Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vehnätön ruokavalio

Vierailija
04.12.2021 |

Syön liikaa leipää ja luulen, että vehnä ei oikein sovi minulle. Millä voisi korvata leivänhimon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 100% kaura- tai ruisleipää, jos ongelma on vehnä eikä leipä itsessään.

Vierailija
2/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on leipäkin vähän ongelma. Syön sitä niin paljon ja melkein kaikissa tuntuu olevan vehnää. Ne missä ei ole, ei maistu niin hyvälle, joten jotain pitäisi keksiä tilalle. Sellaista, mistä saisi kylläisyyden tunteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosi hyviä gluteenittomia leipiä. Eli vehnättömiä ovat myös. Ja kokoruisleipä on hyvä valinta.

Vierailija
4/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on leipäkin vähän ongelma. Syön sitä niin paljon ja melkein kaikissa tuntuu olevan vehnää. Ne missä ei ole, ei maistu niin hyvälle, joten jotain pitäisi keksiä tilalle. Sellaista, mistä saisi kylläisyyden tunteen.

Ala syömään ruokaa.

Vierailija
5/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvaat leivän oikealla ruoalla? Äitini puputtaa leipää joka välissä ja samalla valittaa nivelkipuja. Mutta ei luovu leivästä ja pullasta. Noh, valinta se on sekin.

Vierailija
6/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tosi hyviä gluteenittomia leipiä. Eli vehnättömiä ovat myös. Ja kokoruisleipä on hyvä valinta.

Onhan noita, mutta aivan turhia.

Vierailija
7/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos korvaat leivän oikealla ruoalla? Äitini puputtaa leipää joka välissä ja samalla valittaa nivelkipuja. Mutta ei luovu leivästä ja pullasta. Noh, valinta se on sekin.

Nivelkipuihin auttaa juurikin viljaton ruoka.  No, jokainen valitsee itse.

Vierailija
8/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuista proteiinia, erilaisia kasviksia, riittävästi hyviä rasvoja. Itselläni syömisen tarve väheni, kun vähensin päivän ruokailukerrat neljästä kolmeen, lisäsin hieman rasvaa (laadukas oliiviöljy, pähkinät ja siemenet, kala) ja samalla vähensin hiilihydraattien määrää. Ruoka on maukasta ja maistuvaa, eikä tunnu enää että saa koko ajan olla syömässä. Hiilihydraateista syön enää tätä leipää https://www.powerhungry.com/2019/07/1-ingredient-buckwheat-bread/, ituja, marjoja, tärkkelyspitoisia juureksia (esim. palsternakka), pieniä määriä hedelmiä ja herkutteluun sushia.

Vierailija
9/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita leivän päälle paljon kasviksia ym. niin ei tulee vatsa täyteen vähemmästäkin leivän pupeltamisesta.

Itse olen huomannut, että jos syön aamupalaksi pelkkää leipää, täytyy sitä syödä vähintään 3 palaa, mutta jos käytän leipää varsinaisen aamupalani kantoalustana, eli päällysteitä on enemmän kuin itse leipää, riittää usein yksi pala leipää.

Vierailija
10/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa päivässä lämmin ateria, jota syöt niin paljon, ettet tarvitse sen kanssa leipää ollenkaan.

Vierailija
11/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivelkipuihin auttaa juurikin viljaton ruoka.  No, jokainen valitsee itse.

Juu minä tiedän sen ja olen sanonut äidillekin, mutta kun se leipä ja pulla on niin hyvää.

Vierailija
12/12 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sellaisia leipiä, joissa ei ole vehnää eli kauraleipiä, ruisleipiä ja ohraleipiä. Viimeksi mainittuja ei ole ihan helppo löytää, mutta ohrarieska on perinteinen pohjoisen leipä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme