mielummin tietty näin kuin mies jota ei ikinä näy kotona. Sovussa erottiin, eikä ole häipymäs lapsen elämästä. Sattuu henkisesti niin paljon.. Silti näin parempi, ollaan jo kerran erottu ja palattu yhteen, miten mä tyhmä luulin et me oltas aina yhes. Lapsia on molemmat halunnu, ettei kyse siitä.

Ihana mies on, mutta kun taustal niin paljon muutakin.

Yritettävä keskittyä mahaan ja esikoiseen.. Ja alkaa elää vanhanapiikana ;)

kun on toi koirakin, ehkä må jaksan.

Sori tämä vuodatus..

Tyyppi 23v ja rv 5+0

Vierailija
20/23 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä soitin tänään vasta neuvolaan ja nyt raskaus viikkoja on 7 ja mulle annettiin aika 25.9 ja sillon mulla on viikkoja noin 9 joten mulla on ollut ongelmii saada aikaa neuvollaan joten sitten tärppäs..mulla on pahaa oloa aamusta iltaa ja juon paljon ab piimää mulla on 2 tyttö lasta vanhempi on 5v ja nuorempi on 2v6kk...ja nyt odotan jo kovasti että pääsen neuvolaan ja toivottavasti kaikki on hyvin...mutta onnea kaikille odottajille!!!=)