Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiio henkinen väkivalta loppua ilman että siihen puuttuu?

Vierailija
04.12.2021 |

Siis niin ettei se missään vaiheessa enää palaa takaisin?

Tilanne on tämä: jouduin aiemmin olemaan "Katrin" kanssa olosuhteiden pakosta tekemisissä. Hän kohtelia mua alkuun tosi ikävästi, henkistä väkivaltaa, kiusaamista. Otin sellaisen tekniikan käyttöön, että olin "Katrille" aina ystävällinen ja huomioon ottava, vaikka siltä suunnalta tuli mitä. Annoin ilkeyksien mennä muka toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, en millään tavalla näyttänyt hänelle, että muhun sattuu.
Pikkuhiljaa "Katri" lämpeni, käytös pehmeni mua kohtaan ja hän yllättäen alkoi avautua mulle elämänsä vaikeuksista ja pahasta olostaan. Kertoi mulle syvimmätkin salaisuutensa.
Nyt olemme kait ystäviä.
Mietin vain tuota alun ilkeyttä, emne ole sitä käsitelleet lainkaan. Voiko se pulpahtaa esiin uudelleen? Tuon takia en itse ole kovin luottavainen hänen suhteen vaikka hän luottaa muhun paljon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

once an asshole always an asshole

Vierailija
2/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta johtuu siitä, että ihminen halveksii tätä ihmistä johon väkivaltaa kohdistaa. Kun jotain halveksii niin se on tunne mikä ei lopu tai jopati käänny lämmöksi ja empatiaksi. Se on tunne mikä voi vain paheta ja saada uusia aina pahempia muotoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen väkivalta johtuu siitä, että ihminen halveksii tätä ihmistä johon väkivaltaa kohdistaa. Kun jotain halveksii niin se on tunne mikä ei lopu tai jopati käänny lämmöksi ja empatiaksi. Se on tunne mikä voi vain paheta ja saada uusia aina pahempia muotoja.

Tottakai se voi loppua. Se voi loppua esimerkiksi sitä myöten, että ihminen saa tietää lisää asioita ennen halvekdimastaan toisesta ihmisestä, ja siksi lakkaa halveksimasta. Alkaa ymmärtää, ehkä jopa kunnioittaa tqi pelätä, koska tietää enemmän.

Tämä ei tietenkään tarkoita, ettei se voisi alkaa uudelleen, jos ihmiselle sitten kaiken jälkeen taa selviää jotain uutta, joka saa taas kerran halveksimaan sitä toista.

Vierailija
4/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen saattaa olla kiusaajalle keino purkaa omaa pahaa oloaan. Kiusaaja voi olla turhautunut, ahdistunut tai pettynyt. Hän saattaa kärsiä huonosta itseluottamuksesta, jota yrittää peittää kiusaamisella.

Kiusattu voi olla esim. kiusaajan kateuden kohde, tai henkilö joka on jo ennestään heikossa asemassa, tai sellainen jota on helppo muuten kiusata, joka on esim. lähellä. Tai henkilö joka toimii hyvin, mutta eri tavalla kuin kiusaaja. Tai sitten kiusattu poikkeaa joukosta jollain oleellisella tavalla.

Vierailija
5/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää maton jalkojesi alta, jos pystyy.

Vierailija
6/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait, jos ei alkuun vielä tuntenut ja oli väärä huono vaikutelma tullut.

Olisin silti itsekin varovainen.

Vierailija
7/7 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat ehkä pelata Katrin peliä, ja tavallaan käsitellä häntä, mutta pidä varasi varsinkin siinä mitä hänelle puhut, näillä on tapana tilaisuuden tullen puukottaa selkään. Tasavertainen kaverisuhdehan tämä ei ole ollut alunperinkään. Roolisi on altavastaaja tässä pelissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi